Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-29@05:35:03 GMT

امکان سنددار کردن مسکن مهر ۹۹ ساله

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۵۹۷۷

امکان سنددار کردن مسکن مهر ۹۹ ساله

مدیرکل دفتر حقوقی و قرارداد‌های سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ساکنین مسکن مهر اعیانی ­­در صورت تمایل می ­توانند با پرداخت هزینه، ­ اقدام به دریافت سند کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عباس نظرخانی درباره سنددار کردن مسکن مهر اظهار داشت: طرح­­ مسکن مهر با تصویب قانون بودجه،­ در سال 86 رخ داد ­و در سال 87 قانون ساماندهی و حمایت از مسکن مهر تصویب شد و شیوه واگذاری اراضی به این شکل بود که­ عرصه اعیانی­ ­به صورت اجاره 99 ساله­ صورت گیرد و تا سال 93 به این شکل ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

­
وی افزود: ​قانون گذار با تاسیس ماده 68،­ اختیار را به مالک داد تا در صورت­ تمایل سند ملک را دریافت کند و درآمد حاصل این طرح،​ صددرصد در بخش زیر بنایی و روبنایی مسکن مهر خرج شود.
نظرخانی ­با بیان اینکه این طرح برای زمین های 99 ساله است­ گفت: ساز و کار در سازمان ملی زمین و مسکن­ به تصویب رسیده است و این سازمان­ آماده تحویل سند دارد.
وی ادامه داد: ­به مالکیت در آوردن اموال­­ غیرمنقول،​ از جمله­ خواسته های مردم است و ساز و کار آن به این شکل است که هر مجتمعی که بیش از 3 واحد است باید­ هیئت­­ مدیره داشته و سند اعیانی صادر شود و طرح­ باید دارای پایان کار ساختمانی باشد.
مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای سازمان ملی زمین و مسکن گفت: قیمت عرصه های اعیانی توسط­­­ کارشناسان دادگستری­ ­تعیین می شود و آنچه پیش بینی شده،​ نقدی است و امکان تقسیط آن نیز پیشنهاد شده، مسئله تسقیط­ در وزارت راه و شهرسازی­ در حال رایزنی است.
وی تصریح کرد: سازمان ملی زمین و مسکن آمادگی واگذاری سند را­­ دارد که بعد از انجام مقدمات،­ امکان انتقال اسناد مالکیت وجود دارد.
وی یکی از ویژگی های اصلی این طرح را ­ جلوگیری از کاهبرداری­ دانست و­ ­گفت: با رسمی شدن­­ نقل و انتقالات­ در خرید و فروش عادی مسکن مهر،​­ کلاهبرداری ها قابل پیشگیری خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسکن مهر سنددار کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه

خلیل محبت خواه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای نوروز روند اجرای پروژه‌های مسکن مهر در شهر پردیس به صورت چند شیفته در حال انجام بود گفت: اجرای پروژه‌های مسکن مهر در شهر پردیس تنها در روز اول و دوم فروردین ماه تعطیل بود، اما از سوم فروردین ماه اجرای پروژه‌های مسکن مهر در پردیس در حال انجام است و به صورت شبانه روزی تمامی نیرو‌ها و پیمانکاران در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد:  سال گذشته ۱۶ هزار واحد مسکن مهر را در شهر پردیس با تمامی امکانات به متقاضیان تحویل دادیم و طبق هدف گذاری که هم انجام دادیم تا خرداد ماه سه هزار واحد مسکن مهر دیگر را طی امسال به بهره برداری خواهیم رساند.

او تاکید کرد: تحویل واحد‌های مسکن مهر در شهر پردیس طبق دستوری که وزیر راه‌وشهرسازی داده است از طریق تکمیل تمامی امکانات و ساخت محوطه‌ها است که به صورت کامل تمامی آن‌ها را اجرا خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • امکان پایش نور گلخانه در دو طیف نوری مادون قرمز و فتوسنتز
  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع در استان بوشهر سنددار شد
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود
  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود
  • تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه