Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@00:23:25 GMT

آیین‌نامه نحوه تخصیص بودجه به احزاب مشخص شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۲۷۰۵۵

آیین‌نامه نحوه تخصیص بودجه به احزاب مشخص شد

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: آیین‌نامه نحوه تخصیص بودجه به احزاب در این کمیسیون تدوین شد که گزارش آن امروز در کمیسیون شورا‌ها قرائت شد.

باشگاه خبرنگاران: آیین‌نامه نحوه تخصیص بودجه به احزاب مشخص شدقاسم میرزایی نیکو عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور، در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: بنده گزارشی از عملکرد ماده ۱۰ احزاب طی دو سال فعالیت آن در نشست امروز ارائه کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این گزارش بیان شد که ۲۵۰ حزب موجود چه میزان با قانون جدید توانسته‌اند خود را وقف دهند.

میرزایی نیکو تاکید کرد: همچنین درباره مکانیزم توزیع یارانه ۲ میلیارد تومانی احزاب هم گزارشی داده شد که بر اساس جدول‌بندی با معیار‌های اینکه این حزب دفتر، دفتر استانی، نشریه، عضو در مجلس و عضو در کابینه دولت دارد یا خیر، بودجه ارائه خواهد شد و اکنون آیین‌نامه آن تدوین شده است و در کنار این بودجه‌ای هم برای خانه احزاب در نظر گرفته است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه اظهار کرد: سرمست مدیر کل سیاسی وزارت کشور و دبیر ماده احزاب هم در این راستا گزارشی را در جلسه امروز ارائه کرد و سپس نمایندگان سوالات خود را مطرح کردند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور گفت: بی‌مقدار نماینده مردم تبریز یک سری آیتم‌ها درباره مسائل و رفع موانع و شرایط برون رفت از مشکلات اقتصادی را در این جلسه برشمرد و گزارشی را از عملکرد سیاست خارجی، داخلی و احزاب ارائه کرد.

وی تصریح کرد: کامران نماینده مردم اصفهان هم دو سوال منطقه‌ای و ملی خود را از وزارت کشور و وزارت نیرو مطرح کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: آیین نامه بودجه احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر مطالبی درباره دخالت و اعمال نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌ای نوشت: "مطابق ماده ۱ آیین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر ۵ درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون ۹۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی‌سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلا در زمره کارکنانی که به آن‌ها سهام تعلق می‌گیرد قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذی‌ربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم‌گیری درباره سهم‌بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیئت واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود."

دیگر خبرها

  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری