Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس و دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت بر ضرورت آشنایی بیشتر نظام سلامت با مباحث پرتوی و هسته‌ای تاکید کرد و گفت: برخی از افراد بر این باور هستند که مسائل پرتوی و هسته‌ای به حوزه سلامت مرتبط نیست و ارگان‌های دیگر باید پاسخگو باشند، اما با توجه به اینکه اولین ارگان پاسخگو در حوادث، نظام سلامت و بخش‌های درمانی و بهداشتی بوده، بنابراین آشنایی حوزه سلامت با موارد پرتوی و هسته‌ای از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان  نفیسه میرکتولی در حاشیه برگزاری اولین کارگاه آموزشی پاسخ پزشکی به مصدومین رویداد‌های پرتوی ، با بیان اینکه اعضای شرکت کننده در این کارگاه، هیات‌های علمی مرتبط با حوزه پرتوی از جمله طب هسته ای، رادیولوژی و طب اورژانس هستند، اظهار داشت: این کارگاه با همکاری معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار شده و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در زمینه‌های بیولوژیک از طریق دفاتر هیات علمی به ما معرفی شدند.

رییس و دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با اشاره به تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از ده سال گذشته تاکنون، تصریح کرد: در ۲ سال اخیر ساختار اداری پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های علوم پزشکی زیر نظر ریاست دانشگاه شکل گرفت و از سوی دیگر سازوکار جدید برای کمیته‌های دانشگاهی در یک سال گذشته ابلاغ شد.

 میرکتولی با اشاره به تغییر نوع و افزایش حوادث، افزود: در حال حاضر نرخ و مدل حوادث نسبت به گذشته افزایش یافته، بنابراین نیاز است که در دانشگاه‌های علوم پزشکی بازوی علمی و اجرایی مدیریت حوادث تقویت شود و افرادی برای مدیریت حوادث تربیت شوند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری و کمک آموزش دیدگان این کارگاه در زمینه آموزشی و پژوهشی در دانشگاه ها، افزود: این افراد می‌توانند به اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، گروه‌های اجرایی و عملیاتی نظام سلامت و گروه‌های مختلف از جمله فوریت‌های پزشکی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، بیماری ها، آزمایشگاه، کادر درمانی و بیمارستانی آموزش دهند.

رییس و دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت در ادامه افزود: همچنین این افراد می‌توانند در بخش پژوهشی فعالیت کرده و مقالات پژوهشی ارائه دهند.

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی بیشتر نظام سلامت با مباحث پرتوی و هسته‌ای خاطرنشان کرد: برخی افراد بر این باور هستند که مسائل پرتوی و هسته‌ای به حوزه سلامت مرتبط نیست و ارگان‌های دیگر باید پاسخگو باشند، اما با توجه به اینکه اولین ارگان پاسخگو در حوادث، نظام سلامت و بخش‌های درمانی و بهداشتی بوده، بنابراین آشنایی حوزه سلامت با موارد پرتوی و هسته‌ای از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت طب هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد: هیچیک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند.

با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پلمب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضائی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093902

دیگر خبرها

  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم