Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان مک‌کین سناتور ضدایرانی جمهوری‌خواه آمریکایی و نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پس از ۱۴ ماه ابتلا به سرطان مغز بامداد امروز (یکشنبه) در ۸۱ سالگی درگذشت.

وی که ریاست کمیته نیرو‌های مسلح سنا را نیز برعهده داشت، از حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین در کنگره آمریکا به شمار می‌رفت و سابقه دیدار با مریم رجوی، سرکرده این گروهک، را نیز در کارنامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک‌کین سال گذشته در حالی که روند درمان بیماری خود را در بیمارستان آریزونا سپری می‌کرد، با ارسال یک پیام توییتری از اغتشاشات دی‌ماه در ایران حمایت و اعلام کرد آمریکا در کنار معترضان ایرانی ایستاده است.

تصاویری از حضور جان مک‌کین در تجمعات گروهک تروریستی منافقین و دیدار با رجوی

سناتور مک‌کین، کهنه سرباز جنگ ویتنام، با وجود هم‌حزبی بودن همواره روابط پر تنشی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا داشت تا جایی که چندی پیش وصیت کرد که نمی‌خواهد ترامپ در مراسم خاکسپاری او حضور داشته باشد.

وی مبتلا به نوع خاصی از سرطان بود که نرخ مرگ و میر بالایی در میان مبتلایان دارد. طبق گفته رسانه‌های آمریکایی، مک‌کین مبتلا به گلیوبلاستوما بود که یکی از انواع شایع و بدخیم تومور است که سیستم عصبی مرکزی بدن (مغز و نخاع) را درگیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: چه کسی جانشین «جان مک کین» خواهد شد؟

این نوع سرطان در محافل سیاسی آمریکا ناشناخته نیست چرا که «تد کندی» سناتور دموکرات و برادر کوچکتر «جان اف کندی» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و همچنین «بیو بایدن» پسر «جو بایدن» معاون اوباما نیز به ترتیب در سال 2009 و 2015 به همین علت در گذشتند.

مک‌کین تیرماه سال گذشته برای خارج کردن یک لخته خون از بالای چشم چپ خود تحت عمل جراحی قرار گرفت. اما دو روز پس از اعلام این خبر، نتایج مطالعات آزمایشگاهی انجام شده برروی بافت خارج شده از صورت او نشان داد که او مبتلا به نوع بدخیمی از سرطان مغز است.

در همان زمان انجمن سرطان آمریکا اعلام کرد مبتلایان به گلیوبلاستوما با شرایط سنی مک‌کین تنها 4 درصد شانس زنده ماندن دارند و از زمان تشخیص بیماری نیز به طور میانگین بیشتر از 5 سال عمر نمی‌کنند.

سناتور ایالت آریزونا در سال 2013 نیز به نوع خاصی از سرطان پوست مبتلا شد اما پزشکان توانستند آن را تحت کنترل درآورند.

جان مک‌کین یکی از شناخته‌شده‌ترین سناتورهای جمهوری‌خواه در تاریخ آمریکاست و از زمانی که به عنوان اسیر جنگی از ویتنام بازگشت تا لحظه آخر زندگی‌اش همواره در عرصه سیاست حضور داشت. او در سال 2008 نیز نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد اما رقابت را به اوباما واگذار کرد.

با مرگ مک‌کین برتری جمهوری‌خواهان در برابر دمکرات‌ها در مجلس 100 نفره سنای آمریکا به حداقل ممکن (50 به 49) کاهش یافت. او اگر قبل از سی‌ام ماه مه امسال از نمایندگی استعفا داده بود، کرسی او در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که ماه نوامبر برگزار خواهد شد به رای گذاشته می‌شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش جام جم آنلاین،حمیدرضا بدیعی گفت: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، اضافه کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

دیگر خبرها

  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • ویدئو| روایتی تلخ از عملیات‌های تروریستی گروهک انصارالفرقان
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام
  • آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان