Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@23:31:26 GMT

پزشکیان: با عوض کردن آدم ها مشکلات مملکت حل نمی شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۸۵۶۰

پزشکیان: با عوض کردن آدم ها مشکلات مملکت حل نمی شود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر اقتصاد گفت: با عوض کردن آدم ها مشکلات حل نمی شود بلکه ما باید روش ها را عوض کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 4 شهریور در دفاع از وزیر اقتصاد گفت: بنده به عنوان یک نماینده تا آنجا که توانستم تلاش کردم از نظر علمی از هیچ سهمیه ای استفاده نکنم و از نظر کاری باید بگویم از هیچ مریضی پول نگرفتم بنده هیچ زد و بندی با کسی ندارم و زندگی خودم و بچه هایم شفاف است برای این مملکت خواستند و کار کردم بچه هایم چیزی ندارند و هرچه دارند از من است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در مورد دلایل مخالفت خود با استیضاح کرباسیان گفت: محتسب مستی بدید و گریبانش گرفت مست گفت دوست این پیراهن است افسار نیست. این شعر پروین در ادامه به این تاکید دارد که راه هموار نیست، ما در مقابل بزرگترین اقتصاد دنیا ایستاده ایم و راه ما راه همواری نیست، بزرگترین اقتصاد دنیا می خواهد ما را زمین گیر کند البته عوامل بر آمریکا عربستان سعودی نیز به دلیل مشکلاتی که بعد از ماجرای سفارتش پیش آمد میلیاردها دلار خرج می کند که اقتصاد ما را زمین بزند.

 

پزشکیان تاکید کرد: ما در مقابل چنین قدرت هایی ایستاده ایم و حالا می گوییم آقای وزیر شما مقصرید، وزیر تمام راه ها را برای رشد اقتصاد می رود. آیا در این مملکت یک بار اعلام شده است که در حال جنگ اقتصادی هستیم؟ عراق دو بمب انداخت همه فهمیدند که جنگ است و مسئولیت پذیر شدند؛ هیچکس دیگری را محاکمه نکرد در حال حاضر در جنگ اقتصادی هر کس وسط گود بیاید و مسئولیت قبول کند دیگران مواخذه اش می کنند که چرا فلان کار را انجام ندادی.

 

وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات فعلی یک راه بیشتر وجود ندارد و آن هم حفظ وحدت و انسجام در کشور است، گفت: ما باید اختلافات را کنار بگذاریم، یک ستاد جنگ مقاومتی با دستور رهبری ایجاد شود و همه در این ستاد عضو شوند و ما همه پشتیبان این ستاد باشیم.

 

پزشکیان با تاکید بر اینکه با برجام موافق بوده و هستم، گفت: برجام ترامپ و عربستان را دیوانه کرد و قطعا برای ما خوب بود اما الان باید بپذیریم شرایط سخت اقتصادی در کشور وجود دارد و در برابر این شرایط باید ایستادن را یاد بگیریم، سختی کشیدن را یاد بگیریم و تحمل کنیم.

 

نایب رییس اول مجلس تصریح کرد: چرا باید در کشور ماشین آخرین سیستم وارد شود، چرا باید ما سوار ماشین آخرین سیستم شویم، این مملکت در شرایط جنگ اقتصادی است و این جنگ سخت تر از هر جنگ رودررو و نظامی است. آیا سزاوار است هر کس در این وسط قرار می گیرد و بامشکلات مواجه می شود به جای اینکه پشت سرش بایستیم طوری در موردش حرف می زنیم که دشمنان شاد شوند.

 

وی با بیان اینکه در به وجود آمدن وضعیت اقتصادی موجود همه ما دخیل هستیم، گفت: دولت، مجلس، قوه قضاییه و سخنرانان پشت منبر همه در این وضعیت مقصر هستند اما راه حلی که وجود دارد کنار گذاشتن اختلافات است.

 

پزشکیان با اشاره به تشکیل ستاد تحریم به ریاست جهانگیری گفت: ما معتقدیم باید در ستاد جنگ اقتصادی سیاستگذاران رده بالای کشور وسط بیایند و با مردم صحبت کنند، ولخرجی را کنار بگذاریم و مراقبت کنیم که افراد متوسط مشکل معیشتی پیدا نکنند.

 

نماینده مردم تبریز در خانه ملت با بیان اینکه تنها دولت مسئول بیکاری موجود در جامعه نیست، گفت: اگر ما FATF‌ را قبول نکنیم هیچ بانکی با ما وارد معامله نخواهد شد قطعا در این مورد همه باید پاسخگو باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید دانشمندان،‌علما، نخبگان و کارشناسان کشور از هر جناح و گروهی کنار هم باشند و در ستاد جنگ اقتصادی با همفکری کارها را جلو ببرند، گفت: ما نباید در مقابل زور دشمنان سر خم کنیم اما اگر قرار است سر خم نکنیم باید علم و باور داشته باشیم. انصاف نیست در هفته دولت و در چنین وضعیتی که باید به فکر مردم باشیم اینچنین با هم صحبت کنیم و بخواهیم وزیری را استیضاح کنیم، ما نمی گوییم نقصی بر وزارت اقتصاد نیست ولی می گوییم همه مشکلات نیز به این وزارتخانه برنمی گردد.

 

نایب رییس اول مجلس خاطرنشان کرد: وزیر کار را استیضاح کردیم و تصور کردیم که اشتغال ایجاد می شود اما اگر تا 10 سال آینده اشتغالی ایجاد شود من نام خود را عوض می کنم ما نیاز داریم روش ها را تغییر دهیم با عوض کردن آدم ها مشکلات مملکت حل نمی شود.

 

وی با بیان اینکه مردم صداقت و درستی می خواهند، گفت: همه ما دارای ایراداتی هستیم و نباید خودمان را تبرئه کنیم در حال حاضر در صحنه بودن ما مهم است، این وضعیت را تک تک ما درست کرده ایم و باید مسئولیت پذیر باشیم.

 

پزشکیان با تاکید بر ساده زیستی در کشور گفت: این مملکت متعلق به گروه خاصی نیست مملکت متعلق به همه ایرانیان است و باید در مقابل دشمنی که می خواهد ما را زمینگیر کند بایستیم و مبادا خودمان، خودمان را زمینگیر کنیم.

 

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت عید قربان مجلس اردبیل مسجد بازی های آسیایی ۲۰۱۸ غدیر نان مهدویت دولت استیضاح وزیر اقتصاد پزشکیان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا میرحاجتی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در مراسم سالگرد تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان بیان کرد: امروزه هر آنچه صلابت و اقتدار داریم از سرچشمه جوشان دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: ایران به خاطر موقعیت جغرافیایی و منابع عظیمی که دارد، همواره مورد طمع خیلی قدرت‌ها بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با ظهور و حضور خود در این سرزمین، برای اولین بار اجازه نداد که دشمنان این آب و خاک منابع و ثروت این جغرافیای غنی را به یغما ببرند و به همین دلیل است که یک لحظه از دشمنی و یورش به این ملت و مملکت دریغ نورزیدند.

سردار میرحاجتی اظهار کرد: شهدا کار خودشان را کردند و با تقدیم جانشان از این نظام، انقلاب و میهن دفاع کردند و رسالت امروزه ما در مقابل خون پاک آنها این است که در هر سنگری که هستیم برای اعتلای مملکت تلاش کنیم.

وی گفت: خوزستان قطب کشاورزی کشور است و دارای بیشترین و بهترین منابع طبیعی و خدادادی است و این همه ظرفیت وظیفه مردم را دوچندان می‌کند که در راه خودکفایی محصولات کشاورزی با اتکا به دانش و بینش انقلابی و جهادی‌تان تلاش کنند.

کد خبر 6099550

دیگر خبرها

  • توجه به تولید دانش بنیان کلید حل مشکل اقتصادی کشور است
  • انتقاد تند آیت‌الله جوادی آملی از مشکلات اقتصادی کشور: اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود
  • انتقاد تند آیت‌الله جوادی آملی درباره مشکلات اقتصادی کشور: اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود
  • پیام جالب یک مستاجر به صاحب خانه اش | چرا فکر می‌کنی مقصر همه مشکلات اقتصادی‌ات من هستم؟ | ببینید
  • مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی