Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@07:53:34 GMT

شهرداری قائمشهر به سامانه سیماک مجهز شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۲۱۶۱۰

شهرداری قائمشهر به سامانه سیماک مجهز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیماک یک زیرساخت نرم‌افزاری دانش‌بنیان، یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک و نیز آسان سازی و شتاب بخشی کارهای مقدماتی سرمایه‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است و یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.
با فعال شدن سامانه سیماک صدور تمامی مجوزهای ساخت و ساز املاک در کشور اعم از داخل یا خارج شهرها و یا روستاها از سوی شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و یا دخالت کمیسیون‌های قانونی مانند کمیسیون ماده 100، ماده 99 و ماده 5 و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام‌مهندسی ساختمان به صورت الکترونیکی، با شفافیت کامل و رعایت ضوابط اساسی و محاسبات صحیح و غیرقابل دخل و تصرف عوارض مربوطه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیماک همچنین بستر یکپارچه برای استعلامات میان ‌دستگاهی در بخش اماکن و املاک برای آسان سازی و شتاب بخشی به اجرای طرح‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی از جمله حوزه‌های گردشگری، مدیریت مشاغل و صنوف است که در حال حاضر 28 دستگاه اجرایی در آن دخیل هستند.
طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک ( سیماک ) شهرداری قائمشهر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، مدیر کل پست استان و جمعی از مسئولان شهرستان به بهره برداری رسید و نخستین پرونده با استفاده از این سامانه صادر شد.
مدیر کل پست مازندران در این مراسم گفت: بر اساس مصوبه اقتصاد مقاومتی 2 پروژه را در سطح استان آغاز کرده ایم که طرح سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک یکی از آنهاست.
اسماعیل بوداغی افزود: از شهریور ماه سال پیش طرح سیماک را در دهیاری ها به صورت فازبندی آغاز کردیم که فاز اول مربوط به دهیاری مرکز استان بود و در فاز دوم هفت شهرستان دیگر شامل بابل ، قائمشهر، سیمرغ، جویبار، میاندورود، سوادکوه و سوادکوه شمالی اضافه شدند.
وی توضیح داد: فروردین ماه امسال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی طرح سیماک را به صورت پایلوت در شهرداری قائمشهر آغاز کردیم که امروز به مرحله فراگیر و نهایی رسیده است.
بوداغی گفت: در مرحله پایلوت حدود چهار هزار پرونده در سامانه سیماک تشکیل شد و امروز با بهره برداری رسمی، اولین پرونده صادر شده است .
معاون سیاسی استاندار مازندران هم در این مراسم گفت: سامانه سیماک تاثیر زیادی در شفاف سازی و مبارزه با رانت و تسهیل درکار مردم دارد.
احمد حسین زادگان افزود: سیماک راهی برای شفاف سازی و پاسخگویی درست به شهروندان است ضمن این که باعث می شود تا ارتباط ارباب رجوع با بدنه دولت کاهش پیدا کند تا به سلامت مالی هم برسیم .
7334/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اقتصاد مقاومتی ساخت و ساز شهرداری گردشگری معاون سیاسی امنیتی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس

سامانه خودنویس از ابتدای سال گذشته راه اندازی شد که از طریق آن متقاضیان و مستاجران خود می‌توانستند تمامی قراردادهای اجاره ای در حوزه املاک از جمله مسکن، مغازه و... را ثبت کنند که با راه اندازی این سامانه بسیاری از مردم ابراز خوشحالی کردند که با اجرای این طرح دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد و بساط گران فروشی در این بازار برچیده شد.

در همین رابطه حسین جنتی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر با راه اندازی این سامانه و همچنین با اتصال مشاوران املاک به این سامانه شاهد آن هستیم که حق الزحمه های نجومی که پیش از این توسط برخی از مشاوران املاک گرفته می‌شد برچیده شد گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی این سامانه استفاده از ظرفیت‌های مردمی بسیار افزایش یافته است و ما شاهد کاهش مشکلات بسیاری که پیش از این مستاجران با آن روبرو بودند هستیم. 

او گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی این سامانه بساط سوداگری و دلالی از این بازار برچیده شده است و به زودی شاهد تحول خوبی در قیمت‌های بازار مسکن هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • خبر خوش برای مستاجران
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس