Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:25:07 GMT

افزایش تبادل علمی کلید رمز معادله شکست تحریم ها است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۹۹۱۷

افزایش تبادل علمی کلید رمز معادله شکست تحریم ها است

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماهی دانشگاه تهران با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا و خروج یکجانبه اش از برجام گفت: افزایش تبادلات علمی دانشگاه های ایران با همتایان بین المللی به منزله کلید رمزی است که می تواند سبب شکست معادله تحریم ها شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، مجید سرسنگی روز یکشنبه در نشست خبری 'کنفرانس بین المللی جامعه و محیط زیست و مدرسه بین المللی تابستانی دانشگاه تهران ' اظهار داشت: دانشگاه تهران همیشه مبحث بین المللی شدن را به عنوان یک رویکرد جدی دنبال کرده و در چند سال اخیر فارغ از مباحث سطحی و به صورت عمق گام های مناسب و مطلوبی در این زمینه برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اهتمام جدی هیات رییسه دانشگاه تهران در بین المللی شدن این مرکز علمی در فضای نسل جدید گفت: منظور از این امر فقط حضور چند دانشجوی خارجی در کشور نیست بلکه تمامی شرایطی که سبب سرآمد شدن دانشگاه می شود را مد نظر داریم.
معاون فرهنگی و اجتماهی دانشگاه تهران افزود: بر همین اساس برگزاری برنامه های بین المللی در تمامی عرصه ها همچون ورزشی، فرهنگی، علمی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و در عرصه فرهنگی 'کنفرانس بین المللی جامعه و محیط زیست و مدرسه بین المللی تابستانی دانشگاه تهران ' یکی از شاخص ترین برنامه های این دانشگاه طی سالیان اخیر است.
وی در ادامه اظهار داشت: برای این کنفرانس 4 هزار نفر از 115 کشور جهان ثبت نام کرده بودند که در نهایت 100 نفر از رشته های مختلف علمی از 76 کشور انتخاب شدند.
سرسنگی گفت: این میزان اعلام آمادگی برای حضور در یکی از شاخص ترین برنامه های آموزش عالی کشور، نشانگر اعتماد جوامع علمی بین المللی به دانشگاه تهران است.
وی افزود: این کنفرانس بین المللی که از 10 تا 19 شهریورماه در دانشگاه های تهران، اصفهان، سمنان و فردوسی مشهد برگزار می شود فرصتی مغتنم برای افزایش دیپلماسی فرهنگی و علمی با نخبگان سایر کشورها است.
معاون فرهنگی و اجتماهی دانشگاه تهران ادامه داد: امر سیاست ورزی و ارتباط با سایر کشورها در دوران کنونی از حالت سنتی خارج شده و دیپلماسی های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی جایگزین آن شده است.
وی با انتقاد از بهره مندی اندک از دیپلماسی مدرن در کشور تصریح کرد: تاکنون از دیپلماسی علمی و ظرفیت های دانشگاه های کشور در ارتباط با جوامع بین المللی بی بهره بوده ایم و این در حالی است که دانشگاه های برتر کشورمان مورد اعتماد دانشگاه های کشورهای خارجی هستند و بر همین اساس هم به راحتی مدارک علمی دانشجویان کشورمان را می پذیرند.
سرسنگی اظهار داشت: نیازمند گسترش و تقویت ارتباطات علمی کشور با جوامع بین المللی هستیم تا مقابله ای جدی با سناریوی مخدوش سازی چهره جمهوری اسلامی ایران در بین مردمان سایر کشورها داشته باشیم.

** دانشجویان بازداشتی تا پایان شهریور ماه تعیین تکلیف می شوند
سرسنگی در پایان این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پرونده دانشجویان بازداشتی در حوادث سال گذشته اظهار داشت: وضعیت پرونده‌های دانشجویان وقایع دی ‌ماه تا پایان شهریور ماه جاری تعیین تکلیف می ‌شود.
وی از تعیین تکلیف نهایی ۴۵ دانشجوی بازداشتی تا پایان شهریورماه جاری خبر داد و گفت: حدود ۴۵ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در وقایع دی‌ ماه سال گذشته بازداشت شدند و پرونده قضایی برای آن‌ ها تشکیل شده است که ۲۵ نفر از این دانشجویان به دادگاه بدوی رفته‌اند و ۲۰ نفر دیگر نیز منتظر برگزاری دادگاه بدوی هستند.
معاون فرهنگی و اجتماهی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیری ها خوشبختانه برخورد خوب و منطقی با دانشجویان شده و امیدواریم با رافت اسلامی در خصوص این آنان تصمیم‌گیری شود.
**9187** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشجويان بازداشتي تبادل علمي دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» در جلسه ۸۹۷ مورخ هشتم اسفند ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسید که آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی ابلاغ کرد.

بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن ابلاغیه ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، به شرح ذیل است:

وزارت آموزش و پرورش

دانشگاه فرهنگیان

هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی

ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌گردد:‌

«ماده واحده - با استناد به بند «ج» ماده ۲ مصوبه سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه ۸۷۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به شرح بندهای ذیل تعیین می‌شود:

الف- اعضای حقوقی:

وزیر آموزش و پرورش (رییس هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان)

رییس دانشگاه فرهنگیان (نایب رییس و دبیر هیأت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان)


رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها یا نماینده تام الاختیار وی

دبیر ستاد نظارت و راهبری تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ب- اعضای حقیقی:

اسدالله اسدی گرمارودی

سعید غیاثی ندوشن

سیدنقی موسوی

فهیمه فرهمندپور

فخرالسادات نصیری

تبصره- مدت زمان عضویت اعضای حقیقی ۴ سال است».

سید ابراهیم رئیسی
رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی و سیاسی است
  • مبارزه بوکس مایک تایسون با جیک پل رسما کلید خورد
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر