Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از عرب نیوز، سقوط ارزش لیر ترکیه باعث شده تا سرمایه گذاران خارجی از کشورهای اطراف حوزه خلیج فارس به خرید آپارتمان در استانبول و دیگر نقاط ترکیه رو بیاورند.

در همین حال کاهش ۴۰ درصدی لیر در برابر ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل اختلافات سیاسی میان آنکارا و واشنگتن منجر شده تا سرمایه گذاران منطقه ای از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته برخی از فعالان در حوزه مِلک و مسکن ترکیه، مراجعه متقاضایان برای خرید مسکن در بنگاه های مستغلات به بیش از ۲ برابر رسیده و متجاوزه از ۵ هزار نفر در روز است. در حال حاضر، بیشتر علاقمندان به املاک در ترکیه از عربستان سعودی، اردون، عراق، تونس و دیگر کشورهای خاور میانه هستند. همچنین انتظار می رود با تثبیت لیر، تقاضا برای خرید مسکن در ترکیه توسط سرمایه گذاران خارجی دو برابر شود، چون در حال حاضر برخی از آنها منتظر تثبیت لیر ترکیه و انجام سرمایه گذاری در این کشور هستند.

بر همین اساس اداره آمار ترکیه اعلام کرد در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد ۴ هزار و ۳۱۶ ثبت فروش مسکن به سرمایه گذاران خارجی ثبت شده است؛ در حالی که این رقم برای مدت زمان مشابه در سال جاری میلادی ۵ هزار و ۳۶۷ معامله ثبت شده است. بر پایه این گزارش، اداره آمار ترکیه اعلام کرد افزایش فروش مسکن در ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با سال قبل از آن ۲۲ درصد جهش نشان می دهد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسکن ترکیه ارزش لیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم

مریم نوری بالانجی مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سال گذشته ارزش سرمایه‌گذاری حوزه شیلات و آبزی پروری قشم ۱۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش تولیدات واقعی پرورش ماهی در قفس به ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال رسید.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به افزایش ۲۰۸ درصدی ارزش سرمایه‌گذاری پرورش میگو هم گفت: حجم تولیدات واقعی این محصول غذایی نیز به دو هزار و ۱۸۰ تُن در سال رسید که رشد ۴۵ درصدی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو