Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@15:57:17 GMT

790 روستا طی هفته دولت از آب آشامیدنی بهره مند می شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۲۱۳۳۷

790 روستا طی هفته دولت از آب آشامیدنی بهره مند می شود

به گزارش ایرنا، حمید رضا جانباز روز یکشنبه در «آیین بهره برداری از 12 طرح آب و فاضلاب قم» به مناسبت هفته دولت در مسجد امام حسن مجتبی(ع) منطقه پردیسان قم اظهار داشت: در این هفته همچنین طرح های زیادی در نقاط مختلف کشور با اعتباری بالغ بر 15هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد و یا کلنگ زنی می شود.
وی با اشاره به این که در این هفته پنج تصفیه خانه فاضلاب نیز در کشور افتتاح می شود گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهرک پردیسان قم نیز یکی از این طرح ها می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در خصوص حل مساله آب در سطح شهر و روستاهای قم اهتمام خوبی صورت گرفته و در این استان با استفاده از اعتبارهای صندوق توسعه ملی و همچنین بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از طرف وزارت نیرو، از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی طرح های خوبی در بخش آب و فاضلاب اجرا شده است.
به گفته وی، اقدام های دولت در راستای تامین آب سالم و با کیفیت برای شهروندان با تکمیل تصفیه خانه بزرگ قم تکمیل خواهد شد.
جانباز با تمجید از تلاش های مسئولان قم برای مدیریت فاضلاب در این استان و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه شبکه آن گفت: طی سال های گذشته بخش زیادی از نقاط شهر قم به همت مسئولان به تصفیه خانه فاضلاب متصل شد‌.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب افزود: راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب و بازچرخانی پساب، جزو اولویت های وزارت نیرو است و خوشبختانه این موضوع جزو اولویت های قم نیز قرار گرفته است.
وی با اشاره به تولید پساب با کیفیت در تصفیه خانه پردیسان اظهار کرد: با توجه به امکان استفاده این پساب در آبیاری فضای سبز، باید این طرح را در قم به صورت آزمایشی اجرا کنیم تا تامین آب مورد نیاز فضای سبز از طریق پساب در بقیه نقاط کشور نیز گسترش پیدا کند.
تصفیه خانه فاضلاب محلی پردیسان با ظرفیت 400مترمکعب در شبانه روز و با اعتبار 20میلیارد ریال به بهره برداری رسید‌ که این طرح یکی از 12طرحی بود که امروز به مناسبت هفته دولت و با اعتباری بالغ بر 970میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز شد و یا به بهره برداری رسید‌.
این پکیج فاضلاب با هدف جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب 500 واحد مسکونی معادل 2 هزار تن و تامین پساب مورد نیاز برای توسعه فضای سبز منطقه پردیسان احداث شده است.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
دوم تا هشتم شهریورماه به عنوا هفته دولت نامگذاری شده است.
7403 / 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرداری صندوق توسعه ملی مسجد رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد

 یاسر اکبریان  اظهار کرد: بخش اعظمی از این پروژه‌ها در مراحل نهایی کار می‌باشد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد که با مشارکت بسیج سازندگی سپاه استان به عنوان نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، پیشرفت ۶۵ درصدی دارد.

وی افزود: با اجرای این طرح ۷۰ روستای مناطق محروم استان از آب سالم برخوردار می‌شوند که ۲۰روستا تاکنون از این خدمت بهره‌مند شده اند و مابقی طرح‌ها نیز طی ماه‌های آینده به بهره برداری خواهند رسید.

اکبریان بیان کرد: همچنین پارسال حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی استان اصلاح و بهسازی شد و در حال حاضر نیز ارتقای زیرساخت‌های تامین آب و بالا بردن ظرفیت‌های موجود نیز در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های انجام گرفته در بخش فاضلاب نیز حدود ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که مهمترین آن‌ها تصفیه خانه‌های فاضلاب در پنج شهرستان استان می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: عملیات احداث تصفیه خانه در این پنج شهر از پیشرفت ساختمانی ۷۰ درصدی برخوردار است که با توجه به رایزنی‌های به عمل آمده و حمایت‌های استاندار و سایر مسوولان استانی و کشوری، تسهیلاتی از طریق چند بانک عامل برای آنها جذب شده است و تلاش می‌شود سرعت ساخت این تصفیه خانه‌ها افزایش یابد.

اکبریان بیان کرد: در بخش توسعه شبکه فاضلاب و به روز کردن آن‌ها نیز از همه ظرفیت‌های مهندسی و مالی شرکت استفاده شده است تا استان در شاخص‌های بخش فاضلاب ارتقا یابد.

بیش از ۶۱۰ هزار مشترک آب و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب در لرستان وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند