Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@01:34:27 GMT

آرامگاه بوعلی سینا پر بازدیدترین اثر تاریخی همدان

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۲۱۳۰۵

آرامگاه بوعلی سینا پر بازدیدترین اثر تاریخی همدان

مسئول امور موزه‌ها و بناهای فرهنگی تاریخی استان همدان گفت: در سه روز تعطیلات عید قربان ۲۷ هزار و ۳۸۴ نفر از اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش میراث فرهنگی همدان بازید کردند. ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ استانها همدان نظرات

مجید جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: در طی سه روز تعطیلات عید قربان بیش از 27 هزار و 384 نفر از اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش میراث فرهنگی همدان بازید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه طی سه روز تعطیلات عید سعید قربان بیش از 27 هزار و 384 بلیت در اماکن فروخته شد، افزود: تعدادی نیز گردشگر خارجی از آثار و ابنیه فرهنگی تاریخی همدان بازدید کردند. 

جهانگیری با بیان اینکه رویداد همدان 2018 در پذیرش مسافران و گردشگران تأثیر داشته و گردشگران علاقه‌مند به حضور در همدان هستند، بیان کرد: بیش‌ترین بازدید از آرامگاه بوعلی سینا بوده است. 

مسئول امور موزه‌ها و بناهای فرهنگی تاریخی استان همدان تصریح کرد: بازدید از آرامگاه باباطاهر در رتبه دوم و تپه هگمتانه و گنبد علویان در رتبه‌های سوم و چهارم بازدید گردشگران قرار دارد.

جهانگیری اظهار داشت: استان همدان گنجینه باارزشی از موزه‌های مختلف است که آثار ارزشمندی در خود جای داده‌اند به طوری که موزه‌های استان همدان می‌توانند به عنوان مهم‌ترین عامل در جذب گردشگر محسوب شوند.

وی با اشاره به اینکه 14 موزه در همدان پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران است بیان کرد: در مورد ارزشمند بودن موزه‌ها می‌توان گفت فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی از طریق اشیاء و وسایلی که در موزه‌ها جمع‌آوری‌شده، شناخته می‌شود.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان تصریح کرد: آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، سایت باستانی و موزه تپه هگمتانه، گنبد علویان و برج قربان از بناهایی است که همواره مورد بازدید بیشتری قرار می‌گیرد.

جهانگیری گفت: موزه مشاهیر، سایت موزه هگمتانه، آرامگاه بوعلی، موزه مفاخر، آرامگاه باباطاهر، موزه حاج آقا تراب نهاوند، میر رضی الدین آرتیمانی، موزه تاریخ طبیعی، موزه مردم شناسی سید جمال الدین اسدآبادی، حمام قلعه و لطفعلیان ملایر و خانه مسعودی تویسرکان و غیره از موزه‌های استان همدان است که هر کدام از لحاظ تاریخی و فرهنگی در نوع خود کم‌نظیر و بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه ساعت بازدید گردشگران از 14 موزه زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در ایام تابستان افزایش یافت، ابراز کرد: ساعات کار موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی زیر پوشش در کل استان همدان از ساعت 8:30 صبح تا 20 شب تعیین شد.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان افزود: امروزه در کشورهای مختلف جهان موزه‌های متعدد آثار باستانی، مردم‌شناسی، طبیعی، حیوانات، وحوش و غیره مجموعه تاریخی آن کشورها را بازگو می‌کند ما هم باید با محوریت رویداد همدان 2018 از ظرفیت موزه‌ها برای معرفی داشته‌های همدان بهره‌مند شویم.

جهانگیری با تأکید بر اینکه می‌توان گفت فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی از طریق اشیاء و وسایلی که در موزه‌ها جمع‌آوری‌شده شناخته می‌شود، تصریح کرد: همدان به عنوان یکی از پنج استان برتر تاریخی گردشگری ایران و همچنین به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین گنجینه باارزشی از موزه‌های مختلف را در دل خود جای داده که در نوع خود کم‌نظیر و بی‌نظیر است.

به گزارش تسنیم، همدان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 پنجم تا هفتم شهریورماه میزبان کنفرانس بین‌المللی گردشگری است که از 34 کشور آسیایی مسئولانی به همدان می‌آیند.

انتهای پیام/ن

R41405/P1361/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۱۵۷ هزار مسافر از موزه‌های همدان

امیرحسین فریبا گفت: در این بین آرامگاه و موزه بوعلی با بازدید۶۱ هزار و ۳۶ نفر در جایگاه نخست، آرامگاه باباطاهر با بازدید ۴۹ هزار و ۹۴۰ نفر در جایگاه دوم و موزه و شهر باستانی هگمتانه با بازدید ۲۶ هزار و ۶۸۴ نفر در جایگاه سوم و گنبد علویان در شهر همدان با بازدید ۵۴۰۲ نفر در رتبه بعدی قرار داشت.

او به بازدید گردشگران از موزه‌های شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در این مدت ۳۴۳۱ نفر از موزه لطفعلیان ملایر، ۱۸۴۱ نفر از ارگ نوشیجان ملایر، ۳۲۰۸ نفر از موزه تویسرکان، ۱۷۶۲ نفر از موزه میررضی آرتیمانی در شهرستان تویسرکان، ۲۴۸۹ نفر از موزه شهدا نهاوند، ۲۶۷۱ نفر از موزه حمام حاج آقا تراب نهاوند و ۲۱۷ نفر از موزه تاریخ و فرهنگ بازدید داشته‌اند.

مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: مسافران به منظور حفظ آثار تاریخی که شناسنامه و هویت یک کشور محسوب می‌شود، از هرگونه اقدام تخریبی همچون نوشتن یادگاری و عکاسی با فلاش در موزه‌ها خودداری کرده و توصیه می‌شود نظر به راه‌اندازی فروش اینترنتی و الکترونیکی بلیت‌ها در اماکن و موزه‌های استان از طریق اینترنت،  بلیت‌ها را خریداری کنند.

امیرحسین فریبا گفت: حفظ آرامش محیط در هنگام بازدید از موزه‌ها اقدامی در راستای احترام به تاریخ، هنر و فرهنگ کهن این مرز و بوم ارزیابی می‌شود و طبیعتاً اسباب بهره‌مندی، دانش‌افزایی و فراهم آوردن اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان از این اماکن فراهم ‌می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • بازدید رایگان از موزه ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان
  • بازدید بیش از ۱۵۷ هزار مسافر از موزه‌های همدان
  • شخصیت‌پردازی در فیلم‌های قهرمان‌محور تعیین‌کننده است/ ماندگاری «بوعلی‌سینا» با تصویر امین تارخ
  • بازدید از آرامگاه سعدی، اول اردیبهشت رایگان است
  • بازدید از آرامگاه سعدی در اول اردیبهشت‌ماه رایگان شد