Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > شهری - همشهری آنلاین:
میدان ونک در راستای تبدیل برخی خیابان‌های دارای پتانسیل مناسب برای پیاده‌راه، با هدف اختصاص فضایی بیشتر و امن‌تر برای عابران، ایجاد سرزندگی و محرکی برای توسعه محلی و منطقه‌ای پیاده‌راه می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 تهران با بیان این مطلب گفت: یکی از سیاست‌های کلان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، توسعه حمل و نقل انسان‌محور در سطح شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 طرح احداث پیاده راه در معابر این منطقه را مورد بررسی و امکان‌سنجی قرار داد.

وی اظهار داشت: معابر مختلفی از حیث ظرفیت تقاضا، کاربری و موقعیت مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت خیابان ونک به عنوان یکی از شاخصه‌های پرتردد منشعب از میدان ونک به عنوان محور پایلوت انتخاب شد.

شهردار منطقه 3 ابراز کرد: طرح احداث پیاده‌راه خیابان ونک در فاز اول حدفاصل میدان ونک تا خیابان تک جنوبی و در فاز دوم از خیابان تک جنوبی تا بزرگراه کردستان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جلسات بررسی و تصویب طرح در سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران در حال برگزاری است، ادامه داد: با اجرای این طرح جابجایی عابرین پیاده در محدوده متراکم و پرتردد میدان ونک با سهولت بهتری صورت خواهد پذیرفت و نیز با راه‌اندازی پروژه‌های اجتماعی از قبیل کارفود، نمایشگاه‌های آموزشی و اجتماعی و سایر فعالیت‌های فرهنگی تلاش می‌کنیم تا کیفیت و جایگاه اجتماعی این میدان در کنار ارتقای ترافیکی بهبود پيدا كند.

سلیمی خاطرنشان کرد: با احداث این طرح، زیست شبانه در میدان ونک جان دوباره خواهد یافت و ضمن ارتقای سطح افزایش سطوح قابل تردد برای شهروندان از مزایای طرح‌های ارائه شده استفاده خواهد نمود.

شهردار منطقه 3 افزود: اهمیت میدان ونک این است که در میانه بزرگترین خیابان خاورمیانه قرار گرفته و یکی از مهمترین و متراکم‌ترین میادین شهری در تهران است. علاوه بر آن از جمله مراکز اصلی دسترسی و پایانه مهم حمل و نقل و ترافیک بین شهری به شمار می‌رود.

وی ابراز داشت: همچنین نزدیکی آن به بوستان‌ها و فضاهای شهری خاص از قبیل بوستان آب و آتش، ملت، طالقانی، ساعی و خیابان ولیعصر(عج) به عنوان فضاهای دارای جذابیت بالای سفر، تلفیقی از پیاده و سواره را در خود جای داده است.

شهردار منطقه 3 تهران با اشاره به وجود رستوران‌ها و مراکز خرید، گالری‌ها و فضاهای فرهنگی که میدان ونک را به مقصد سفرهای شهری تبدیل كرده است، افزود: خیابان ونک در ضلع شمال غربی میدان به طول حدودی 800 متر عرض 16 متر به عنوان یکی از خیابان حاشیه میدان ونک است که دارای بیشترین حجم مراکز تجاری و خدماتی است.

سلیمی گفت: موقعیت ویژه این محور به علت وجود کاربری‌های جاذب سفر از یک سو و وجود ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی و تاکسی از سوی دیگر این محور را به یکی از پتانسیل‌های ایجاد محور پیاده در سطح منطقه 3 و شهر تهران تبدیل کرده است که می‌تواند به عنوان یک پیاده راه شهری تعریف شده و مورد استفاده قرار گیرد.

در همین زمینه: تهران شهرپیاده‌روها نیست خیابان ۳۰ تیر پیاده راه نمی‌شود هسته مرکزی تهران در اولویت توسعه پیاده راه‌سازی است پیاده راه ۱۷ شهریور تا ۲۰ روز دیگر آماده می‌شود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بیش از 200 تور تهران‌گردی نوروزی در محدوده حصار ناصری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن بهار قرآن و بهار طبیعت از پیش‌بینی بیش از 200 تور رایگان نوروزی در این منطقه خبر داد و گفت: منطقه 11 تهران یکی از مناطق مرکزی این کلانشهر است که با توجه به قرارگرفتن در حصار نصاری از جاذبه‌های متعدد حوزه گردشگری تاریخی برخوردار است؛ ازاین‌رو شهرداری منطقه 11 با استفاده از این فرصت، تورهای رایگان تهران‌گردی برای تعطیلات نوروزی شهروندان تهرانی و مسافران و گردشگران از اقصی‌نقاط کشور طراحی کرده تا بتوانند استفاده بهتری از این ایام ببرند.

موسوی با بیان اینکه چهار مسیر گردشگری برای اجرای این تورها تعریف شده، افزود: این تورها را که شامل «گذر هنر و فلسفه» (بازدید از تئاتر شهر، مؤسسه حکمت و فلسفه و کوچه لولاگر)، «گذر حسن‌آباد» (میدان حسن‌آباد، موزه ثبت احوال، موزه مقدم و موزه قرآن کریم)، «گذر ولیعصر» (خانه مینایی، حمام تاریخی انصاری، خانه امیربهادر) و «گذر راه‌آهن» (میدان و ایستگاه مجموعه راه‌آهن، قهوه‌خانه آذری، خانه فروغ و خانه انیس‌الدوله) می‌باشند، همه‌روزه به مدت 15 روز از 28 اسفندماه تا 13 فروردین در دو نوبت صبح و عصر به سرپرستی کارشناسان مجرب تهران‌شناس به اجرا درخواهند آمد.

وی ضمن اشاره به برپایی غرفه‌های اطلاع‌رسانی گردشگری منطقه بیان کرد: پنج غرفه گردشگری از 28 اسفندماه تا 13 فروردین در نقاط پرتردد منطقه شامل بوستان دانشجو، میدان منیریه، میدان حسن‌آباد، میدان راه‌آهن و میدان قزوین برپا می‌شود که این غرفه‌ها از ساعت 9 صبح تا 17 به ارائه خدماتی نظیر توزیع نقشه معرفی فضاهای گردشگری مناطق 22گانه شهر تهران و معرفی و ثبت‌نام تورها و مسیرهای گردشگری منطقه 11، همچنین اهدای کتاب به کودکان خواهند پرداخت.

شهردار منطقه 11 همچنین توضیح داد: از دیگر برنامه‌های ستاد گردشگری منطقه 11، تور گردشگری روزه‌اولی‌ها، تور دهه هشتادی‌ها و تور معلولان و سالمندان است که از 3 تا 23 فروردین با بازدید از اماکن گردشگری منطقه به اجرا درمی‌آید؛ همچنین مسابقه‌ عکاسی خانوادگی با موضوع عید و ماه مبارک رمضان در دست اجراست که از طریق صفحات مجازی دراختیار منطقه برگزار خواهد شد و به برندگان جوایزی نیز اهدا می‌شود.

وی در پایان از برپایی جشن آغاز فعالیت‌های نوروزی این منطقه خبر داد و گفت: این جشن با دو خودروی ایسوزو که بادکنک‌آرایی و گل‌آرایی شده بودند، روز جمعه، 25 اسفند از ساعت 13 در منطقه 11 آغاز شد و با حرکت به سمت بوستان لاله تا ساعت 20 ادامه داشت و طی آن گروه‌های مختلف هنری نظیر اقوام (کرد، شمالی، لر، ترک و...)، عروسک شخصیت‌های شاهنامه (سهراب، زال و رستم)، نقاله‌خوانی، عروسک‌های المان‌های نوروزی و... به اجرای حرکات نمایشی با هدف ایجاد شور و نشاط ویژه سال نو پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرگ تلخ کودک پنج ماهه بر اثر ریزش سقف پیاده رو
  • برگزاری برنامه استیج شبانه در میدان مشاهیر | ساعات برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز
  • تخریب سازه ۱۱ طبقه بلاتکلیف و پرخطر منطقه یک تهران
  • آغاز مرمت و ساماندهی میدان سید اسماعیل در بازار
  • پیش‌بینی بیش از 200 تور تهران‌گردی نوروزی در محدوده حصار ناصری
  • آغاز تور‌های رایگان تهران گردی از امروز + جزئیات
  • آغاز تورهای رایگان تهران گردی از فردا
  • سه‌راه نظر، میدان پارکی می‌شود
  • قیمت میوه شب عید در قم اعلام شد / آدرس غرفه‌های تنظیم بازار
  • یکی دیگر از مشکلات چندین ساله شهروندان اصفهانی رفع شد