Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیرکل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش همکاری این وزارتخانه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه مدیریت سبز خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، جمشید اسماعیلی در نشستی درباره توسعه فناوری‌های حوزه مدیریت آب و پساب در دانشگاه‌ها که با حضور دبیر و اعضای ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌ زیست در ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گزارشی از اقدام های اجرایی مدیریت سبز در حوزه ستادی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیریت سبز، فرآیند گسترده سازمانی استفاده از نوآوری برای دستیابی به پایداری، کاهش ضایعات، مسوولیت اجتماعی و مزیت رقابتی از طریق یادگیری و توسعه مستمر و با رویکرد اهداف زیست محیطی و استراتژیک است که به طور کامل با اهداف و استراتژی های سازمان یکپارچه شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اسماعیلی از معرفی چند پروژه دارای فناوری‌های نوین در حوزه مدیریت آب و پساب، برای بهره‌مندی از حمایت ستاد مذکور خبر داد که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی خواهد شد.
مدیرکل اداره نظارت بر طرح های عمرانی افزود: در این چارچوب انعقاد تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه مدیریت سبز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
سازگاری با محیط زیست و مسوولیت اجتماعی سازمان با اهداف رشد اقتصادی و کیفیت محیطی همیشه در تعارض هستند؛ بنابراین در طول دهه های اخیر شماری از سازمان ها با یک استراتژی جدید با نام مدیریت سبز برای یکپارچه سازی محیط در استراتژی کسب و کار و بهبود همزمان محیط و عملکرد کسب و کار پیشقدم شده اند که هدف اصلی آن نگهداری منابع و بهبود کیفیت محیط فیزیکی و فرآیندهاست.
مدیریت سبز به انجام اقدامات جامع در سرتاسر فرآیند کسب و کار اشاره دارد و مفهوم جدیدی است که با آرمان های حفاظت از محیط زیست با اهداف دانشگاه، طراحی محصول، توسعه محصول، بازاریابی، مالی و متغیرهای دیگر در مدیریت کسب و کار ارایه می شود.
**6984** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي وزارت علوم معاونت فناوري رياست جمهوري مديريت سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماند‌های الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مناسبت هفته زمین پاک با بیان اینکه «پسماند‌های الکترونیکی یکی از خطرناک‌ترین پسماند‌ها در جهان محسوب می‌شود»، اظهار کرد: متاسفانه عملا این پسماند‌ها در کشور طبق قانون مدیریت نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار مناسبی برای این پسماند‌ها در کشور دیده شود و متولی مشخصی در این حوزه داشته باشیم، گفت: هفته زمین پاک به کار‌های نمادین اختصاص پیدا کرده و عملاً اقدام چشمگیر و اثرگذاری در این حوزه دیده نمی‌شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس معضل پسماند‌ها را یکی از اولویت‌های حوزه محیط زیست خواند و تاکید کرد: پسماند‌ها می‌توانند ثروت تولید کنند، ولی مهمتر از آن کاهش اثرات مخرب محیط زیستی آنهاست که در کشور ما به معضلی جدی بخصوص در استان‌های شمالی و استان‌های مسافرپذیر تبدیل شده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها