Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@09:32:56 GMT

آمار جدید از اعتیاد دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۸۹۹۶

سخنگوي ستاد مبارزه با موادمخدر با بيان اينكه شيوع اعتياد در ميان دانش آموزان نداريم، گفت: البته توليد مواد مخدر در افغانستان نسبت به سال گذشته 100 درصد افزايش داشته كه چالش برانگيز است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ­پرويز افشار در نشست خبري افزود: اين موضوع باعث شده است كه برغم افزايش قيمت ارز نوسانات تغيير قيمت در مواد مخدر نداشته باشيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 سخنگوي ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: طبق گزارش‌هاي رسيده ، توليد گل و ماري‌جوآنا در افغانستان افزايش يافته است. افشار درباره مصرف مواد در ميان دانش آموزان نيز افزود: شيوع اعتياد در ميان دانش آموزان نداريم چرا كه ميزان مصرف در ميان دانش آموزان بسيار كم است هرچند براي ما يكبار مصرف نيز در ميان دانش آموزان نيز مهم است.  وي ادامه داد: آخرين آماري رسمي كه داريم 2 و يك دهم درصد از دانش آموزان  مقطع دوم متوسطه ما تجربه يكبار مصرف يا دفعات بيشتر را دارند.  سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر در باره پايين آمدن سن اعتياد نيز گفت : سن اعتياد به هيچ عنوان پايين نيامده است.  وي افزود: در تمامي مدارس كشور فعاليت‌هايي در راستاي مبارزه با مواد مخدر انجام شده است كه مي‌توان به توزيع 380 هزار درس‌نامه در بين معلمين اشاره كرد. افشار در خصوص آمار كشفيات مواد مخدر در سال 97 نيز گفت : در 5 ماه نخست امسال بيش از 370 تُن موادمخدر كشف شد كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد افزايش 12 درصدي هستيم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مواد مخدر اعتیاد دانش آموزان سخنگو افغانستان گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ابوالحسن نجفی دراولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جدید افزود: دستگیری متهمان ۲۱ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
وی گفت: ۲ هزار و ۳۶۳ معتاد متجاهر دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ سپرده شدند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه گفت: همچنین پارسال هزار و ۱۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که ۶ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است