Web Analytics Made Easy - Statcounter

شوکران در ششمین قسمت با حضور «مهدی محقق» به بحث درباره روند انحطاط تمدن اسلامی و وضعیت آموزش عالی در کشور می‌پردازد.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما:،ششمین قسمت برنامه تلويزيونى «شوکران» روز دوشنبه، ۵ شهریور با حضور دکتر مهدی محقق، علامه و ادیب و مجتهد ٨٩ ساله از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محقق که بیش از ١٠٠ تألیف در کارنامه خود دارد، هم‌اکنون رئیس هیأت‌مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگى ایران و رئیس موسسه مطالعات اسلامى دانشگاه مک گیل کاناداست و به پرسش‌های پیام ‌فضلی‌نژاد سردبیر برنامه درباره «روند انحطاط تمدن اسلامی»، «کیفیت دانشگاه‌ها و وضع آموزش عالی» و «وضع نامطلوب بهره‌گیری حاکمیت از اساتید دانشگاه‌ها، دانشمندان و علما» و ... پاسخ می‌دهد.



وی معتقد است: امروزه گرفتار عوام شده‌ایم. اسلحه عوام، جهل و نادانى است. هر دردى، دارویى دارد، اما جهل بدون داروست. اگر علم و دین در دست عوام بیفتد، نابود می‌شود.



بر اساس این گزارش، برنامه «شوکران» در اولين قسمت خود ميزبان دکتر داوود هرميداس باوند، سخنگوى جبهه ملى ایران و در برنامه دوم ميزبان دکتر شاهين فرهت، پدر سمفونى ايران بود. سومین قسمت شوکران نیز با حضور دکتر هوشنگ ماهرویان از جامعه‌شناسان معاصر روی آنتن رفت و چهارمین قسمت با حضور آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم پخش شد. میهمان پنجمین قسمت شوکران دکتر منوچهر آشتيانى از پيشروان حزب توده ايران و جامعه‌شناس نئوماركسيست بود.



«شوکران» محصول مشترک حوزه هنرى و شبکه چهار سيما به تهيه‌کنندگى على قربانى است که دوشنبه‌ها حدود ساعت ٢١ روى آنتن می‌رود و بازپخش آن نيز روزهاى سه‌شنبه ١٠ صبح، جمعه ۱۴ و يکشنبه ساعت ١٩ است.



علاقه‌‌مندان برای تماشای قسمت‌های قبلی برنامه به آرشیو شبکه چهارم سیما یا صفحات شوکران به نشانی @ShokaranTV در فضای مجازی مراجعه کنند.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت اردبیل عید قربان مجلس غدیر دولت مسجد مهدویت نماز جمعه کیفیت نان برنامه شوکران شبکه چهار سیما مهدی محقق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌برنامه ادبی «بهار آینه» از شبکه کتاب پخش می‌شود

ویژه‌برنامه ادبی «بهار آینه» به مناسبت ماه مبارک رمضان در پنج بخش و ۳۰ قسمت از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان ماه رمضان از شبکه کتاب پخش می‌شود.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شبکه کتاب، ویژه‌برنامه ادبی «بهار آینه» در پنج بخش و ۳۰ قسمت با نام‌های «همۀ نام‌های تو»، «خورشید خوانی»، «با کاروان سپیده»، «شعرخوانی آیینی» و خوانش کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» توسط محمدرضا سرشار، نویسنده اثر اجرا و پخش می‌شود.

بر اساس این گزارش، بخش نخست با محوریت مناجات‌هایی برای ۹۰ نام خداوند است که توسط سید حسین متولیان اجرا می‌شود. در بخش بعدی اشعار توحیدی شاعران پارسی‌گو توسط امیرسیاوش مرزبان خوانده می‌شود. بخش سوم به بررسی سیرۀ نبوی در شعر پارسی می‌پردازد که توسط محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی اجرا می‌شود و بخش چهارم به شعر‌های مذهبی و آیینی پرداخته است و توسط محمود اکرامی‌فر، نغمه مستشار نظامی، زهیر توکلی، محمود حبیبی کسبی، فریبا یوسفی و دیگر شاعران مطرح کشور اجرا می‌شود.

گفتنی است، این ویژه‌برنامه توسط خانه کتاب و ادبیات ایران و شبکه کتاب تولید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از آدرس Ketab.tv مشاهده کنند.

دیگر خبرها

  • بالا بردن کیفیت مدیریت بیمارستان‌ها برای جلب رضایت بیماران
  • بالا بردن کیفیت مدیریت بیمارستان ها برای جلب رضایت بیماران
  • اجرای بیش از یک هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی در دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۴۰۲
  • بازیگر روزگار جوانی در قامت مجری/ مهدی صبایی با «صد در صد» به شبکه دو آمد
  • سرپرست مدیریت امور اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد
  • یک بازیگر دیگر مجری شد/ مهدی صبایی با «صد در صد» شبکه دو
  • ویژه‌برنامه ادبی «بهار آینه» از شبکه کتاب پخش می‌شود
  • صدای شاعران آیینی در شبکه کتاب
  • مسابقه «آدرنالین» با محوریت سلامت روی آنتن شبکه سلامت
  • مسابقه «آدرنالین» با محوریت سلامت روی آنتن سیما