Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد درویش، مدیر کل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به فوت  دو محیط‌بان و دو فعال محیط زیست که در جریان آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان روز شنبه (3 شهریور) جان خود را از دست دادند، به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: در جریان آتش‌سوزی مریوان 2 جنگلبان‌ و 2 فعال محیط زیست جان خود را از دست دادند و شایعات زیادی پس از آن اتفاق در بین مردم مریوان دهان به دهان می‌چرخد و باعث شده تا جو مریوان به شدن امنیتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در همین مورد ادامه داد: به‌دلیل عدم شفاف بودن علت مرگ این چهار نفر بسیاری از مردم مریوان عصبانی هستند زیرا جنازه این چهار نفر را نشان نمی‌دهند تا بدانیم که آنها به چه دلیل فوت کرده‌اند.  همه  شایعات به این دلیل است که جنازه این عزیزان را نشان نداده  و حتی اجازه تشییع هم نمی‌دهند.

درویش معتقد است اگر جنازه‌ها نشان داده شوند یا علت مرگ آنها اعلام شود و در این مورد شفاف‌سازی صورت بگیرد  قطعا شایعات از بین می‌رود و جو مریوان هم ارام می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت امنیتی مریوان اضافه کرد: به‌دلیل اینکه مریوان در مرز ایران و عراق واقع شده است و در این مکان همواره درگیری‌هایی بین نیروهای امنیتی و برخی وجود دارد، که این موضوع باعث شده تا فضای امنیتی مریوان تشدید شود، انتظار فعالان محیط زیست و همچنین جنگلبان‌ها این است که هرچه زودتر وضعیت شفاف‌سازی شود زیرا به همین دلیل در مریوان اعتراضاتی به وجود آمده است و به‌جای آنکه مردم بتوانند به عزاداری خود بپردازند جو امنیتی اتفاق افتاده است اصلا مشخص نیست که چرا این فضا به وجود امده است

درویش با ابراز تاسف از حادثه پیش آمده گفت: تاکنون با چنین پدیده‌ای روبه‌رو نشده بودیم که فعالان محیط زیست در جریان حمایت از محیط زیست اینچنین جان ببازند ،این برای بار اول است که امیدواریم آخرین بار هم باشد.

خبرنگار: سیاوش پورعلی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط بان جنگل بان مرگ فعالان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشی از یک حادثه امنیتی در شرق عدن

سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد: گزارشی از یک حادثه در ۸۵ مایل دریایی شرق عدن دریافت کردیم.

به گزارش ایسنا، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی مبنی بر یک حادثه در ۸۵ مایلی دریایی در شرق عدن در یمن دریافت کرده است؛ منطقه‌ای که ارتش یمن معمولا در راستای همبستگی خود با غزه که در معرض تجاوزات مداوم اشغالگران است، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی یا ایالات متحده را هدف قرار می‌دهد.

براساس گزارش شبکه قطری الجزیره، این سازمان با بیان اینکه کاپیتان کشتی تجاری از وقوع انفجار در نزدیکی کشتی خود در شرق شهر عدن خبر داد، خاطرنشان کرد: هیچ خسارتی به کشتی و یا خدمه آن وارد نشده‌است.

این سازمان در یادداشتی اضافه کرد: کشتی به مسیر خود به سمت بندر بعدی ادامه می‌دهد.

ارتش آمریکا ادعا کرد که روز شنبه یک پهپاد پرتاب شده توسط ارتش یمن را منهدم کرد، در حالی که یک پهپاد دیگر در دریای سرخ سقوط کرد، در حالی که سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا گزارش داد که گزارشی از انفجار در نزدیکی یک کشتی در نزدیکی شهر عدن یمن دریافت کرده‌است.

این حادثه امنیتی در حالی است که شبکه خبری المسیره شامگاه شنبه گزارش کرد جنگنده‌های آمریکا و انگلیس چهار مرتبه منطقه الطائف در جنوب استان ساحلی الحدیده یمن در دریای سرخ را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مثل همیشه، راننده مقصر شد؟
  • وقوع یک حادثه امنیتی دیگر در جنوب یمن
  • راه حل دانشمند ایرانی برای یک مسئله ۲۰ ساله/ محدودیت‌های مواد شفاف جاذب انرژی کشف شد
  • راه حل دانشمند ایرانی برای یک مسئله ۲۰ ساله/ کشف محدودیت‌های مواد شفاف جاذب انرژی
  • ببینید | پیشران اقتصاد کشور | محیط کسب‌وکار فعالان اقتصادی عرصه دیجیتال باید سالم و رقابتی باشد
  • زیست‌بوم فناوری و نوآوری از پیشران‌های توسعه کشور است
  • بیش از ۹۰ درصد کارفرمایان ما کارگران دیروز هستند / تصمیم گیری‌ها در سازمان تامین اجتماعی در محیط سالم و شفاف اتخاذ شود
  • گزارشی از یک حادثه امنیتی در شرق عدن
  • اعتراضات فعالان محیط زیست در بخش‌های مختلف آلمان
  • یک ته سیگار دو نفر را اینگونه متلاشی کرد! | ببینید