Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان هشتاد و دومین جلسه شورای شهر یک فوریت لایحه مجوز پرداخت هزینه توسط شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین به تصویب رسید. در جریان بررسی این لایحه احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر) بار دیگر به دخالت شهرداری در برگزرای این مراسم انتقاد کرده و گفت: با توجه به حضور خیرین و نذرکنندگان در مراسم اربعین دیگر نیازی به سفره نذری از سوی شهرداری تهران نیست و ما باید در امر حمل و نقل تسهیلات لازم را برای زائران فراهم کنیم چراکه جابجایی زائران در مراسم اربعین یکی از مواردی است که در سال‌های گذشته مورد انتقاد زائران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در سالهای گذشته بوده است؛ استفاده از بلندگوها برای امر تبلیغات بوده که همین امر موجب تفرقه بین مسلمانان در مراسم اربعین شده که باید مورد توجه مسئولان برگزارکننده اربعین قرار بگیرد.

 مرتضی الویری (عضو شورای شهر) نیز با اشاره به مشکلات اقتصادی شهرداری تهران گفت: با توجه به شرایط شهرداری تهران و میزان بدهی‌های این مجموعه به پیمانکاران به نظر می‌رسد هزینه‌کرد در مراسم اربعین به این شکل در خارج از شهر تهران جای تأمل دارد و بنده مخالف اینگونه مسائل هستم.

محمدجواد حق‌شناس (رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر) نیز با بیان اینکه در دوره قبل شورای شهر تهران مصوبه‌ای را در خصوص هزینه‌کرد در مراسم اربعین داشت به طوری که مبلغ 5 میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص یافته بود، ادامه داد: شاهد بودیم که بالغ بر ده‌ها میلیارد تومان در این بخش هزینه می‌شد و در سال‌های گذشته بالغ بر سه میلیون زائر به کربلا و نجف مشرف شدند که حدود یک میلیون نفر از این افراد زائران تهرانی بودند و قاعدتا شهرداری نیز باید به این افراد خدمات مناسبی را ارائه کند.

محسن هاشمی (رئیس شورای شهر) نیز به صورت ضمنی با این اظهارات همراهی کرده و افزود: سال گذشته برخی در جریان مراسم اربعین صحبت‌های اختلاف بر انگیز می‌کردند.

 در انتها محمد سالاری که سال گذشته نماینده شورای شهر در ستاد برگزاری مراسم اربعین بود، با تاکید بر اینکه شهرداری در این خصوص برنامه مدونی نداشت و برخی سال گذشته جهادی خرج می‌کردند، گفت: شورا باید اجازه دهد گزارش اربعین را ارایه دهیم. من باز هم تاکید می‌کنم که شهرداری باید در راستای برگزاری این مراسم  نقش راهبری داشته باشد،  نه آنکه خودش خرج کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای شهر اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر درباره جابجایی مهمانشهر رفسنجان

ایسنا/کرمان رئیس شورای شهر رفسنجان درباره جابجایی مهمانشهر توضیحاتی را ارائه داد.

سید حسین رحیمی در سخنرانی بعد از نماز جمعه امروز رفسنجان به مناسبت روز ملی شوراها، اظهار کرد: در سه سال گذشته نهایت تلاش خود را در جهت بهینه‌سازی همه فرصت‌های شهر انجام دادیم. در مباحث مختلف اجتماعی، عمرانی و فرهنگی تلاش کردیم تا آنچه زیبنده مردم رفسنجان است، اتفاق بیفتد.

وی با قدردانی از زحمات شهردار رفسنجان، افزود: در سه سال گذشته اقداماتی انجام گرفت که از مهمترین آنها بازگشایی معابر و مسیرهایی که بعضاً در ۳۰ سال گذشته بی‌نتیجه باقی مانده بود.

وی بیان کرد: در بحث بهسازی و زیباسازی شهر رفسنجان که شهروندان رفسنجان نیز اذعان دارند که چهره شهر تغییر کرده، بر مبنای عدالت محوری تا حد امکان بودجه شهرداری را بین همه مناطق به صورت یکسان تقسیم شود. ۵۰ شورای محله در ۵۰ محله تشکیل و شهرداران جوان و نوجوانانی با آغاز الگوی حکمرانی مردمی در رفسنجان کار خود را شروع کرده اند که مشکلات محلات را ارائه دهند.

رحیمی افزود: برای هر محله ۱۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم تا فقط در اختیار مردم باشد. ضمن اینکه قرار است الگوی حکمرانی مردمی رفسنجان به‌عنوان طرح پایلوت و نمونه در کشور اجرا شود.

رئیس شورای شهر رفسنجان به ایجاد پارک‌ها و بوستان‌های متعدد در شهر اشاره و با بیان اینکه اولین اداره امور بانوان شهرداری رفسنجان ایجاد شد چرا که ۵۰ درصد جمعیت شهر را بانوان تشکیل می دهند، عنوان کرد: ساخت مهمانشهر جدید با هماهنگی استانداری، امور اتباع و اداره کل راه و شهرسازی در حال اقدام است و بیش از ۱۴۰۰ واحد در جاده کمربندی سرچشمه ساخته شده و تا ماه‌های آینده مهمانشهر که خواسته مردم بوده جابجا خواهد شد.

رئیس شورای شهر رفسنجان همچنین با اشاره به این موضوع که شهربازی رفسنجان قدیمی و فرسوه است، گفت: اخیراً ۵۰ هکتار زمین در اتوبان فاتحان اروند کنار مجموعه ورزشی مس تحویل گرفته شده که مجموعه توریستی، فرهنگی، گردشگری و ورزشی برای مردم رفسنجان را بزودی کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • بلینکن مدعی شد: حماس مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است | اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران
  • آخرین خبر درباره جابجایی مهمانشهر رفسنجان
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا