Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مدت زمانی است که مراکز قرآنی از شیوه‌های نوین آموزش و حفظ قرآن کریم بهره می‌برند و سعی در ارتقای کیفیت سیستم آموزشی خود دارند. در همین راستا فرهنگ‌سرای نهج‌البلاغه در دوره‌های جدید آموزش و روخوانی ویژه خردسالان سعی در بهره‌برداری و استفاده همه‌جانبه از این شیوه‌ها و روش‌های جدید آموزشی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آنجا که در این روش‌ها تکیه و مبنا مفاهیم سوره‌های قرآن است براساس یافته‌های روانشناسی برای حفظ و ماندگاری دقیق و صحیح سوره‌های فراگرفته شده در ذهن مخاطبان خردسال از ابزار کمک آموزشی، قصه‌گویی، بازی و... مرتبط بهره گرفته می‌شود.
همچنین در برخی موارد با توجه به شأن نزول برخی آیات و سوره‌ها و در بستر داستان‌گویی آموزش قرآن و حفظ سوره‌ها برای خردسالان و نوآموزان انجام می‌گیرد.
با توجه به اینکه که مدرس در این دوره‌ها با مخاطب کودک و خردسال سروکار دارد در فواصل مختلف آموزش قرآن را با شعرخوانی، نقاشی کردن و دیگر کارهای دلچسب برای کودکان همراه می‌کند تا کلاس قرآن فضایی مطلوب و محیط دل‌پذیری برای نوآموزان باشد و به آموزش و حفظ قرآن و ادامه آن ترغیب و تشویق شوند.
دوره‌های جدید این کلاس در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه از ساعت 9 تا 12 (هر کلاس یک ساعت) آغاز شده است و تا پایان فصل ادامه دارد.
خانواده‌ها و والدین علاقه‌مند به فراگیری و حفظ قرآن کودکان خردسال‌شان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33569040 تماس بگیرند و یا برای ثبت نام به آدرس: میدان قیام، ابتدای خیابان ری، بوستان کوثر، فرهنگ‌سرای نهج‌ا‌لبلاغه مراجعه کنند.
نرگس محمدی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آموزش و حفظ قرآن خردسالان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند

فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۲ میلیون دانش آموز حافظ کل قرآن هستند.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش هم گفت: طرح ملی اتقان که مخفف «ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی» است از مصوبات کمیسیون آموزش قرآن کریم است.
وی افزود: این طرح در پنج استان ایلام، قم، خراسان شمالی،  بوشهر ‌و شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

گفته شده تعداد شرکت کنندگان طرح اتقان در استان ایلام هزار و ۶۹۱ نفر، خراسان شمالی هزار و ۴۵۸ نفر، قم سه هزار و ۱۸۱ نفر، تهران هفت هزار و ۴۳ نفر، بوشهر چهار هزار و ۹۷۳ نفر بوده و در مجموع ۱۸ هزار و ۳۴۶  در این طرح شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • عدالت فرهنگی یعنی همه جای ایران سرای من است
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • ۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند
  • این افراد معلم می‌شوند
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند