Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@03:40:55 GMT

حجت‌الاسلام عبدالرحیم ملکیان درگذشت

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۹۰۳۱

حجت‌الاسلام عبدالرحیم ملکیان درگذشت

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم ملکیان، پدر مصطفی ملکیان، صبح امروز به دلیل کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت و پیکر ایشان عصر امروز، ساعت ۱۷ از تکیه محله آقا واقع در شهرضای اصفهان به سمت امامزاده شاه رضا (ع) تشییع می‌شود.

مراسم ترحیم وی نیز فردا از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در تکیه محله آقا منعقد می‌گردد و قرار است مراسم ختمی نیز در تهران برگزار شود که تاریخ و مکان آن متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ عبدالرحیم ملکیان، متخلص به ناصح قمشه‌ای، به سال ۱۳۰۲ شمسی (۱۳۴۲ قمری) در شهرضا (قمشه) به دنیا آمد. پس از طی دوره شش ساله دبستان به تحصیل علوم و معارف اسلامی، در حوزه علمیه همان شهر، پرداخت و پس از چند سال راهی اصفهان شد و در حوزه علمیه این شهر، در محضر اساتیدی مانند حاج میرزا علی آقا شیرازی، صدر کوبایی، و حاج شیخ عباسعلی حبیب‌‍‌آبادی، درس خواند. آن‌گاه عازم شهر مقدس قم گشت و تعلیم علوم دینی معقول و منقول را در نزد استادانی همچون علامه طباطبائی، آیت‌الله بروجردی، حاج شیخ عباسعلی شاهرودی، فکور یزدی و مجاهدی تبریزی پی گرفت.

در سال ۱۳۴۱ شمسی به زادگاه خود بازگشت و در آنجا از محضر حاج شیخ محمد هادی فرزانه، معروف به حکیم فرزانه که در فلسفه و حکمت اسلامی‌اند و به‌ویژه در اطلاع بر مکتب مشاء، از سرآمدان روزگار بود، بهره‌ور شد. در همه سال‌های اشتغال به علوم و معارف اسلامی از افادات حکیم الهی قمشه‌ای، که خود از عموزادگان او بود، نیز مستفید می‌گشت.

سال‌هاست که استاد ناصح قمشه‌ای، در شهرضا، به تدریس علوم دینی، اعم از معقول و منقول و وعظ و ارشاد عامه مردم مشغول بودند. وی با ادبیات فارسی، و علی‌الخصوص آثار مولوی، نظامی، سعدی، حافظ، انس و الفت فراوان داشتند و خود نیز از اوایل جوانی در زمینه شعر فارسی، طبع‌آزمایی می‌کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اندیشه مصطفی ملکیان رحلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در نشست ستاد گرامیداشت دهه کرامت، اظهار داشت: در دهه کرامت مناسبت سالروز ولادت سه تن از بزرگان دینی را داریم که پرداختن به شخصیت و زندگی آنها می‌تواند ما را در تبیین و تقویت معارف ولایی و دینی کمک بسزایی کند.

وی افزود: هر قدر بر معارف الهی و ولایی جامعه بیفزاییم به همان میزان جامعه را در برابر آسیب‌ها مصون نگه داشته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه صدور انقلاب اسلامی ایران به جهان موفقیت‌آمیز بوده و امروز این معارف حتی در کشور‌های غربی نیز نفوذ کرده است، اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که دانشجویان آمریکایی آگاه و بیدار شده و در برابر استکبار بلند شده‌اند که این حرکت‌ها آثار و برکات صدور انقلاب است.

بیشتر بخوانید

در جنگ روایت‌های دشمن باید هوشیار باشیم

وی بیان داشت: این در حالی است که باید در تقویت و تبیین معارف دینی و ولایی در داخل کشور اقدامات بیشتری انجام دهیم و از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: معارف الهی در دل‌ها نفوذ پیدا می‌کند، چون با فطرت انسان‌ها و عقلانیت سازگار است و در همین راستا کسی نمی‌تواند جلوی نفوذ معارف ولایی انقلاب اسلامی ایران را بگیرد.

وی تصریح کرد: اسلام ناب غنی از اخلاق و معرفت است و در دین ما کمبودی وجود ندارد از همین رو باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و در تبیین معارف دین به ویژه برای نسل جوان کوتاهی نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه برنامه‌های دهه کرامت مبتنی بر تولید محتوا باشد، ادامه داد: فضاسازی مهم است، اما از آن مهمتر اجرای برنامه‌های تبیینی است.

گفتنی است؛ دهه کرامت ۱۴۰۳ از جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ و یکم ذی‌القعده ۱۴۴۵ شروع می‌شود و تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ و ۱۱ ذی‌القعده ۱۴۴۵ ادامه دارد.

دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در یکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز‌های یکم ذی‌القعده به عنوان روز دختر، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • ۲۰ سال از درگذشت گل آقای ایران گذشت