Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:47:15 GMT

هند در جست و جوی راهی برای ادامه واردات نفت از ایران

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۲۱۶۳۴

هند در جست و جوی راهی برای ادامه واردات نفت از ایران

هند سرگرم مذاکره با کشورهای اروپایی برای یافتن راهی به منظور متقاعد کردن آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران است زیرا روی اقتصاد هند تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندین تریبون، آمریکا فشار برای تحریم ایران را افزایش داده و هند در جست و جوی راهی برای حفظ روابطش با ایران است. یکی از منابع آگاه اظهار کرد مشتریان نفتی بزرگ ایران کشورهایی مانند هند و چین هستند که در جست و جوی راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها و باز نگه داشتن خط واردات نفت ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند و چین همچنین درخواست خود برای معافیت از تحریم‌های آمریکا را مطرح کرده‌اند.

به گفته منابع آگاه، هند برای واردات نفت از ایران در مقایسه با آمریکا، مدت اعتبار طولانی‌تری برای پرداخت پول نفت دارد. ایران سومین صادرکننده بزرگ نفت به هند است که بیش از ۸۰ درصد از نیازهای انرژی خود را وارد می‌کند. زمانی که هزینه‌ها محاسبه می‌شوند در بلندمدت واردات نفت ایران قابل چشم پوشی نیست.

از سوی دیگر، هند سرگرم بررسی منابع تامین جایگزین است زیرا هزینه نفت و حمل نفت ایران احتمالا افزایش پیدا خواهد کرد. روپیه هند ضعیف شده و این مسوله روی هزینه‌ها سنگینی می‌کند و در نهایت ممکن است هند را در آینده با بحران اقتصادی مواجه کند.

منابع آگاه اظهار کرده‌اند هند واردات نفت خود از ایران را نسبت به حال حاضر کاهش خواهد داد تا بتواند از معافیت آمریکا برای ادامه وارداتش برخوردار شود. بعلاوه هند ناچار است در نبود معافیت، جایگزین‌های دیگری را پیدا کند که گران‌تر هستند. اگر تحریم‌ها به افت صادرات ایران منجر شود، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش خواهد یافت.

طبق گزارش‌های منتشره، اگر قیمت نفت به بیش از ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کند، موقعیت هند وخامت بیشتری پیدا خواهد کرد. افزایش ۱۰ دلاری هر بشکه نفت، ۵۰ واحد روی کسری حساب جاری هند تاثیر خواهد گذاشت و به تورم منجر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تحریم های آمریکا واردات نفت هند از ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲