Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در نیروگاه پرند در پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره موضوع پایان فعالیت زیمنس در ایران عنوان داشت: آن‌ها تعهداتی داشتند که هم‌اکنون در حال انجام است و ملاقاتی که خود بنده با مسئول ارشد آنها داشتم، تاکید بر این داشت از آنچه تعهد داشته و دارند از جمله بحث کلاس F نیروگاه‌های گازی انجام خواهد شد و به تعهدات خود پایبند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر نیرو گفت: در تجدیدپذیرها از این زاویه نگاه خواهیم کرد که با توجه به شبکه ارتباطی با کشورهای همسایه از جمله افغانستان و پاکستان، بخش خصوصی می‌تواند به روی ظرفیت‌های ما حساب جدی داشته باشند و وزارت نیرو انتقال کننده حوزه انرژی از طریق بخش خصوصی به این کشورها خواهد بود.
وی با اشاره به وجود نیروگاه هسته‌ای به ظرفیت یک هزار مگاوات، گفت: این نیروگاه نقش موثری در زمان پیک بار دارد و برای ۳ هزار مگاوات نیروگاه جدید هسته‌ای نیز مذاکراتی در حال انجام است و از نظر ما در مراحل شروع کار به‌سر می‌برد.
وزیر نیرو با اشاره به تأسیس شرکت‌های مهندسین مشاور اظهار داشت: ترکیب سهام این شرکت‌ها اینگونه بوده است که دولت، سهام کمتر از ۵۰ درصد را داشته باشد و بخش‌های غیردولتی ترکیبی از سهام را دارند که جمع آن به ۵۱ درصد می‌رسد و این شرکت‌ها، شرکت‌های فعالی هستند.
اردکانیان به مبادلات برق با کشورهای همسایه اشاره کرد و بیان داشت: بعد از اینکه موضوع پرونده خاموشی‌ها در امسال بسته شد، به تعهدات و قراردادهای خود با کشورهای همسایه پرداختیم و همانطور که مطلع هستید، با همهٔ کشورهای همسایه امکان تبادل انرژی را برقرار کرده‌ایم و ظرفیت بالایی در کشور در این حوزه موجود است.
وزیر نیرو افزود: می‌توانیم حتی از طریق همسایه‌های شمالی به کشور روسیه و شبکه برق اروپا نیز وصل شویم که این ارتباط امتیازاتی را برای ما به همراه دارد؛ البته فعالیت‌های در این باره شروع شده و مذاکرات سه جانبه و بعضاً چهار جانبه‌ای هم در پیش است و در حال حاضر صادرات برق ما به افغانستان، پاکستان و عراق آغاز شده است.
 اردکانیان با بیان اینکه واردات برق از ارمنستان و ترکمنستان برابر قرارداد و به قدر نیاز انجام می‌شود، تصریح کرد: در مورد ترکیه و آذربایجان نیز این ارتباط برقرار است و مذاکراتی انجام شده و کشور دوست ما آذربایجان در تابستان مشکل جدی برایشان پیدا شد و دچار خاموشی سراسری شدند.
وزیر نیرو بیان داشت: از آن زمان واردات برق ما از آذربایجان قطع شد و پس از حل مشکلات آنها، به‌زودی ارتباط برقی خود را برقرار خواهیم کرد.
وی در خصوص مطالبات عراق گفت: رقم قابل ملاحظه‌ای مطالبات انباشته شده داریم که قرار شد عراق نسبت به بازپرداخت آن هر چه سریع‌تر اقدام کند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از ۱۰ سال، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی این کمیسیون در تاریخ سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 اردیبهشت ماه 1403) در ابوظبی؛ برگزار می‌شود.

این نشست پس از گذشت 10 سال، به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود بصورت رو در رو مذاکره خواهند نمود. همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب وکار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایند‌های مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند نمود. پیش بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی کشورمان در تجارت است. تجارت ایران و امارات در سال گذشته حدود 27 میلیارد دلار بوده، که سهم صادراتمان به این کشور حدود 6.5 میلیارد دلار بود و سهم واردات کالا از این کشور هم به بیش از بیست میلیارد دلار رسید. این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین