Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران گفت: مسئولیت و حمایت اصلی ازحقوق قربانیان تروریسم بر عهده دولت های عضو ملل متحد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، ماریا دوتسنکو، رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، امروز (4 شهریور) در سومین همایش اسوه های صبوری که به مناسبت روز بین المللی یادبود و گرامیداشت قربانیان تروریسم در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار شد، گفت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در قطعنامه 165/72 سال 2017 ،21 اوت را به عنوان روز بین المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم در راستای ارج نهادن وحمایت از قربانیان و بازماندگان تروریسم، همچنین ترویج و حمایت کامل از بهره بردن آنان از حقوق بشروآزادی های اساسی خود، نام نهاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این قطعنامه بر تلاش های جاری مجمع عمومی، کمیسیون حقوق بشرو شورای حقوق بشر به منظور ارتقای حمایت از حقوق قربانیان تروریسم استوار است. 

 

دوتسنکو تصریح کرد: با اعلام روز بین المللی اختصاص یافته به قربانیان تروریسم، مجمع عمومی مجددا تاکید کرد که ترویج و حمایت از حقوق بشر و حاکمیت قانون در سطوح ملی و بین المللی برای جلو گیری از و مبارزه علیه تروریسم ضروری هستند.

 

وی ادامه داد: "راهبرد جهانی ضد تروریسم" که با اتفاق آرا در قطعنامه 288/60 مورخ 8 سپتامبر 2006 تصویب شد، تاکید دارد که بی توجهی به شان انسانی قربانیان تروریسم شرایط گسترش تروریسم را مساعد می کند و بهترین راه موثر برای مبارزه با تروریسم توسط اقداماتی است که به کرامت انسانی و ارتقای حاکمیت قانون احترام می نهد. 

 

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران اظهارداشت: امروزه در حالیکه کشورهای بیشتری تحت تاثیرتروریسم قرار گرفته اند، تعداد قربانیان در تعداد کمی از کشور های عضو سازمان ملل متحد هستند. در 2017 به تنهایی سه چهارم مرگ و میرهای ناشی از تروریسم فقط در پنج کشور یعنی افغانستان، عراق، نیجریه، سومالی و سوریه بود.

 

به گفته وی، قربانیان تروریسم تلاش می کنند تا ندای آنان شنیده شود، نیازهایشان برطرف واز حقوقشان حمایت شود. قربانیان غالبا احساس می کنند که فراموش شده اند و بلا فاصله بعد از اینکه اثرات آنی حملات تروریستی محو می شود، مورد غفلت قرار می گیرند که این امر نتایج عمیقی بر آنان دارد. 

 

دوتسنکو افزود: تعداد کمی از دولت های عضو ملل متحد منابع یا توان کافی برای رفع نیازهای طولانی و میان مدت مورد احتیاج قربانیان برای بهبود کامل، باز پروری و ادغام در جامعه را دارند. قربانیان فقط از راه حمایت چند وجهی طولانی مدت شامل حمایت های فیزیکی، روانشناسی، اجتماعی و مالی می توانند بهبود یابند یا زخم خود را التیام بخشند و نهایتا شفا یافته و با کرامت به زندگی خود ادامه دهند.

 

وی با بیان اینکه مسئولیت و حمایت اصلی ازحقوق قربانیان تروریسم بر عهده دولت های عضو ملل متحد است، گفت: سازمان ملل متحد نقش مهم در حمایت از دولت های عضو در اجرای ارکان یک و چهار"راهبرد جهانی ضد تروریسم" از راه ارائه همبستگی با قربانیان و حمایت از آنان، کمک به ظرفیت سازی، تاسیس شبکه ها و ارائه حمایت به سازمان های مردم نهاد به ویژه انجمن های مدافع قربانیان تروریسم و ترغیب دولت های عضو به منظور ترویج، حمایت و احترام به حقوق قربانیان دارد.

 

دوتسنکو افزود: سازمان ملل متحد تلاش می کند تا منابع ارائه دهد، جامعه بین المللی را بسیج  و نیازهای قربانیان تروریسم را بهتررفع کند. 

 

وی خاطرنشان کرد: امسال گرامیداشت روز بین المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم بیانگر گام مهمی به جلو جهت همبستگی با قربانیان تروریسم است.  با دعوت از کشورهای عضو، سازمان ملل متحد، سازمان های بین المللی و جوامع مدنی برای گرامیداشت این روز، توجه به قربانیان در سطوح منطقه ای، ملی و بین المللی جلب می شود.

 

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران با بیان اینکه نام ایران در درگاه قربانیان قید نشده است، گفت: رخداد امروزمی تواند فرصتی برای تشویق انجمن های دفاع از قربانیان تروریسم ایرانی باشد تا در این درگاه خود را ثبت کنند.

 

وی افزود: ایران همواره نقش مهمی با ابتکارات جهانی خود در راستای ترویج صلح، دوستی و گفتگو ایفا کرده  و می کند که از جمله آن ها گفتگوی تمدن ها بوده است که به وسیله حمایت مجمع عمومی سازمان ملل متحد،  سال 2001 به عنوان سال ملل متحد برای گفتگوی تمدن ها اعلام شد.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت اردبیل مجلس عید قربان نان غدیر مسجد زمین لرزه حوزه علمیه واقعه غدیر تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۱۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: «وضعیت خاورمیانه: (سوریه)» گفت: وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، ۱۶.۷ میلیون نفر، یعنی نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است.

دیگر خبرها

  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود