Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@05:06:43 GMT

غدیر اندیشه ای برای تعیین مسیر آینده اسلام است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۲۴۵۵۰

غدیر اندیشه ای برای تعیین مسیر آینده اسلام است

امام جمعه تبریز گفت: غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک تفکر و نشانه ای از تداوم خط نبوّت است که زنده نگه داشتن آن زنده نگه داشتن اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در جمع شیعیان شهر ایغدیر کشور ترکیه اظهار داشت: عید غدیر نقش بسزایی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته و دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که این عید بزرگ روز اکمال دین و اتمام نعمت است، خاطرنشان کرد: این عید بزرگ نه تاریخ و نه جغرافیا است؛ بلکه ولایت است و پیشوند آن رسالت و پسوند آن ولایت و امامت است.

امام جمعه تبریز افزود: غدیر چشمه ای است که تا پایان هستی جوشان و خروشان خواهد بود و این عید مظلومان و مستضعفان الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورها است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم این عید را، عید ولایت، عید سیاست و عید دخالت مردم در حکومت دانست و تصریح کرد: برپایی حکومت عدل الهی را هدف اصلی غدیر و ولایت مداری درس جاودانه این عید بزرگ است.

امام جمعه تبریز تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی در روز تاریخی غدیر را مهمترین ماموریت حضرت محمد(ص) در زمان رسالتش برشمرد و گفت: شیعیان جای جای جهان با اعتقاد به آرمان های نورانی خود غدیر را عامل وحدت بین مسلمانان می دانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: برادری آموزه بزرگ دین اسلام به پیروان راستین حضرت محمد(ص) است و نباید شیوه طرح مسأله غدیر موجب جدایی دل های آگاه مسلمان از همدیگر شود.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت عید قربان مجلس اردبیل مسجد دولت غدیر بازی های آسیایی ۲۰۱۸ مهدویت نماز جمعه آل هاشم ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد

ساختمانی در خیابان زمرد واقع در محله اندیشه شهر تبریز مدتهاست به صورت نیمه کاره رها شده است. اما مشکلی که شهروندان را آزرده خاطر کرده است وجود سگ‌های ولگرد در این ساختمان است به طوری که آسایش را از آنها سلب کرده و موجب وحشت ساکنان این محله شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و خسته نباشید. مدتی است ساختمانی نیمه کاره در خیابان زمرد محله اندیشه شهر تبریز نیمه کاره رها شده است. در این ساختمان نیمه کاره سگ‌های ولگرد زیادی جمع می‌شوند و ساکنان جرات تردد در معابر را ندارند.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟