Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این یک هفته گذشته صحبت‌های زیادی در مورد حاشیه‌های برنامه ۹۰ و مشکلات عادل فردوسی‌پور برای پخش ایتم فساد در فوتبال مطرح شده که به نظر می‌رسد قسمتی از آن حق باشگاه سپاهان را هم از بین برده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا پایان غیرمنتظره برنامه ۹۰ در هفته گذشته و اشاره عادل فردوسی‌پور به عدم صدور مجوز برای پخش یک آیتم تاثیرگذار در حوزه فساد در فوتبال باعث شد تا نگاه‌ رسانه‌ها به این سمت برود و آنطور که به نظر می‌رسد دلیل اصلی نپرداختن به اتفاقات مشکوک فوتبال و پرونده مشکوک به تبانی در لیگ فشار جدی برخی مسؤولین دولت برای نپرداختن به این موضوع در سطوح مختلف سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر پست اینستاگرامی علی فروغی مدیر جدید شبکه سوم و حمایت او از عادل فردوسی‌پور مهر تاییدی بر این ماجرا زد و باید دید که در برنامه فردا شب - ۵ شهریور ماه - فردوسی‌پور چگونه می‌تواند این آیتم جنجالی و تاثیرگذار را پخش کند.

اما پیگیری‌های خبرنگار ایمنا سرنخ ماجرا را از تیم فوتبال نساجی مازندران به تیم امیدهای فوتبال سپاهان می‌رساند که در این راه قربانی مصلحت اندیشی مدیران فدراسیون شده‌اند و حق فوتبال اصفهان خورده شده است.

نساجی مازندران به عنوان یک تیم باریشه و قدیمی که هواداران بسیار پرشوری هم دارد در شرایطی راهی لیگ برتر شد که اعتراض باشگاه خونه به خونه بابل، تیم هم استانی نساجی نسبت به اتفاقات بازی‌های هفته پایانی لیگ یک در فصل قبل سروصدای زیادی به پا کرد ولی مدیران فدراسیون هیچ واکنشی نسبت به آن نشان ندادند و امروز نساجی مازندران ۵ بازی خودش در لیگ هجدهم را هم پشت سر گذاشته است.

اما با مستنداتی که در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار گرفته پرونده جدیدی در مورد تخلف تیم نساجی در فصل گذشته فوتبال ایران رو شده که نشان می‌دهد آنها از یک بازیکن غیرمجاز در ترکیب خودشان استفاده کرده‌اند که اگر قرار به صدور حکمی عادلانه باشد باید هم باشگاه و هم این بازیکن جریمه شوند که نتیجه آن عدم صعود نساجی به لیگ برتر بوده است.

در فصل گذشته رقابتهای لیگ دسته اول امید که با نایب قهرمانی امیدهای نساجی و صعود این تیم به لیگ برتر امید همراه شد، در ترکیب این تیم بازیکنی بنام سید امیر حسینی به میدان رفته که بازیکنی اصلی در خط دفاعی این تیم بوده و ۱۴ مسابقه برای امیدهای نساجی انجام داده است. پیگیری‌های بعدی نشان می‌دهد که نام اصلی این بازیکن سید حسین حسینی بوده، متولد سال ۱۳۷۱ است و در این فصل ۲۶ ساله دارد اما در ترکیب تیم زیر۲۳ سال نساجی به میدان رفته است. شناسنامه‌ای که این بازیکن به مسئولان ارائه کرده به نام سید امیر حسینی متولد سال ۱۳۷۹ بوده و از این طریق کارت حضور در مسابقات امید را دریافت کرده است. مدارک و مستندات موجود در ثبت احوال و حتی حضور این بازیکن در سال ۹۳ برای تیم امید داماش که با شناسنامه اصلی خودش بازی کرده به خوبی نشان می‌دهد که بازیکن صغر سن دارد و تخلف کرده است.

ماجرا در جایی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بازیکن متخلف در ترکیب بزرگسالان نساجی هم به میدان رفته و در بازی نساجی مازندران در مقابل خونه به خونه بابل که با برتری نساجی به پایان رسید برای چند دقیقه در زمین حضور داشته است و به همین خاطر اعتراض دو باشگاه خونه به خونه مازندران و و سپاهان اصفهان به فدراسیون اعلام شد. تخلف این بازیکن در جعل اسناد به صورتی بوده که حتی از طرف ثبت احوال شهر بابل هم تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

 بر اساس ماده ۶۰ آیین نامه موجود در کمیته انضباطی اگر بازیکنی با استفاده از جعل اسناد و مدارک غیر واقعی بازی کرده باشد بازیکن غیرمجاز به حساب می‌آید و بند ۲ این ماده می گوید هرگاه یک بازیکن غیرمجاز در یک مسابقه رسمی بازی کند تیم وی به حکم کمیته انضباطی ۳برصفر بازنده علام می‌شود.

در این شرایط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اگر به سود سپاهان و عدم صعود تیم امید نساجی رای صادر می کرد به خاطر همان تک بازی حسینی در مقابل خونه به خونه بابل جای دو تیم مازندرانی هم برای صعود به لیگ برتر عوض می‌شد و این موضوع شرایطی عجیب و غریب را برای لیگ برتر دوره هجدهم ایجاد می‌کرد. به همین خاطر کمیته انضباطی در اقدامی عجیب برای اینکه پرونده را مختومه اعلام کند فقط بازیکن را با جریمه محرومیت روبرو کرده است.

نا گفته نماند در مسابقاتی که رده سنی در آن نقش دارد خود باشگاه‌ها باید هویت اصلی بازیکنانشان را مورد تایید قرار دهند و حال نساجی مازندران به لطف کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال توانسته به ناحق هم در لیگ دسته اول امید و هم در لیگ دسته اول بزرگسالان مجوز صعود به لیگ برتر را بدست بیاورد آن هم در شرایطی که حق خونه به خونه بابل و امیدهای سپاهان بوده که به جای نساجی صعود کنند. صدور حکم محرومیت ۴ جلسه‌ای و جریمه ۱۰ میلیون تومانی به این معناست که کمیته انضباطی تخلف این بازیکن را مورد تایید قرار داده اما در تصمیم‌گیری به صورت دیگری عمل کرده و برای اینکه دچار مشکل دیگری نشود امیدهای سپاهان را که شایسته صعود به لیگ برتر بودند از حق طبیعی خودشان محروم کرده است. حضور دوربین برنامه ۹۰ در شهرهای قائمشهر و بابل و پیگیری این موضوع هم یکی از مواردی بوده که مورد توجه عادل فردوسی‌پور قرار گرفته اما این پرونده اجازه پخش پیدا نکرد تا ابعاد دیگری از فساد و تبانی در حوزه فوتبال رونمایی نشود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: باشگاه سپاهان تیم فوتبال امید سپاهان تیم فوتبال سپاهان فساد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟

آفتاب‌‌نیوز :

اوسمار ویرا در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر به یک سوال محمد حسین میثاقی که در ظاهر سوالی معمولی بود جواب داد و اسم چند بازیکن محبوب خود را در رسانه ملی اعلام کرد. شاید ویرا خیلی دقت نکرد سه بازیکنی که اسم برد در سپاهان بازی می‌کنند که حریف بعدی پرسپولیس در لیگ برتر است و هر سه سابقه حضور در پرسپولیس را هم دارند.

در فرهنگ فوتبال ایرانی اگر بازیکنی مثل دانیال اسماعیلی فر بداند که مثلاً رامین رضاییان مورد علاقه سرمربی تیمش است ناراحت می‌شود و این مسئله می‌تواند روی فوتبال او هم تاثیر بگذارد حالا بماند که دانیال اسماعیلی فر به دلیل محرومیت نمی‌تواند مقابل سپاهان بازی کند. حرف‌های اوسمار ویرا در تلویزیون نشان می‌دهد که او هنوز بر خلاف تصور خیلی‌ها چندان با فضای فوتبال ایران آشنا نیست و نمی‌داند که گاهی اوقات نباید پاسخ بعضی از سوالات را بدهد. 

اگر خودتان را جای نفراتی مثل اسماعیلی فر و آل کثیر بگذارید شاید به آن‌ها حق بدهید که در ادامه مسابقات با استرس بیشتری فوتبال بازی کنند. ویرا قاعدتاً باید روحیه بازیکنان تیم خودش را بالا می‌برد، اما این کار را با بازیکنان سپاهان کرد که چهارشنبه آینده باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرند و یکی از دیدار‌های فینال گونه لیگ برتر را برگزار کنند. سرمربی برزیلی پرسپولیس البته از نظر فنی تحول مثبتی در این تیم ایجاد کرده به طوری که حتی طرفداران متعصب یحیی گل محمدی هم نمی‌توانند منکر این قضیه شوند، اما شاید بهتر بود که او پاسخ سوال خاص محمد حسین میثاقی را نمی‌داد و ناخواسته روحیه رقبا را تقویت نمی‌کرد. 

پرسپولیس در بازی رفت و در اصفهان با تک گل رضا اسدی یکی از بازیکنان مورد علاقه اوسمار ویرا مغلوب سپاهان شد و حالا باید انتقام آن شکست را در تهران بگیرد. همان طور که بازی با آلومینیوم اراک در جام حذفی هم برای پرسپولیسی‌ها حکم یک بازی انتقامی را دارد و آن‌ها چند هفته قبل در همین اراک با یک گل مغلوب شاگردان مجتبی حسینی شدند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • دو غایب بزرگ سپاهان در بازی حساس با پرسپولیس
  • به لیگ برتر خوش برگشتی آقای جیمی واردی!
  • غایبان سپاهان برابر پرسپولیس
  • غیبت یک بازیکن سپاهان برابر پرسپولیس قطعی است
  • سمیر نصری: رونالدینیو و نازاریو استعدادهای بزرگ‌تری نسبت به مسی و رونالدو بودند
  • پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه جمال موسیالا
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟
  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس
  • جیمی کرگر: باخت مقابل اورتون، پایای امیدهای لیورپول برای قهرمانی در لیگ برتر بود
  • بازگشت جام‌حذفی؛ فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال