Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-19@09:14:44 GMT

«میدان ونک» پیاده‌راه می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۲۶۲۳۸

به گزارش خرداد و به نقل از ایسنا، مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 با بیان این مطلب گفت: یکی از سیاست های کلان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، توسعه حمل و نقل انسان محور در سطح شهر تهران می باشد و در این راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 طرح احداث پیاده راه در معابر این منطقه را مورد بررسی و امکان سنجی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: معابر مختلفی از حیث ظرفیت تقاضا کاربری و موقعیت مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت خیابان ونک به عنوان یکی از شاخصه های پرتردد منشعب از میدان ونک به عنوان محور پایلوت انتخاب شد. 
شهردار منطقه 3 ابراز کرد: طرح احداث پیاده راه خیابان ونک در فاز اول حد فاصل میدان ونک تا خیابان تک جنوبی و در فاز دوم از خیابان تک جنوبی تا بزرگراه کردستان اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر جلسات بررسی و تصویب طرح در سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران در حال برگزاری است، ادامه داد: با اجرای این طرح جابجایی عابرین پیاده در محدوده متراکم و پرتردد میدان ونک با سهولت بهتری صورت خواهد پذیرفت و نیز با راه اندازی پروژه های اجتماعی از قبیل کارفوت، نمایشگاه های آموزشی و اجتماعی و سایر فعالیت های فرهنگی تلاش می کنیم تا کیفیت و جایگاه اجتماعی این میدان در کنار ارتقای ترافیکی بهبود یابد.
سلیمی خاطرنشان کرد: بعلاوه با احداث این طرح، زیست شبانه در میدان ونک جان دوباره خواهد یافت و ضمن ارتقای سطح افزایش سطوح قابل تردد برای شهروندان از مزایای طرح های ارائه شده استفاده خواهد نمود.
شهردار منطقه 3 افزود: به دلیل اهمیت میدان ونک در میانه بزرگترین خیابان خاورمیانه (حضرت ولیعصر"عج") یکی از مهمترین و متراکم ترین میادین شهری در شهر تهران می باشد که به عنوان مراکز اصلی دسترسی و پایانه مهم حمل و نقل و ترافیک بین شهری به شمار می رود.
وی ابراز داشت: همچنین نزدیکی آن به بوستان ها و فضاهای شهری خاص از قبیل بوستان آب و آتش، ملت، طالقانی، ساعی و خیابان ولیعصر(عج) به عنوان فضاهای دارای جذابیت بالای سفر، تلفیقی از پیاده و سواره را در خود جای داده است.
شهردار منطقه 3 با اشاره به وجود رستوران ها و مراکز خرید گالری ها و فضاهای فرهنگی که میدان ونک را به مقصد سفرهای شهری تبدیل نموده است، افزود: خیابان ونک در ضلع شمال غربی میدان به طول حدودی 800 متر و عرض 16 متر به عنوان یکی از خیابان حاشیه میدان ونک می باشدکه دارای بیشترین حجم مراکز تجاری و خدماتی است.
 بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، سلیمی گفت: موقعیت ویژه این محور به علت وجود کاربری های جاذب سفر از یک سو و وجود ایستگاه های حمل و نقل عمومی و تاکسی از سوی دیگر این محور را به یکی از پتانسیل های ایجاد محور پیاده در سطح منطقه 3 و شهر تهران تبدیل کرده است که می تواند به عنوان یک پیاده راه شهری تعریف شده و مورد استفاده قرار گیرد. برچسب ها: افشانی ، شهرداری ، اخبار شهرتهران ، شهردار تهران ، اخبار شهرداری ، اخبار شهرداری تهران ، شهر تهران ، شهرداری تهران ، شهردار ، شورا ، شورای شهر ، شورای شهر تهران ، تهران ، اخبار تهران ، شورای شهر ، اخبار شورای شهر ، محسن هاشمی ، هاشمی ، ونک ، میدان ونک

منبع: خرداد

کلیدواژه: افشانی شهرداری شهردار تهران اخبار شهرداری اخبار شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شهردار شورا شورای شهر شورای شهر تهران تهران اخبار تهران شورای شهر اخبار شورای شهر محسن هاشمی هاشمی ونک میدان ونک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضع محله مجیدیه جنوبی در شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ، نیاز به بهسازی آسفالت خیابان ها ، نبود مخازن زباله در معابر فرعی ، تجمیع زباله در جوی ها ، پایین بود سرانه فضای سبز محله و بالا بودن تعرفه مجموعه های ورزشی را از جمله مشکلات محله مجیدیه جنوبی اعلام کرد و گفت: بارها به شهرداری تهران درخصوص بهسازی تابلوهای این محله تذکر داریم اما همچنان نوسازی نشده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: مخازن پسماند این محله جدید است اما در جوی ها شاهد تجمیع زباله هستیم و به نظر می رسد طرح جدید جمع آوری پسماند به درستی در این محله اجرا نمی شود. ناصر امانی همچنین به سرانه پایین فضای سبز محله اشاره کرد و خواستار سرشماری دقیق درختان خشک شده و آفت زده این منطقه شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا همچنین از تعرفه بالای خدمات در مجموعه فرهنگی، ورزشی شهید رجایی در این محله انتقاد کرد و گفت: این مجموعه با توجه به تعرفه خدمات، چندان برای اهالی محله قابل استفاده نیست.

ناصر امانی همچنین بر بهسازی آسفالت خیابان های اصلی و همسطح سازی و اصلاح جدول ها در خیابان های فرعی در محله مجیدیه جنوبی تاکید کرد و افزود: سد معبر از دیگر مشکلات اصلی این محله است. وی گفت: این محله کم برخوردار نیست و بافت فرسوده و آسیب اجتماعی ندارد و امیدواریم مشکلاتی که مطرح شد، برای رفع در دستور کار قرار بگیرد.

در ادامه نشست امروز شورا رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت: میزان تماس های سامانه ۱۳۷ در حوزه پسماند به شدت کاهش یافته و اقدامات مثبتی صورت گرفته اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. مهدی پیرهادی همچنین یادآور شد: برخی نیروهای سازمان فرهنگی و هنری هنوز عیدی دریافت نکردند و درخواست ما این است که موضوع پیگیری شود.

همزمان با دویست و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، دو فوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل سیستان و بلوچستان هم با حداکثر آراء موافق تصویب شد. بر این اساس ، شهرداری تهران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان۵۰ میلیارد تومان کمک می کند.

دیگر خبرها

  • مسیر‌های گردشگری تهران مشخص شد/ آغاز تور‌های پیاده‌روی از فردا + فیلم
  • پیاده راه در هسته مرکزی و المان در ورودی‌های آمل ساخته می‌شود
  • تخریب سازه ۱۱ طبقه بلاتکلیف و پرخطر منطقه یک تهران
  • بررسی وضع محله مجیدیه جنوبی در شورا
  • قیمت میوه شب عید در قم اعلام شد / آدرس غرفه‌های تنظیم بازار
  • تعیین تکلیف خیابان کمکی امام خمینی(ره) تا یک ماه آینده
  • عرض محور دروازه ری در طرح تفصیلی قم ۱۸ متر است
  • برگزاری ویژه برنامه «آخرین لحظه، اولین پیمان» در ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • فضای سبز میدان امام (ره) در آستانه نوروز بازآفرینی می‌شود
  • بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر منطقه ۱۱ هزینه کردیم