Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:49:50 GMT

برداشت عناب در سربیشه 30 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۲۱۱۵۳

برداشت عناب در سربیشه 30 درصد کاهش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: پیش بینی می شود امسال یکهزار و 628 تن محصول عناب در این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته بر اثر توفان ناشی از بادهای 120 روزه سیستان 30 درصد کاهش دارد.

مریم جوادی بایگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت عناب در سربیشه 818 هکتار است که از این مقدار 693 هکتار بارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: هم اکنون 554 نفر در زمینه تولید عناب فعالیت دارند که امسال 244 میلیارد ریال عاید این بهره‌ برداران خواهد شد.
وی در خصوص پدیده ترک خوردن محصول انار نیز به کشاورزان شهرستان هشدار داد و گفت: پدیده ترک خوردن انار می‌تواند از اوایل تابستان تا زمان برداشت اتفاق بیفتد اما از شهریور تا اواسط آبان احتمال بروز این عارضه بیشتر است.
وی ادامه داد: نوسانات دمای شب و روز، بادهای پاییزی، دوره آبیاری، میزان رطوبت باغ و کمبود عناصر غذایی از جمله مواردی هستند که منجر به بروز پدیده ترک‌ خوردگی انار می‌شود.
وی اظهار داشت: ارقامی از انار که پوست ضخیم تری دارند در مقابل ترکیدگی ضعیف‌ تر هستند، در حالی که انارهای پوست ‌نازک، کشسانی بیشتری داشته و به همان نسبت بیشتر می‌تواند در مواجهه با عوامل منجر به ترکیدگی مقاومت کنند و از طرفی ارقام زودرس کمتر دچار این عارضه می‌شوند چرا که این ارقام زمانی برداشت می شود که دامنه تغییرات دمایی شبانه ‌روز خیلی گسترده نیست.
جوادی بایگی گفت: ترکیدگی میوه انار می‌تواند به میزان 10 تا 50 درصد در مناطق مختلف خسارت وارد کند که به کشاورزان توصیه می‌شود در مناطقی که تفاوت دمای شبانه روز حین برداشت خیلی فاحش است ارقام زودرس و پوست ‌نازک بکارند.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و 251 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد برداشت عناب سربيشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دلیل که باید انار بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

انار در انواع ترش و شیرین و ملس وجود دارد. در ادامه ۷ خاصیت بی نظیر انار را بخوانید:

۱) آنتی اکسیدان‌های موجود در انار از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند.

۲) به هضم بهتر غذا خوردن انار کمک می‌کند.

۳) انار از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری می‌کند.

۴) مصرف انار باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

۵) برای افراد کم خون و ضعیف مصرف انار مفید است.

۶) انار موجب کاهش سطح کورتیزول خون و پایین آمدن میزان استرس می‌شود.

۷) انار موجب افزایش میل جنسی می‌شود.

با دانستن اینهمه خاصیت انار این میوه خوشمزه پاییزی باز هم می‌خواهید از مصرف آن سر باز بزنید؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان
  • ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود