Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:00:01 GMT

موعد انعقاد قرارداد تجاری مکزیک نزدیک است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۲۲۹۳۰

موعد انعقاد قرارداد تجاری مکزیک نزدیک است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، دونالد ترامپ شنبه گفت که ایالات‌متحده به زودی می‌تواند به قرارداد تجاری بزرگی با مکزیک دست پیدا کند؛ این در حالی است که مذاکره‌کنندگان تجاری مکزیک، به راه‌حل‌هایی احتمالی در مورد قوانین انرژی نفتا و بخش مربوط به تاریخ انقضای این قرارد که مورد نظر آمریکا است، اشاره کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ روز شنبه توئیت کرد: روابط ایالات‌متحده با مکزیک هر لحظه نزدیک‌تر می‌شود؛ افراد بسیار خوبی از دولت فعلی و دولت قبلی همکاری نزدیکی با هم دارند و به نظر می‌رسد یک قرارداد بزرگ تجاری با مکزیک می‌تواند به زودی اتفاق بیفتد.

جیزس سیده که نماینده تجاری دولت آینده مکزیک خواهد بود، گفت: او و نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتایزر، حالا در مورد روندهای بررسی دوره‌ای‌ای هستند که نمی‌گذارد توافق تجارت آزاد به صورت خودکار منقضی شود، مگر این‌که بر سر شرایط جدیدی توافق شود.

مکزیک و کانادا مستقیما با تقاضای آمریکا برای تاریخ انقضای ۵ ساله این توافق، مخالف هستند؛ به نحوی که در صورت داشتن تاریخ انقضا، این توافق به صورت خودکار فسخ خواهد شد، مگر این‌که هر ۵ سال یکبار، دوباره بر سر آن مذاکره شود؛ از سوی دیگر، گروه‌های تجاری هم معتقدند این بند می‌تواند تصمیمات برای سرمایه‌گذاری بلندمدت را با مشکلی جدی روبرو کند.

در حالی‌ که طرفین مذاکره در تلاش‌اند تا پایان آگوست قرارداد نفتای جدید را شکل دهند، مساله تاریخ انقضا یکی از بزرگترین موانع سر راه توافق نفتا است.

سیده گفت که مساله مربوط به قوانین بخش خودرو در کل حل شده است، هرچند برخی جنبه‌های آن مانند چهارچوب‌های زمانی، هنوز در حال مذاکره هستند.

کد خبر 4385124

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا پیمان نفتا دونالد ترامپ مکزیک مردم علیه احتکار بانک مرکزی ایران قیمت دلار ایالات متحده آمریکا بورس گمرک ایران دلار بازار ارز قیمت نفت ترکیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لیر ترکیه قیمت سکه بهار آزادی نرخ سکه و ارز وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایای ویژه الساندرو دل پیرو برای همکارانش؛ میکا ریچاردز: به امضای قرارداد مدلینگ خودم نزدیک شدم / زیرنویس فارسی

الساندرو دل پیرو به مناسبت حضور در برنامه شبکه CBS به تیری آنری، کیت عبدو و میکا ریچاردز هدایایی اهدا کرد.

دانلود (2.1MB)

دیگر خبرها

  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • اقدام عجیب درویش برای تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • زمان مذاکره تمدید قرارداد استقلالی‌ها مشخص شد
  • تکلیف چند بازیکن پرسپولیس مشخص شد/ وضعیت تمدید قرارداد سرخپوشان
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • زمان مذاکره تمدید قرارداد استقلالی ها مشخص شد
  • آغاز مذاکره برای تمدید قرارداد استقلالی‌ها از هفته آینده
  • هدایای ویژه الساندرو دل پیرو برای همکارانش؛ میکا ریچاردز: به امضای قرارداد مدلینگ خودم نزدیک شدم / زیرنویس فارسی