Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام یکی از مناطق محروم و پر ظرفیت استان است که نیازمند توجه برای توسعه است.

این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در بین کوه های استان در بن بست جغرافیایی قرار گرفته ولی موقعیت این شهرستان به لحاظ نزدیک بودن به عقبه سد کرخه و استان خوزستان می تواند برای توسعه این شهرستان کمک حال باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم استفاده از عقبه سد کرخه برای آبی کردم اراضی شهرستان

عباس پیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این شهرستان سالانه ۷۵ هزار تن انواع محصولات باغی، کشاورزی، دامی و...به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان تولید می شود.

وی گفت: ظرفیت مهم این شهرستان وجود ۶۰ کیلومتر از عقبه سد کرخه در این شهرستان است که باید از آن برای توسعه فعالیت کشاورزی شهرستان استفاده شود.

پیری با اشاره به اینکه اغلب زمین های کشاورزی شهرستان دیم هستند، گفت: با استفاده از ظرفیت عقبه سد کرخه می توان بیشتر اراضی کشاورزی منطقه را آبی کرد و برای یک هزار و ۱۰۰ نفر شغل ایجاد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی آبدانان با بیان اینکه از ۴۰ هزار هکتار اراضی تحت کشت در آبدانان حدود ۳۰ هزار هکتار آن بصورت دیم است، تصریح کرد: با استفاده از عقبه این سد می توان در حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قابلیت آبی شدن خواهند داشت.

ظرفیت گردشگری عقبه سد کرخه

مجید اولاد مدیر میراث فرهنگی شهرستان آبدانان نیز در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: عقبه سد کرخه یکی از فرصت های بی نظیر برای فعالیت های گردشگری است.

وی گفت: اگر سرمایه گذاری حاضر باشد در این منطقه طرح گردشگری اجرایی کند، میراث فرهنگی آبدانان ضمن حمایت های مادی و معنوی، راه های دسترسی به این منطقه را نیز هموار خواهد کرد.

وی افزود: شهرستان آبدانان با داشتن ۶۹ اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی یکی از مناطق مهم گردشگری استان است و تلاش برای توسعه زیرساخت های گردشگری شهرستان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: هم اکنون پروژه های زیرساختی در دریاچه دوقلوی سیاه گاو آبدانان در حال اجراست.

۲۰ طرح در هفته دولت در آبدانان به بهره برداری می رسد

سیروس مرادحاصلی فرماندار شهرستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی ایام هفته دولت ۲۰ طرح در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی بیان داشت: برای اجرای این طرح ها بیش از ۱۵ میلیارد تومان هزینه می شود.

فرماندار آبدانان افزود: این طرح ها شامل سالن ورزشی بانوان شهر آبدانان، ساختمان اداری اداره تربیت بدنی، طرح ابرسانی مجتمع کوشک، سه باب فضای آموزشی در شهر مورموری و روستاهای سراب نقل و تپه حمام، افتتاح منزل مسکونی مددجویان، افتتاح ساختمان آتش نشانی شهر سرابباغ و...است.

وی اظهار داشت: تا پایان سال جاری ۲۴۰ میلیارد ریال برای اتمام پروژه های عمرانی و اقتصادی و رفع موانع توسعه در شهرستان هزینه می شود.

مرادحاصلی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری، آبزی پروری و کشاورزی در عقبه سد کرخه در آبدانان نیازمند تخصیص و اجازه برداشت آب از سوی وزارت نیرو است،  گفت: می توان با اجرای این طرح برای بیش از یک هزار و ۱۰۰ خانوار بخش کلات مورموری در حوزه کشاورزی و گردشگری اشتغالزایی می شود.

 شهرستان آبدانان در بین رشته کوه های دینارکوه و کبیرکوه یکی از زیباترین شهرستان های استان ایلام است که هر سال گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

کد خبر 4384666

منبع: مهر

کلیدواژه: آبدانان آبیاری نوین جهاد کشاورزی ایلام مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان احتکار شهرکرد مشهد عید سعید قربان شیراز خطبه های نماز جمعه بیرجند سانحه تصادف لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت آینده سازان کشور نقش مهمی در توسعه و بالندگی جامعه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان سیرت ظهر یکشنبه در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزود: آموزش و پرورش محور توسعه و تعالی جامعه در ابعاد گوناگون است.

وی بیان داشت: توجه به بهداشت و سلامت، لازمه تحقق اهداف تعلیم و تربیت و یادگیری دانش آموزان است و آنان به‌عنوان سفیران سلامت آموزه‌های خود را حتی به خانواده‌ها و همسالان خود انتقال می‌دهند.

جاودان سیرت اظهار داشت: هدف اصلی خلقت، رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی انسان‌ها است و یکی از عوامل مهم رسیدن به این هدف، سلامت و شادابی خانواده و جامعه است.

کد خبر 6084365

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • لزوم اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد
  • برگزاری رویداد فرهنگی «دانشجو، رشد و بالندگی» در دانشگاه گلستان
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • سلامت آینده سازان کشور نقش مهمی در توسعه و بالندگی جامعه دارد
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • لزوم آگاه‌سازی کشاورزان از مزایای حدنگاری