Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستانن مهاباد در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،گفت: ۲ واحد اقامتگاه بوم گردی در منطقه‌ی نمونه گردشگری سهولان آماده بهره برداری است که در هفته دولت به منظور گرامی داشت آن افتتاح می‌شود.
شهابی ادامه داد: برای پروژه‌های مذکور مبلغ ۱۵۵ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، که ۴۵ میلیون تومان  این مبلغ، از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تأمین اعتبار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این دو اقامتگاه گردشگری با حضور جباری مدیر کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی و اعضای شورای اداری و شورای تأمین شهرستان مهاباد به بهره برداری می‌رسد.
وی با اشاره به این که اداره میراث فرهنگی با توجه به بر خورداری شهرستان مهاباد از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان سعی در توسعه وایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در سطح این شهرستان دارد، افزود: در این راستا با برگزاری جلسات توجیهی با حضور دهیاران و سرمایه گذاران بخش‌های مرکزی و خلیفان شهرستان مهاباد نسبت به این مهم اقدام شده و به همین منظور ۷ اقامتگاه بوم گردی در مناطق گنه دار، قره بلاغ، ایگریقاش، محور مهاباد پسوه، عیسی کند و برهان در دست اقدام است.

انتهای پیام/ ه

افتتاح دو اقامتگاه بوم گردی برای اولین بار در شهرستان مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاذبه گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی