Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از آبگیری و لایه روبی آبشخورهای حیات وحش مناطق گرمسیری این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، عنایت آرامشیان گفت:بصورت دوره‌ای و هفتگی، آبشخورهای حیات‌وحش نقاط گرمسیری استان لایه‌روبی، ضدعفونی و تامین آب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خشکسالی‌ها و کم بارشی‌های اخیر سبب کاهش دبی آب چشمه‌ها شده که این کاهش می‌توانست تهدیدی بالقوه برای حیات‌وحش محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه در مناطق گرمسیری محسوب شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به تامین آب آبشخورهای حیات وحش مناطق حفاظت‌شده گرمسیری استان با تانکرهای‌سیار اشاره و اظهارداشت:‌ به‌صورت دوره‌ای و هفتگی‌منابع آبشخوری حیات وحش مناطق حفاظت شده گچساران تامین آب می شوند.

آرامشیان، وجود بیماری‌های مشترک دام‌های اهلی و حیات وحش را تهدیدی در این راستا خواند و تصریح کرد: جهت جلوگیری از سرایت احتمالی این بیماری قبل از هرگونه تامین آبی، آبشخورها توسط محیط‌بانان ابتدا پاکسازی، ضدعفونی و سپس تامین آب می شوند.

وی گفت: پس از پایش و بررسی مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان، برای جلوگیری از گدار حیات وحش، بخش‌هایی که با کمبود شدید آب مواجه بودند توسط تانکرهای آب سیار و احداث یا نصب آبشخورهای جدید تامین آب شوند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان کهگیلویه و بویراحمد حفاظت محیط زیست خشکسالی روابط عمومی کهگیلویه و بویراحمد رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش

دیوان محاسبات کشور، گزارش‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ صرفاً نسبت به ارزش‌گذاری ۲۰ منطقه از ۳۰۹ منطقه تحت مدیریت خود و از سال ۱۴۰۰ به بعد نسبت به ارزش‌گذاری اقتصادی خدمات اکوسیستم پنج استان کشور (کردستان، قزوین، خراسان جنوبی، لرستان و کرمان) اقدام کرده است.

این در حالی‌ است که این سازمان مکلف بوده ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوطه را محاسبه و در حساب‌های ملی لحاظ نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها
  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش