Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت نیرو؛ رضا اردکانیان، وزیر نیرو صبح امروز در آئین افتتاح 57 پروژه شبکه‌های انتقال فوق و توزیع برق تهران با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی و توسعه ای کشور نیازمند برق پایدار و مطمئن است، اظهار کرد: در این راستا بایستی به نحو مناسب رو به جلو حرکت داشته باشیم که  با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم در سال پیش رو به اتکا ظرفیت‌های داخلی و همت متخصصان صنعت برق کشور، این ظرفیت‌ها را بیش از پیش افزایش داده و برق پایداری را در هر زمان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی نام گرفته است، بیان کرد: یکی از ارزشمندترین کالاهای ایرانی، حس تعلق خاطر مردم ما به کشور خودشان است و شاید یکی از هدف گذاری‌های اصلی دشمنان انقلاب ، آسیب زدن به همین حس تعلق بوده که باید از این حس به عنوان یک کالای منحصر بفرد ایرانی محافظت کنیم.

وزیر نیرو به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ما به جای فرصت زمانی چند برابر و صرف هزینه‌های سنگین توانستیم با بهره گیری از امکانات بلااستفاده در انبارهای تجهیزات خود، کار ارزشمندی را در مسیر اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم که امروز نمونه ای از آن را در افتتاح این پروژه می‌بینید.

تابستان امسال را بدون مشکل در شبکه برق رسانی پشت سر گذاشتیم

اردکانیان با بیان اینکه تابستان امسال را بدون مشکل در شبکه برق رسانی پشت سر گذاشتیم، گفت: دشمنان این نظام قصد داشتند با برنامه ریزی‌های سنگین خود در صنعت آب و برق کشور اختلال ایجاد کنند که  با هوشیاری مردم، مدیریت درست مسئولان، استانداران، تدبیر مقامات و همکاری رسانه نقشه شوم آن‌ها نقش بر آب شد و باز تیرشان به هدف نشست.

وزیر نیرو تاکید کرد: در کنار اینکه تابستان کم حادثه ای را پشت سر گذاشتیم، باید گفت که تجربه بسیار زیادی برای سال آینده کسب کردیم و هم اکنون دست اندرکار احداث نیروگاه‌های حقیقی و مجازی هستیم که نیروگاه حقیقی توسط متخصصان صنعت برق کشور و مجازی توسط مردم با اصلاح الگوی مصرف و مدیریت صحیح برق انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: امسال مدیریت مصرف باعث شد تا اوج بار کاهش پیدا کند و همهٔ مردم در سراسر کشور از نعمت برق برخوردار شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالای ایرانی اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند

محمدجواد شکری، از فعالان صنعت تولید و تجارت بستنی می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده ایرانی به کشور‌های همسایه صادرات بستنی دارند که بیشتر به عراق و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس مانند عمان و کویت و امارات، به‌ویژه شهر دوبی است.»

«در ایران روزانه حدود هزار و ۲۰۰تن بستنی مصرف می‌شود که از این میزان حدود هزار تن از سوی شرکت‌های صنعتی و ۲۰۰تن هم از سوی کارگاه‌ها و بستنی‌سازی‌های سنتی تولید می‌شود.» اینها را محمدجواد شکری، از فعالان صنعت تولید و تجارت بستنی در ایران در مورد آمار تولید و صادرات بستنی در کشور می‌گوید. اما مهم‌تر از بستنی‌هایی که مصرف داخلی دارند، لژیونر‌ها و صادراتی‌ها هستند؛ بستنی‌هایی که با برند ایرانی شهرت جهانی کسب کرده و دل مشتری‌ها را به‌دست آورده‌اند.

شکری در مورد صادرات بستنی می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده ایرانی به کشور‌های همسایه صادرات بستنی دارند؛ صادراتی که رکورد ۴۰۰تن بستنی در روز را به دست‌آورده است؛ بستنی‌هایی که بیشتر به عراق و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس مانند عمان و کویت و امارات به‌ویژه شهر دوبی می‌رسند. علاوه بر حوزه خلیج‌فارس، بستنی‌های ایرانی به کشور‌های آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان و حتی کشور‌های آفریقایی مانند لیبی هم صادر می‌شود و صادرکنندگان نیم‌نگاهی هم به بازار چین دارند.»

مردم جهان بستنی ایرانی را با چه طعم‌هایی دوست دارند؟

شکری با بیان اینکه صادرات بستنی ایرانی به کشور‌های دیگر با توجه به فرهنگ و ذائقه هر کشوری و با بسته‌بندی‌های مختص هر منطقه انجام می‌شود، می‌گوید: «چینی‌ها مزه‌های ایرانی مانند رز، گلاب و زعفران را خیلی دوست دارند و کشور‌های همسایه شمال ایران طعم زردآلو را می‌پسندند.»

این فعال صنعت تولید و تجارت بستنی با بیان اینکه بستنی ایران حتی به آمریکا و کانادا هم صادرات می‌شود، می‌گوید: «هرچند صادرات ما به این کشور‌ها محدود به ایرانیان ساکن در آنجا می‌شود، اما در شهر‌هایی مانند تورنتو عرضه بستنی ایرانی به جز فروشگاه‌های ایرانی به فروشگاه‌های غیرایرانی هم رسیده، ضمن اینکه به‌دنبال توسعه صادرات بستنی به آمریکا هم هستیم.»

بستنی زعفرانی ابتکار ایرانی

بستنی از فرنگ به ایران رسید. ناصرالدین‌شاه قاجار در سفر به فرانسه بعد از خوردن بستنی میوه‌ای فرانسوی، عاشق این دسر جذاب شد و به خدم‌وحشم خود دستور داد طرز تهیه آن را از فرانسوی‌ها بگیرند و به ایران بیاورند و اینگونه شد که پای بستنی به ایران باز شد. نخستین کسی که در تهران بستنی درست کرد «ممد ریش» نامی بود که با چرخ دوره‌گردی‌اش روانه کوچه و بازار می‌شد و بستنی می‌فروخت. پس از او، اکبر مشتی (مشدی) به بستنی رنگ و بوی ایرانی داد و بستنی زعفرانی تولید کرد. طعم این بستنی آنقدر خاص و خوب بود که خیلی زود در میان ایرانیان و جهانیان محبوب شد. اواخر دهه۴۰ شمسی، دستگاه‌های بستنی‌سازی وارد ایران شدند و بستنی در طعم‌ها و برند‌های مختلف عرضه شد.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • جذب نیرو مربی های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد