Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-04@13:38:38 GMT

میدان ونک تا کردستان پیاده راه می شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۲۴۷۹۶

خرداد:شهردار منطقه 3 تهران اعلام کرد: خیابان ونک از محدوده میدان ونک تا بزرگراه کردستان با هدف اختصاص فضای بیشتر، مناسب و امن تر برای عابران به پیاده راه تبدیل می شود.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا خیابان ونک در ضلع شمال غربی میدان ونک به طول 800 متر و عرض 16 متر به عنوان یکی از خیابان های حاشیه این میدان دارای بیشترین حجم مراکز تجاری و خدماتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 تهران توضیح داد: این طرح در فاز نخست حد فاصل میدان ونک تا خیابان تک جنوبی و در فاز دوم از خیابان تک جنوبی تا بزرگراه کردستان اجرا می شود. به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این شهرداری، وی اظهارداشت: با اجرای این طرح سطوح قابل تردد برای شهروندان افزایش و زیست شبانه در میدان ونک جان دوباره خواهد یافت.در خبر ارسالی شهرداری به زمان اجرای این پروژه اعلام نشده است.شهردار منطقه 3 یکی از سیاست های کلان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را توسعه حمل و نقل انسان محور در سطح شهر تهران ذکر و خاطرنشان کرد: معابر مختلفی از نظر ظرفیت، تقاضا، کاربری و موقعیت مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت خیابان ونک به عنوان یکی از معابر پرتردد منشعب از میدان ونک به عنوان محور پایلوت (نمونه) انتخاب شد. وی افزود: میدان ونک در میانه بزرگترین خیابان خاورمیانه (حضرت ولیعصر'عج') یکی از مهمترین و متراکم ترین میادین شهری در شهر تهران است که به عنوان مرکز اصلی دسترسی و پایانه مهم حمل و نقل و ترافیک بین شهری به شمار می رود.سلیمی یادآور شد: همچنین نزدیکی میدان ونک به بوستان ها و فضاهای شهری خاص از جمله بوستان آب و آتش، ملت، طالقانی، ساعی و خیابان ولیعصر(عج) تلفیقی از پیاده و سواره را در خود جای داده است.وی گفت: موقعیت ویژه این محور به علت وجود کاربری های جاذب سفر از یک سو و وجود ایستگاه های حمل و نقل عمومی و تاکسی از سوی دیگر، این محور را به یکی از ظرفیت های ایجاد محور پیاده در سطح منطقه 3 و شهر تهران تبدیل کرده است که می تواند به عنوان یک پیاده راه شهری تعریف شود.خیابان ولی عصر از میدان راه آهن تا میدان تجریش در شمال پایتخت امتداد دارد و میدان ونک در این خیابان بعد از محدوده توانیر و پایین تر از خیابان میرداماد واقع شده است. برچسب ها: خیابان ونک ، تهران ، عابران ، پیاده

منبع: خرداد

کلیدواژه: خیابان ونک تهران عابران پیاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود

به گزارش خبرآنلاین از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهرهایی که پاکزاد برای عکاسی به آن‌ها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز،آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهرهای شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال ۱۳۷۷ خودش را بازنشسته کرد و در سال ۱۳۷۸ عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد.

تصویر زیر از مجموعه عکس‌های محمود پاکزاد از خیابان ولیعصر(عج) تهران در سال ۱۳۳۴ است. خیابان ولیعصر تهران یکی از شاه‌راه های ارتباطی در مسیر شمال به جنوب و برعکس در شهر تهران است. تا پیش از انقلاب اسلامی ایران خیابان ولیعصر را با نام خیابان پهلوی می‌شناختند. خیابان ولیعصر به‌واسطه درختان چنارش نیز شهرت زیادی دارد؛ گرچه که در گذشته تعداد این درختان بسیار بیشتر از امروز بود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902609

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • محدودیت‌های ترافیکی در میدان صادقیه تهران
  • محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود
  • عکسی از تیپ عجیب صادق خلخالی در میدان جنگ
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا