Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@20:27:45 GMT

اعتبارات فرهنگی خراسان شمالی باید افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۲۱۰۰۳

اعتبارات فرهنگی خراسان شمالی باید افزایش یابد

به گزارش ایرنا، حسین فرخنده روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در آیین افتتاح پروژه های عمرانی شهرستان بجنورد، دهم شهریورماه جاری به استان سفر می کند.
وی با اشاره به اینکه تامین اعتبار برای سرعت دادن به اجرا و زمان بهره برداری پروژه های ناتمام از دیگر درخواست های ما از وزیر فرهنگ و ارشاد است گفت: تامین اعتبار و سرعت دادن به پروژه های ناتمام بویژه پروژه های موزه هنرهای معاصر، تالار فرهنگ و هنر و نیز تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری در فاروج، جاجرم و گرمه از دیگر درخواست و نیازمندی های ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرخنده درباره دغدغه های حوزه مطبوعات در استان گفت: ارتقای دانش اهالی رسانه و برگزاری دوره های آموزش یکی از نیازهای اساسی حوزه مطبوعات و رسانه در استان است که در این باره برخی نیازها به وزیر کشور منعکس و منتقل خواهد شد.
وی گفت: البته اقدامات و برنامه هایی برای آموزش خبرنگاران استان برگزار شده است و تلاش داریم تا این اقدامات تداوم داشته باشد زیرا افزایش قدرت رسانه ها با افزایش دانش میسر خواهد شد.

* رقابت 8 اثر در جشنواره تئاتر رضوی
فرخنده در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: این جشنواره برای هشتمین بار در بجنورد میزبانی می شود و بر اساس برآوردهای انجام شده، هفت هزار نفر، آثار این رویداد هنری را تماشا خواهند کرد.
وی افزود: با بررسی 41 متن نمایشی، هشت اثر برای رقابت در بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی انتخاب شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: نمایش ' آلاء ' به کارگردانی محمدرضا شاه مردی از قم، نمایش ' روزهای گل سرخ ' به کارگردانی بهاره کریم زاده از تهران، نمایش ' ماه بر ترک اسب پیر ' به کارگردانی غریب منوچهری از اردبیل و نمایش ' پلاک 8 ' به کارگردانی سعید آقایی خراسان شمالی از جمله نمایش های منتخب برای رقابت در جشنواره تئاتر رضوی هستند.
وی گفت: همچنین نمایش 'جاده کناره' به کارگردانی محمد حسن زاده از خراسان رضوی،نمایش 'سال گذشته در حرم' به کارگردانی مسعود احمدی از فارس، نمایش ' گاهی در دوزخ گاهی در بهشت ' به کارگردانی مصطفی کولیوند از قم و نمایش 'سنگ بست' به کارگردانی رضا خدادادبیگی از سیستان و بلوچستان از دیگر نمایش های منتخب برای رقابت در جشنواره تئاتر رضوی هستند.
وی خاطرنشان کرد: هر اثر دو بار اجرا خواهد داشت و در مجموع 16 اثر در سالن گلشن و تماشاخانه شمس برای مخاطبان بر روی صحنه می رود.
سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 7، 8 و 9 شهریور ماه در بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار می شود.
7185/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت خراسان رضوی خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی