Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به مشکلات این دستگاه در قبال نسق های زراعی و مشخص نبودن حدود مستثنیات و اراضی روستائیان گفت: البته کارشناسان ذیربط با نقشه های اراضی که در دست دارند محل های تداخل بین اراضی ملی و اشخاص را روی نقشه مشخص می کنند، به طوری که در سال قبل 100 هزار هکتار از این محل ها نقطه یابی و مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان معاونت امور اراضی را متولی سازمان جهاد کشاورزی در امر رفع تداخلات امور اراضی دانست و حضور این معاونت در کنار اداره کل منابع طبیعی را در جهت کاهش مشکلات ناشی از تداخلات اراضی موثر دانست.

آقاجانلو تولید، عرضه و مصرف را 3 آیتم مهم در مدیریت آب عنوان کرد و به پروژه های این اداره کل جهت کنترل آب و جذب آن در خاک و افزایش ذخائر زیرزمینی اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان با بیان اینکه سال قبل کل اعتبارات تخصیصی از محل اعتبارات ملی و استانی نزدیک 10 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است نگاه مثبت دولت به پروژه های حفاظتی و حراستی سازمان متبوع و این دستگاه قابل قبول دانست.

آقاجانلو با عنوان اینکه تقریبا تمامی شهرستان های استان منطقه سیل خیز محسوب می شوند، تصریح کرد: البته این مهم به میزان بارش ها نیز بستگی دارد.

این مسئول کاهش سطح آب سد تهم را تغییر رژیم بارش ها اعلام کرد و افزود: باید برای افزایش سطح آب تهم منتظر بارش برف باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه مشارکت مردم به ویژه حاشیه نشینان با وجود محدودیت منابع دولتی، تغییر نوع بارش ها از برف به باران، کاهش میزان بارندگی، موقعیت اقلیمی کشور و استان می تواند در تحقق رسالت های سازمان نقش تعیین کننده ای را ایفا کند، به حساسیت های دولت و انجام تمهیدات لازم جهت کنترل ریزگردها و جلوگیری از بیابانزایی اشاره کرد.

آقاجانلو با بیان اینکه 35 هزار هکتار عملیات کاداستر در سال 96 در سطح استان انجام گرفته که در مسیر کمک به سرمایه گذاران نقش مهمی داشته است، خاطرنشان کرد: در زمینه مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی به ویژه ارس واش در سطح 80 هزار هکتار در سال جاری عملیات مبارزه مکانیکی صورت گرفته که عمده این اراضی در طارم و زنجان بوده است.

وی با عنوان اینکه 70 هزار هکتار از مساحت استان زنجان را جنگل طبیعی تشکیل می دهد، ابراز کرد: گونه قالب اراضی ارس و بنه می باشد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان توسعه جنگل را از سیاست های این دستگاه اعلام کرد و افزود: با همکاری برخی دستگاه ها نظیر شهرداری، شرکت شهرک های صنعتی و کارخانجات دولتی و خصوصی در بحث توسعه فضای سبز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

آقاجانلو با عنوان اینکه در بحث تولید گوشت استان پروژه های اصلاح و احیای مراتع نظیر احداث آبشخوار و پروژه های مربوطه را در دستور کار قرار دادیم به سایر برنامه های آبخوان داری و آبخیزداری اشاره کرد که با اولویت بندی های صورت گرفته عملیاتی شده و یا در دست اجرا هستند.

وی با بیان اینکه با هدف تغییر دیدگاه و سبک زندگی دامداران، پروژه های مشارکتی را در دستور کار قرار داده ایم، تصریح کرد: این مهم را در حوزه قزل تپه عملی کرده ایم و روستاییان با کشت گیاهان دارویی نه تنها سبب افزایش پوشش گیاهی شده اند بلکه برای خود درآمدی هم کسب کرده اند.

آقاجانلو با بیان اینکه امیدواریم میزان تخصیص اعتبارات این اداره کل از محل صندوق توسعه ملی صد در صد باشد، ادامه داد: عمده پروژه های مربوطه در زنجان و ابهر عملیاتی می شوند.

 مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان همچنین افتتاح ساختمان سلطانیه، افتتاح پروژه های شاخص بخش آبخیزداری نظیر پروژه پخش سیلاب ذاکر را از برنامه های گرامیداشت هفته دولت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اعلام کرد.

انتهای پیام/ن

لزوم مشارکت روستاییان در پروژه های مربوط به  حراست از منابع ملی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور

روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور اعلام کرد: مامورین سرجنگلبانی سلیاکتی و نیرو‌های حفاظتی شرکت توسعه جنگل‌های شمال و واتاشان بر اساس وظیفه ذاتی خود و به استناد ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدث ساحلی نسبت به اجرای رفع تجاوز تقریبی ۱۳۰۰ مترمربع در ساحل شهرستان نور از ید متصرف خارج و اعاده وضع به سابق نمودند.

هموطنان می توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است