Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان امروز، چهارم شهریورماه در دیدار صمیمانه مسئولان هیئات مذهبی کردستان با نماینده ولی فقیه استان اظهار کرد: در حال حاضر 91 هزار هیئت مذهبی، 70 هزار مبلغ و مبلغه، 30 هزار مربی قرآنی، 80 هزار روضه خوان و مداح در کشور فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به فعالیت هیئات مذهبی و کانون مداحان در استان کردستان افزود: 610 هیئت مذهبی، 590 مداح، 330 روحانی و مبلغ و مبلغه، 18 هیئت مذهبی اهل تسنن، 50 هیئت قرانی شهری و روستایی در استان فعالیت دارند.
وی عنوان کرد: 110 مربی قرآنی ، 75 گروه امر به معروف و نهی از منکر و 15 اکیپ بازرسی در هیئات مذهبی استان نیز مشغول فعالیت هستند.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان با اشاره به اینکه هیئات مذهبی هر ساله در مناسبت های دینی و مذهبی فعالیت مؤثری را دارند، بیان کرد: توزیع اقلام فرهنگی در هیئات مذهبی، حمایت از هیئات مذهبی و دیدار با مقام معظم رهبری و برگزاری نشست فصلی هیئات مذهبی در تهران از جمله برنامه‌هایی است که در آستانه ماه محرم در استان انجام شده و یا در دست اقدام است.
خزاعی تجمیع عزاداری در روز عاشورا، اعزام گروه‌های ویژه و بازرس برای شناسایی آسیب‌های عزاداری، برپایی نمازظهر عاشورا و اجرای دسته‌روی عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا را از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی استان در ایام محرم‌الحرام برشمرد.
وی هیئات مذهبی را پرچمدار عاشورا و محرم در استان دانست و عنوان کرد: معتقدم هیئات مذهبی در رعایت قانون باید از همه جلوتر باشند و به تقوای الهی امر کنند و توصیه‌های بزرگان دینی را ترویج و ملاک فعالیت خود قرار دهند.
وی عظمت کار برای امام حسین را در توجه به دستورات خداوند و بزرگان دینی دانست و یادآور شد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای برپایی مراسم عزاداری در شأن امام حسین(ع) استفاده کنیم.
یادآور می‌شود؛ در این نشست صمیمی 50 نفر از مسئولان هیئات مذهبی استان کردستان حضور داشتند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی هیئات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کردستان

علی پناهی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: از امروز سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود که فعالیت آن تا روز چهارشنبه  ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: بیشترین میزان فعالیت این سامانه برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه رخ خواهد داد و روز چهارشنبه از شدت ناپایداری کاسته می شود.

وی از صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای فعالیت این سامانه خبر داد و گفت: این سامانه رگبارهای قابل ملاحظه باران و رعد و برق، مه آلود بودن هوا، وزش باد گاهی شدید و بارش تگرگ را به همراه دارد.

پناهی با اشاره به تداوم وزش باد شدید در استان تا روز پنجشنبه، یادآور شد:  دمای کمینه هوا در صبح روزهای چهارشنبه در پنجشنبه کاهش می یابد و در نقاط سردسیر استان در محدوده صفر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کردستان
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • سامانه بارشی جدید در راه کردستان است
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری