Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گذشته، دعای عرفه یا دعای کمیل را علمای بزرگ مانند مرحوم لاله‌زاری در تهران قرائت می‌کردند که نفس پاک و نافذ آنها دل‌ها و قلب‌ها را متحول می‌کرد و از اینگونه آلودگی‌ها به دور بود

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ایسنا، نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهارات اخیر منصور ارضی در مراسم روز عرفه را شامل توهین به مرحوم آیت الله هاشمی و رییس‌جمهور دانست و گفت که این کوتاهی روحانیت بوده که کرسی تعلیم و تربیت را به دست اینگونه مداحان سپرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی مطهری با انتشار یادداشتی با عنوان « چرا خیانت؟ » در ایسنا نوشت:

«صحبت آقای منصور ارضی در مراسم قرائت دعای عرفه گرچه حاکی از کینه عمیق ایشان نسبت به مرحوم آیت‌الله هاشمی و آقای رئیس‌جمهور و شامل توهین به این دو بزرگوار بود ولی انصاف این است که سخن وی دلالت بر قتل آقای هاشمی در استخر و نیز شامل تهدید رئیس جمهور به مرگ نبود، زیرا ایشان گفته است اینگونه افرادِ به زعم ایشان خیانتکار به شکل خاصی از دنیا می‌روند که موجب تعجب مردم می‌شود که چگونه چنین شخصی در چنین مکانی از دنیا رفت.

 

البته بیان این مطلب بعد از شعار عجیب تجمع مدرسه فیضیه تداعی و تقویت کننده همان شعار است و گویی افرادی دچار عذاب وجدان شده‌اند و می‌خواهند ماجرای رحلت رییس فقید مجمع تشخیص را بازگو کنند.

 

گذشته از بی‌مبنا بودن آن سخن درباره سرنوشت این افراد، متهم کردن رییس‌جمهور به خیانت به خاطر توافق برجام‌ و انجام مذاکره خود می‌تواند مصداق خیانت باشد، چرا که نوعی فریب دادن مردم خصوصا جوانان پاکدل و مومن است. چگونه ممکن است مذاکرات منتهی به برجام‌ را که با ابتکار و نظارت رهبر انقلاب آغاز و انجام شد و دستاوردهای قابل توجهی برای کشور داشت و البته به خاطر جنگ قدرتی که وجود داشت از مواهب آن به درستی استفاده نشد، این مذاکرات را خیانت و منتخب ملت را خائن بنامیم؟!

 

کوتاهی، قصور و کم کاری روحانیت بوده است که کرسی تعلیم و تربیت جامعه را به دست این گونه مداحان که معمولا از تهذب نفس کافی برخوردار نیستند، سپرده است که خواسته یا ناخواسته به فضای سیاسی و معنوی جامعه آسیب می‌رسانند.

 

در گذشته، دعای عرفه یا دعای کمیل را علمای بزرگ مانند مرحوم لاله‌زاری در تهران قرائت می‌کردند که نفس پاک و نافذ آنها دل‌ها و قلب‌ها را متحول می‌کرد و از اینگونه آلودگی‌ها به دور بود. مداحان نباید جای روحانیون را در خطابه و منبر و مجالس وعظ و تذکر بگیرند.»

 

پایان پیام/52

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت مجلس بازی های آسیایی ۲۰۱۸ نماز جمعه عید قربان پاراگلایدینگ حج دعای عرفه روز عرفه مسجد علی مطهری حاج منصور ارضی مداحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)

محمود واعظی، عضو کابینه دولت روحانی، در گفتگو با خبرآنلاین گفت: به نظرم برخی اطلاعاتی که به جناب آقای رییسی می‌دهند درست نیست و به همین دلیل ایشان بارها در مصاحبه‌ها مطالبی گفته‌اند که با مطالبی که اعضای خود کابینه در دوهفته قبل گفته بودند یا دو هفته بعد گفته‌اند متفاوت است.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رییس دفتر روحانی: هیچ اختلافی بین آقای جهانگیری و اعضای دولت وجود ندارد رییس دفتر روحانی: در سخنرانی ترامپ تصمیم اجرایی مطرح نشد

دیگر خبرها

  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)