Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@16:14:55 GMT

بهره برداری از نیروگاه برق ۶ مگاواتی در قم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۷۸۵۱

بهره برداری از نیروگاه برق ۶ مگاواتی در قم

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سیدمحمد ارجمند زاده،مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم،با اشاره به افتتاح یک نیروگاه برق تولید پراکنده CHP در استان قم گفت:این نیروگاه با ظرفیت 6 مگاوات در شهرک صنعتی شکوهیه احداث شده است که این نیروگاه در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح می‌شود، هزینه اجرای آن حدود 12 میلیارد تومان است و سرمایه گذاری آن توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم اضافه کرد: همچنین نیروگاه‌های تولید پراکنده CHP در مناطقی احداث می‌شوند که مشکل تامین یا ضعف ولتاژ و تلفات را حل کنند، امکان استفاده از حرارت آن‌ها در مجموعه‌ها وجود دارد و راندمان تولید برق در نیروگاه تولید پراکنده CHP تا بیش از 60 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: سوخت نیروگاه‌های تولید پراکنده CHP گاز است اما این نیروگاه نسبت به نیروگاه‌های گازی بزرگ یک سری منافعی دارد، از جمله این که نیروگاه‌های تولید پراکنده CHP در حجم کوچک تر و راندمان بالاتر برق تولید می‌کنند.

وی یادآورشد: احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده CHP برای سرمایه گذاران در استان صرفه اقتصادی دارد، پیش از احداث نیروگاه تولید پراکنده CHP در شهرک شکوهیه، سه نیروگاه دیگر از این نوع با ظرفیت حدود 35 مگاوات در استان قم احداث شده بود که اکنون در این نیروگاه‌ها تولید برق انجام می‌شود. نیروگاه جدید در شهرک صنعتی شکوهیه با توجه به قطعی‌های برق در تابستان سال جاری به صنایع استان کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

افتتاح نیروگاه برق تولید پراکنده CHP با ظرفیت ۶ مگاوات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرویس اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان

محمد کریمی در خصوص روند اجرا‌های طرح‌های آبرسانی در شهرستان فارسان، اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث مخزن آب آشامیدنی شهر گوجان با ظرفیت هزار و ۵۰۰ مترمکعب و به‌منظور افزایش امکان ذخیره‌سازی آب آشامیدنی این شهر آغاز شد.

وی افزود: احداث این مخزن ذخیره آب آشامیدنی در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع انجام می‌شود که اعتبار مورد نیاز آن از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار

کریمی اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث مخزن آب آشامیدنی شهر گوجان شهرستان فارسان پس از پایان سنگ‌بری و خاک‌برداری آغاز خواهد شد.

شهر گوجان شهرستان فارسان در فاصله ۳۶ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن