Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری برنامه خندوانه با حضور رامبد جوان و علی احمدی (کارگردان و تهیه‌کننده برنامه خندوانه) برگزار شد.

رامبد جوان در ابتدای مراسم گفت: چون در قسمت‌های مختلف موضوعات مختلفی برای گفت‌وگو پیش می‌آمد تصمیم گرفتیم که در یک نشست کلی با وجود خبرنگاران این جلسه را برگزار کنیم.

علی احمدی هم در ادامه گفت: گاهی تماس‌هایی از سمت خبرنگاران برای سوال‌ها داشتم ولی عذرخواهی می‌کنم که با توجه به سیاست برنامه تصمیم بر این بود که مصاحبه نکنیم و در یک نشست کلی این جلسه را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه نشست به خبرنگاران واگذار شد تا با پرسش‌های خود جلسه را پیش ببرند.

رامبد جوان در پاسخ به سوالی درباره نحوه نظارت بر برنامه خندوانه و به خصوص خنداننده شو گفت: نظارت بحثی کلی است که البته در بعضی شبکه‌های مختلف برای آن وضعیت‌های متفاوتی تعریف شده است. شبکه نسیم شبکه کمدی و سرگرمی بوده و قرار است در آن شوخی‌های متعددی گفته شود. به علاوه اینکه برنامه خندوانه پنجمین فصل خود را سپری می‌کند و شاید بتوان گفت خودش حالا درباره کمدی به تعریف و گرامری رسیده که می‌تواند به این صورت شوخی کند.

جوان همچنین درباره کمدین‌های خنداننده‌شو و صحبت‌هایی که گاهی درباره سانسور متن‌هایشان داشته‌اند، ادامه داد: این بچه‌ها مدیوم تلویزیون را نمی‌شناسند و برخی از آنها در فضای مجازی کار کرده‌اند که آزادی عمل به مراتب بیشتری دارد ولی همه می‌دانند که تلویزیون با این رسانه‌ها فرق داشته و باید مراقبت بیشتری در آن صورت گیرد. در اصل می‌توان گفت این سانسورها به دلیل عدم آشنایی بچه‌ها با تلویزیون است.

وی ادامه داد: یکی از عناصر اصلی که می‌تواند موجب آزادی بیشتر در شوخی‌ها شود حمایت شما به عنوان رسانه‌هاست؛ هرچه این حمایت‌ها بیشتر باشد ما می‌توانیم خط قرمزهایمان را گسترش دهیم و دیگر شوخی‌هایمان تنها مختص خانواده‌ها نباشد.

علی احمدی نیز در پاسخ به سوالی درباره حواشی فصل پنجم خندوانه همچون انتشار سندی مبنی بر دریافت پول از برخی نهادهای خاص و همچنین دعوا با حسین فرحبخش، گفت: پول‌های سپاه موضوعی بدون سند بود که تنها در فضای مجازی مطرح شده است. خواهش ما از رسانه‌ها این است که بدون سند چیزی را منتشر نکنند. در بحث‌های مطرح شده هیچ سندی منتشر نشده و اگر هم سندی انتشار یافته خیلی مخدوش بوده که نمی‌توان به آن استناد کرد. هر کسی که قدری با تلویزیون آشنایی داشته باشد، متوجه چگونگی کار با اسپانسر خواهد بود. ما به هیچ وجه طرف حساب مستقیم با اسپانسر نبوده‌ایم بلکه با صداوسیما قراردادی بسته شده و ما هزینه‌های خود را از آنها می‌گیریم.

احمدی ادامه داد: گاهی اوقات با ما نامه‌نگاری‌هایی می‌شود که چرا در فلان برنامه شما مثلا درباره مدرسه رویش صحبت کردید و ما با سند و مدرک توضیح می‌دهیم که در آن تاریخ فردی مهمان برنامه بود که براساس آن در این فصل به سراغ این مدرسه رفتیم. یعنی می‌خواهم بگویم اینقدر این کار منضبط است که نمی‌توان به آن ایرادی گرفت.

جوان هم درباره این موضوع گفت: من هم می‌توانم چنین اتهامی را به رسانه شما بزنم و بگویم از فلان جا پول می‌گیرید و شما می‌توانید در پاسخ بگویید به شما ربطی ندارد و یا هر چیز دیگری. اینقدر این چیزها مسخره است که توضیح دادن درباره آنها کاری اضافی است. چرا باید سپاه به ما پول بدهد؟ مگر برنامه خندوانه اسپانسر ندارد؟ اتهاماتی علیه بنده عنوان می‌کنند که بیشتر شبیه اتهام‌های گانگسترهاست! ولی باید بگویم که ما برنامه‌ساز هستیم نه گانگستر.

جوان ادامه داد: همه مکانیزم درآمد ما در این حرفه است و اگر هم پولی دربیاوریم در این حرفه خرج می‌کنیم و فیلم می‌سازیم. فیلم ساختن چیز بدی نیست. در این مدت ما سه فیلم ساختیم و برای مایی که نمی‌توانستیم این کار را خوب انجام دهیم ساخت سه فیلم و به سرکار بردن سه گروه فیلمسازی اقدام بسیار خوبی محسوب می‌شود. در عین حال باید به کسانی که می‌گویند ما از سپاه پول می‌گیریم بگویم اگر حرف آنها درست باشد پس تعهد ما به سپاه چیست؟ با این شرایط چرا ما برای اسپانسرهای دیگر خودمان را تکه پاره می‌کنیم؟ گفته می‌شود که شهرداری به ما پول می‌دهد ولی ما هیچ تبلیغی برای شهرداری انجام نداده‌ایم. خب چرا باید شهرداری پول مفت به ما بدهد؟

این فیلمساز و برنامه‌ساز با اشاره به اینکه «همه درباره همدیگر خیلی حرف‌ها می‌توانیم بزنیم» گفت: اینکه چه اخباری درست و غلط است و تمیز دادن و انتشار این دو، وظیفه‌ای است که باید در خود احساس کنیم چراکه با آن می‌توانیم از برنامه‌ای که هدفش ایجاد حال خوب برای مردم است مراقبت کنیم. ما از روز اول ساخت و تولید برنامه خندوانه هدفمان مشخص بود و حالا که پنج فصل از آن گذشته است می‌توانیم ببینیم که چند نفر از آدم‌هایی که هیچ‌گاه در رسانه دیده نشده‌اند در این برنامه حرف زده‌اند و مورد توجه قرار گرفتند.

جوان ادامه داد: قطعا برای ما ساخت سریال نمایش خانگی کار خیلی ساده‌تری بود و می‌توانستیم پول به مراتب بیشتری دربیاوریم و همینطور زمان کمتری بگذاریم. شما به عنوان رسانه باید جوری مدیریت کنید که این اخبار برای مردمی که از موضوع اطلاع ندارند درست جا بیفتد. امروز این طرز فکر جا افتاده که همه در حال خوردن‌اند یا به جایی وصل هستند؛ واقعا این چه تصوری است؟

وی خاطرنشان کرد: معتقدم این حواشی از نگاهی ایجاد شده که عده‌ای دوست دارند مردم به همه چیز بدبین باشند و برنامه موفقی همچون خندوانه نتواند با موفقیت به کار خود ادامه دهد. شاید اینکه خندوانه توانسته در این مدت کمپین‌های بسیاری را به سرانجام برساند و تاثیرگذاری زیادی در جامعه داشته باشد عده‌ای را ناراضی کرده است.

جوان تشریح کرد: یک برنامه‌ساز، برنامه‌ای را طراحی می‌کند و چون نمی‌تواند اسپانسر بگیرد از بودجه صداوسیما آن را تولید می‌کند و در نهایت آن برنامه مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد و دیده نمی‌شود. فرد را توبیخ می‌کنند که چرا با این هزینه نتوانستی مخاطب جذب کنی؟ خب برای این فرد، موفقیت برنامه‌ای مثل خندوانه که هیچ بودجه‌ای هم از صداوسیما نمی‌گیرد و حتی برای آن درآمدزا هم هست می‌تواند نامطلوب باشد. خندوانه یک ریال هم از صداوسیما نگرفته و حتی برای تلویزیون درآمدزایی هم داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی خندوانه با بیان اینکه «برنامه خندوانه تا عید روی آنتن است و در ادامه برنامه مسابقه ادابازی اضافه خواهد شد به کار تازه‌ای که قصد دارند در خندوانه انجام دهند اشاره کرد و گفت: می‌خواهیم جشنواره تئاتر کمدی را راه بیندازیم که امید داریم بتوانیم گروه‌های زیاد و باکیفیتی را برای این منظور جذب کنیم و آن را به سرانجام برسانیم.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رامبد جوان خندوانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون

آفتاب‌‌نیوز :

بر اثر فعالیت شرکت‌های پتروشیمی مرودشت و بیستون و تصاعد گاز‌هایی با ترکیبات نیتروژنی، درحالی رقم خورده که در این سال‌ها اقدامی جدی برای ارزیابی مخاطرات زیست‌محیطی دو مجتمع پتروشیمی در فاصله نزدیک به محوطه‌های جهانی تخت‌جمشید و بیستون صورت نگرفته است.

تحقیقات علمی مستمر و جامعی نیز برای برآورد میزان تاثیرگذاری گاز‌های NOx ناشی از فعالیت این دو واحد صنعتی و جلوگیری از تأثیرات آن‌ها بر رشد فزاینده گلسنگ‌ها و تشدید فرسودگی زیستی انجام نگرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حرف‌های جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
  • جبلی: باید کار‌های بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • درویش: عالیشاه نباید آن حرکت را انجام می‌داد/اوسمار خودش خواست بعد از فضای بازی با سپاهان برنامه بدهد+فیلم
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • ساترا مسئولیت دارد جلوی محتوای تحریفی را بگیرد
  • جبلی :باید کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون