Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@13:05:09 GMT

نارضایتی اولیا از قیمت و کیفیت لباس فرم دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۶۴۶۷

نارضایتی اولیا از قیمت و کیفیت لباس فرم دانش آموزان

تحمیل هزینه‌های اضافی در تهیه لباس فرم مدارس از جمله علت‌های نارضایتی والدین در آستانه بازگشایی مدارس است، اجباری که اجرای آن در مدارس مبنای قانونی مشخصی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، 27 روز تا آغاز سال تحصیلی جدید فرصت باقی مانده و شمارش معکوس برای پایان تعطیلات تابستانی مدارس از آغازین روزهای شهریور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزهای پر جنب‌وجوشی که خانواده‌ها در تب و تاب تهیه لوازم التحریر و فرم مدرسه فرزندان خود خیابان های شهر را زیر و رو می کنند.
یافتن یک آدرس برای تهیه فرمی که مدرسه با خیاط مورد نظر خود قرار داد بسته، شاید چندین ساعت وقت خانواده ها را هدر دهد اما والدین با صبر و شکیبایی راه خود را ادامه می دهند به این دلیل که چند سالی است که دانش آموزان با هر رنگ لباسی نمی توانند وارد مدرسه شوند چرا که در بسیاری از مدارس لباس های فرم با رنگ های یکسان برای ایجاد نظم و ترتیب استفاده می شود.
این در حالی است که مسئولان مربوطه هر سال از اجباری نبودن خرید فرم مدارس صحبت می کنند و می گویند هیچ اجباری به خرید و پوشیدن لباس فرم در مدارس نیست، هر مدرسه ای این امر را اجباری کرده است به آموزش و پرورش اطلاع دهید تا این موضوع را پیگیری کنیم.
با این تفاسیر اما تصمیم یک بام و دو هوای مسئولان در این خصوص باعث شده تا همه ساله در آستانه شروع سال تحصیلی جدید والدین دغدغه تهیه لباس فرم فرزندان خود را داشته باشند که این امر مشکلات اقتصادی زیادی را برای آنها به ویژه در خانواده های نیازمند به وجود آورده است.
 


بیان این مطلب بدان جهت است که بعضی از خانواده ها دارای سه یا چهار فرزند مدرسه ای هستند که تهیه لباس های فرم اجباری که قیمت آن از 50 هزار تومان شروع و گاها به 150 هزار تومان هم می رسد هزینه آنان را دو چندان کرده، فرم هایی که بنابر گفته والدین قیمت بالایی دارند و کیفیت شان پایین است.
یکی از والدین زاهدانی که برای خرید فرم مدرسه دو فرزند خود به خیابان پهلوانی زاهدان مراجعه کرده بود، در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون ضمن گلایه از این اقدام مسئولان در آموزش و پرورش اظهار کرد: شغل بنده خیاطی است به راحتی می توانم فرمی بهتر از آن چه خریداری می کنم البته با قیمتی پایین تر برای فرزندانم تهیه کنم اما به ناچار هر سال باید کلی هزینه برای دو دست مانتو شلوار پرداخت کنم که فرزندانم در بین هم سن و سالانشان کم نیاورند.
وی ادامه داد: مسئولان باید به فکر جیب مردم هم باشند، تغییر هرساله رنگ فرم مدارس از عهده تمام خانواده ها بر نمی آید؛ برای این دو دست مانتو 150 هزار تومان هزینه کرده ام که مقنعه آنها جداگانه باید خریداری شود.
سارا فرزند این بانوی زاهدانی که در مقطع هفتم درس می خواند، ادامه داد: طرح و رنگ این فرم ها برای خیلی از دانش آموزان جالب نیست و به اجبار آن ها را بر تن می کنیم با این 75 هزار تومان مادرم می توانست چندین مانتو جالب تر برایم بدوزد.
   
پدر یکی از دانش آموزان هم در حالی لباس های فرم مدارس را بر تن فرزندان خود نظاره می کرد که به خبرنگار ما گفت: هزینه خرید فرم مدرسه برای من که چهار فرزند مدرسه ای دارم بسیار سخت و دور از انصاف است. فرم سال گذشته فرزندانم هنوز هم قابلیت استفاده برای امسال را دارند اما از یک سو اجبار مدرسه در هنگام ثبت نام و از سوی دیگر فرزندانم مرا مجبور به این کار کرده اند که مبادا بین آنها و هم کلاسی هایشان تفاوتی به وجود آید که باعث رنجش آنها شود.
 
وی با بیان اینکه تهیه لباس مدرسه بلای جان هر سال والدین شده است، ادامه داد: قریب به اکثر والدین از این اقدام آموزش و پرورش ناراضی هستند، یک دست مانتو شلوار تنها برای یک فرزندم 78هزار تومان هزینه در بر دارد حال این هزینه را برای سه فرزند دیگر بنده هم محاسبه کنید تا متوجه شوید که تامین چنین هزینه هایی از عهده یک کارگر ساده بر نمی آید اما چاره ای جز این نداریم، زیرا عدم خرید این فرم ها مساوی با نارضایتی فرزندانمان است که باعث می شود چندین روز در خانه با مشاجره پدر و فرزندان سپری شود.
 
یکی دیگر از والدین در حالی اقدام به چانه زنی با فروشنده روپوش مدارس می کند که بیان کرد: چرا مسئولین فکر نمی کنند تهیه هرساله روپوش مدارس از عهده برخی خانواده ها برنمی آید برای من که دارای سه فرزند مدرسه ای هستم تامین این هزینه ها بسیار دشوار است اگرچه مدیران آموزش و پرورش در جواب این نارضایتی والدین اعلام می کنند تهیه روپوش اجباری نیست اما از سوی مدیران مدارس و از سوی دیگر احساس کم دستی فرزندانمان بین سایر دانش آموزان مانع از آن می شود که دل فرزند خود را ناامید کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دانشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام در این مراسم با بیان اینکه والدین مهمترین و بهترین الگو در همه مسائل به ویژه امور دینی و اعتقادات برای فرزندان هستند، بر لزوم توجه به این موضوع و رعایت دقیق احکام دینی توسط اولیاء تأکید کرد.
امام جمعه سرفاریاب نیز در این آئین ضمن تبریک این روز و جشن شروع عبادت دانش آموزان دختر مدارس سرفاریاب ، این روز را عید بزرگ برای آنان عنوان کرد و گفت: از این زمان به بعد در انجام تکالیف دینی و واجبات و محرمات بخصوص فریضه نماز، روزه و دیگر عبادات، مسئولیت شما دانش آموزان به سن تکلیف رسیده، با پدر و مادر، معلمان و بزرگترها، برابر است.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه با اشاره به تشدید آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف، از والدین خواست تا با رفتار و اعمال درست خود این نونهالان را در مسیر عبادت و بندگی همراهی و حمایت کنند تا از گزند این آسیب ها در امان بمانند.

در پایان این مراسم دانش آموزان اولین نماز جماعت را به امامت حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب اقامه کردند.

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟