Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به فاصله ۱۶میلیون تومانی متوسط درآمدخانوارشهری و روستایی گفت: باید با ایجاد مشاغل پایدار در روستا‌ها از مهاجرت روستاییان به شهرهاجلوگیری کنیم.

مهر: انوشیروان محسنی بندپی، در نشست شورای عالی اشتغال که با دستور کار بررسی اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری صبح امروز در محل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین الزامات کشور و راه مقابله با تحریم‌ها توجه به نیروی انسانی و ایجاد اشتغال پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در ادوار مختلف به اشتغال روستایی کمتر توجه شده است، ادامه داد: با اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری از سال گذشته آغاز شد و در ادوار گذشته کمتر طرحی با این حجم از عملیات در حوزه اشتغال روستایی اجرا شده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اگر زمینه اشتغال را در روستا‌ها فراهم کنیم حاشیه نشینی کاهش می‌یابد، گفت: اگر منابع برای اشتغال روستایی به صورت هدفمند و پایدار اختصاص یابد منجر به ماندگاری روستاییان در محل سکونت خود و همچنین تولید ثروت می‌شود که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه در فرآیند اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری باید از ظرفیت اتاق‌های تعاون، بازرگانی، اصناف، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، جهاد دانشگاهی و سایر تشکل‌ها استفاده کنیم تاکید کرد: بر اساس تاکید و دستور رئیس جمهور فرآیند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی باید با جدیت رصد و پایش شود تا مشاغل ایجاد شده به صورت پایدار باشند. چرا که تجارب اجرای طرح‌های اشتغال از جمله پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده در گذشته وجود داشته، اما این طرح‌ها موفق نبوده اند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از اظهارات با اشاره به اختلاف میانگین درآمد خانوار‌های شهری با میانگین درآمد خانوار‌های روستایی گفت: بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران مربوط به سال گذشته متوسط درآمد یک خانوار شهری در سال ۳۶ میلیون و متوسط درآمد یک خانوار روستایی ۲۰ میلیون تومان است که این یک فاصله معنادار است و باعث می‌شود روستاییان به شهر‌ها مهاجرت کنند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید از فرآیند اجرای طرح‌های اشتغال روستایی در حوزه انتخابیه خود و همچنین مزیت‌های اشتغالزایی استان خود مطلع باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مبارزه با فقر و نابرابری اقتصادی به عنوان اولویت دولت دوازدهم است، گفت: در این زمینه افزایش مستمری و توانمندسازی اقشار تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در دستور کار دولت قرار دارد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر اینکه باید میزان مهارت جوانان برای ورود به بازار کار افزایش یابد، ادامه داد: در اجرای طرح اشتغال روستایی باید به گونه‌ای عمل کنیم که در نهایت این منابع منجر به ایجاد اشتغال پایدار در کشور شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: روستا شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: هزاران تن از گندم تولیدی کشاورزان شهرستان های جنوبی فارس با برنامه ریزی اصولی تعاونی ها از آسیب جدی در امان ماند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید کاظم موسوی اظهارداشت: در روزهای اخیر همزمان با برداشت گندم از مزارع با شدت نزولات آسمانی خطر آسیب به گندم تولیدی کشاورزان وجود داشت اما با هماهنگی و مدیریت بحران از سوی  فرمانداران ،جهاد کشاورزی ،اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی این محصول حفظ شد.

وی افزود: حدود 20 هزار تن گندم تولیدی در شهرستان های جنوبی در خطر نابودی به دلیل بارش باران  و سیل بودند که با حمل به موقع به سیلو و انبارها و همچنین پوشاندن گندم های خریداری شده در فضای باز ،از خسارت جلوگیری شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس ادامه داد: تا کنون در استان فارس بیش از 60 هزار تن گندم به همت شبکه تعاون روستایی خریداری شده که از این میزان بیش از 58 هزار تن به سیلو و انبارها حمل شده است.

موسوی یادآور شد: در حال حاضر 20 مرکز خرید در شهرستان های جنوبی توسط شبکه تعاون روستایی فعال است که تا پایان برداشت گندم در سطح استان بیش از 100 مرکز گندم مازاد کشاورزان را با نرخ تضمینی 17 هزار و 500 تومان برای گندم معمولی و 18 هزار تومان برای گندم دوروم تحویل خواهند گرفت.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند