Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-09@02:09:34 GMT

تیر آمریکایی ها به سنگ خورده است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۶۵۸۰

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آمریکایی ها امروز بیشتر از هر چیزی روی جنگ روانی متمرکز شده اند افزود: بیشترین کاری که می کنند فشار روانی ایجاد کردن است هم روی ایرانی ها و هم روی شرکای بین المللی ما و تلاش می کنند آنها را تهدید کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد جواد ظریف که در برنامه حالا خورشید حضور یافته بود افزود: به عنوان مثال به آنها می گویند آیا شما نمی خواهید به آمریکا بیایید و یا ویزای آمریکا را بگیرید؟ چرا با ایران معامله می کنید؟ و این وقتی است که تیرشان در همه موارد به سنگ خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظریف افزود: امروز هم تیرشان مقابل نزدیک ترین متحدانشان به سنگ خورده است ، سراغ شرکت ها می روند و آنها را رسماً تهدید می کنند یعنی با ایجاد فضای روانی می خواهند شرایط را عوض کنند.
 وزیر امور خارجه با بیان اینکه بعد از برجام توقعات جامعه از برجام بسیار بالا بود، گفت: شاید ما هم در دولت و بعضی رسانه ها در بالا رفتن این توقعات نقش داشتیم.
 ظریف، افزود: البته من همیشه سعی کرده ام به شرایط، واقع بینانه نگاه کنم اما با توقعات بالا و امید بسیار به آینده  مردم مواجه بودیم.
وی گفت: اما امروز شرایط با توجه به خروج امریکا از برجام و فضای روانی که ایجاد شده بسیار تفاوت کرده است و متأسفانه تلاشی هم در داخل شد و برای اینکه امید مردم را به یأس تبدیل کنند حرف های نامناسبی زده شد.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه معتقدم برجام طرحی بود که  روی آن در کشور توافقی در سطح بالا شده و قرار بود  مشکل را حل کنیم افزود: البته هیچ توافق چندجانبه ای تمامی آن چیزی نیست که شما می خواهید. بعنوان مثال آمریکایی ها نیز می گویند که این بدترین توافق در تاریخ آنهاست بخاطر آنکه امریکایی ها عادت ندارند معمولاً به توافقی بپیوندند که تمامی منافع آنها را در بر نداشته باشد.
وی افزود: این توافق حتماً منافع امریکا را آن طور که آنها می خواستند دربر نداشت.
ظریف گفت: بجای آنکه از همه امکانات برجام استفاده کنیم دعوای سیاسی را ادامه دادیم و خود این دعوای سیاسی باعث یأس و ناامیدی در بین مردم شد.
وی تصریح کرد: البته بی اعتمادی ما به امریکایی ها امر واضحی است.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما با کشورهای دیگر منطقه تفاوت داریم،  افزود: این تفاوت بسیار مهم است و آن این است که هر کسی را که در منطقه ما نگاه کنید یا فکر می کند از طریق خرید امنیت می تواند برای خودش  امنیت و پیشرفت حاصل کند و یا از طریق خرید تسلیحات یا خرید سلاح های هسته ای.
ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچکدام از اینها نیست بلکه امنیت ، پیشرفت و توسعه خود را وابسته به مردم می داند و برای همین هم بوده که 40 سال است همه جور فشاری به این کشور آورده اند و این مردم توانسته اند در برابر این فشارها مقاومت کنند و البته وظیفه دولت این است که به این فشارها نیفزاید و باعث شود که این فشارها کم شود و  وظیفه وزارت خارجه هم همین است که فشارهای خارجی را کم کند.
وی اضافه کرد: این وجه تمایز ما با کشورهای همجوارمان است که همه چیز را از همین مردم داریم بنابراین امید مردم به آینده از هر چیزی مهم تر است.
 اروپایی ها 12 تعهد برای حفظ برجام داده اند وزیر امور خارجه گفت:­ اروپایی ها 12 تعهد برای حفظ برجام داده اند که یکی از آنها حمایت از شرکت های کوچک و متوسط بود.
محمدجواد ظریف در برنامه تلویزیونی حالا خورشید و در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه اگر مذاکره کنندگان ما از ابتدا به امریکا بی اعتماد بودند چرا راهکاری برای هزینه ساز کردن بی تعهدی های امریکا ایجاد نشد؟ افزود: در روابط بین الملل این طور نیست که پلیسی داشته باشیم و هر که تخلف کرد آن شخص را دستگیر و زندانی کند و یا اینکه دادگاهی بین المللی وجود داشته باشد، البته روش های مختلفی در این خصوص وجود دارد.
وی افزود: امریکایی ها عضو دائم شورای امنیت هستند و تمامی امکانات را در اختیار دارند اما امروز نزدیک ترین متحدان امریکا در برابر این کشور ایستاده اند و واقعیت روابط بین المللی امروز این است که رژیم صهیونیستی قوانین بین المللی و سازمان ملل متحد را نقض می کند امریکا قوانین سازمان ملل را نقض می کند و عربستان سعودی در بمباران یمن اساسی ترین قوانین حقوق بشری را نقض می کند و مرتکب جنایات جدید می شود اما چه اتفاقی می افتد آیا به این معناست که موازین بین المللی ایراد دارند یا آنکه ساز و کارهای ایجاد فشار در روابط بین الملل آن چیزی نیست که ما در داخل یک کشور توقع داریم.
ظریف درخصوص ساز و کارهای بین المللی هزینه سازی برای بی تعهدی های امریکا گفت: ساز و کار فشار در روابط بین الملل چنین است که کشوری مثل امریکا در برابر نزدیک ترین متحدانش که الزاماً روابط خوبی با ایران ندارند قرار می گیرد.
وی گفت: ما حتی در دولت های نهم و دهم رابطه سیاسی با کانادا نداشتیم و این در حالی است که با وجود قطع روابط با امریکا در واشنگتن دفتر حفاظت از منافع داریم اما در مورد کانادا این طور نبوده است اما در مورد برجام دولت کانادا در برابر دولت امریکا ایستاده است و همچنین سایر متحدین امریکا در ناتو در برابر امریکا ایستاده اند.
ظریف افزود: دو سه کشور در جنوب کشور ما و رژیم صهیونیستی به دلایل واقعاً کوته بینانه در کنار امریکا ایستاده اند و این هزینه ای است که امریکا پرداخت می کند. اینکه امریکا مجبور شده هیأت های مختلفی را به این سو و آن سوی دنیا بفرستد به این خاطر است.
وی گفت: اقدام اخیر اروپایی ها در تخصیص 18 میلیون یورو کمک مالی به بخش های توسعه ای در ایران یک اقدام خیلی جزیی در حوزه ای به خصوص بوده و این در حالی است که اروپایی ها 12 تعهد برای حفظ برجام داده اند که یکی از آنها حمایت از شرکت های کوچک و متوسط بود.
ظریف افزود: اتحادیه اروپا اقدامی در راستای تخصیص مبلغی برای حمایت از شرکت های کوچک و متوسط کرده  اما برخی خیال کردند که این مابه ازای برجام است، در داخل کشور نیز برخی در بوق ناامیدی می دمند.
وی مبلغ اصلی را 50 میلیون یورو عنوان کرد که اکنون تنها بخشی از آن تحقق یافته وگفت: در واقع اتحادیه اروپا پول به کسی نمی دهد بلکه روش های همکاری را تعیین می کند چرا که در اروپا موتور پیشرفت شرکت های کوچک و متوسط هستند و 90 درصد اقتصاد برخی کشورها را شرکت های کوچک و متوسط اداره می کنند.
ظریف با اشاره به نقش شرکت های کوچک و متوسط در ایجاد آینده ای درخشان برای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: من اقتصاددان نیستم اما نقش شرکت های کوچک و متوسط و بخش خصوصی در اقتصاد یک کشور بسیار مهم است این را کارشناسان اقتصاد می گویند اما گروهی در داخل  می گویند که این مبلغ ما به ازای برجام است.
وی گفت: از آن طرف نماینده ویژه رئیس جمهور امریکا و رئیس این به اصطلاح گروه اقدامی که درست کرده اند می گوید چرا اروپایی ها به ایران سیگنال غلط می دهند؟ شما اگر نگاه کنید از زمانی که آقای ترامپ اعلام کرده است که از برجام خارج می شود به آن اهدافی که می خواستند نرسیدند برای همین اکنون آقای پمپئو چند سخنرانی کرده و خود آقای ترامپ در یک کار نمایشی گفته است که ما می خواهیم با ایران مذاکره کنیم اما بعد گروه اقدام تشکیل داده اند برخی از دوستان ما اینها را جزو یک سلسله اقدامات از پیش حساب شده تلقی می کنند در صورتی که این طور نیست.
ظریف افزود: امریکایی ها واقعاً باور نمی کردند که در برابر توافقی قرار گرفته باشند که چنین استحکامی داشته باشد و نتوانند به این سادگی آن را بر هم بزنند ترامپ فکر می کرد در یک سال و نیم اول با آزار و اذیت ایران را از توافق خارج کند و یا بهانه بدست آورد که ایران را به نقض توافق متهم کند و شما یادتان هست نتانیاهو چه شوی تلویزیونی اجرا کرد.
وی گفت: اینها همه برای این بود که امریکا می خواست راهی بیابد تا بگوید ایران برجام را نقض کرده است اما نتوانست این کار را بکند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ظریف وزیر امور خارجه برجام آمریکا فشار روانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسف عمیق رئیسی درباره شکستن حرمت دانشجو در خاک امریکا! | فیلم

رئیسی در جلسه هیئت دولت گفت: برخوردی که با دانشجویان در غرب صورت می‌گیرد، جای تاسف دارد. شکستن حرمت دانشگاه، قانون، آزادی بیان و قلم و شکستن حرمت دفاع از حقوق انسان از جمله فجایعی است که به دست غربی‌های مدعی حقوق بشر درحال رخ دادن است. چهره واقعی غربی‌ها در این اتفاقات نمایان شد. جریان دانشجویی در جایگاه شرافت در مقابل شرارت قرار گرفته‌ است. ایستادگی دانشجویان در غرب حتما مقابل اقدامات آمریکا و اسرائیل ایجاد بازدارندگی می‌کند./مهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ناصر الخلیفی، مرد پروژه‌های شکست‌خورده!‏
  • تصویری از تیپ متفاوت بن‌سلمان که میلیونی بازدید خورده
  • سفیدشویان غرب مشغول کارند
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی
  • تاسف عمیق رئیسی درباره شکستن حرمت دانشجو در خاک امریکا! | فیلم
  • تبلیغ گوشی موبایل در امریکا توسط دختران با حجاب | تصویر