Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آمریکا که در یک سال گذشته در باره کشتار مسلمانان میانمار و پاکسازی قومی در این کشور واکنش مناسبی نشان نداده بود، امروز یکشنبه خواستار اجرای عدالت برای عاملان جنایتپاکسازی قومی در میانمار شد .

به گزارش اخبرگزاری رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: واشنگتن مقامهای دولتی میانمار را مسبب جنایت هولناک پاکسازی قومی علیه مسلمانان روهینگیا و جنایت علیه بشریت می شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیانیه پمپئو در اولین سالگرد حملات به مسلمانان درراخین استان غربی میانمار منتشرشده است که موجب بی خانمانی700 هزار مسلمان روهینگیا و فرار آنها به بنگلادش شد.
پمپئو افزود: یک سال پیش، به دنبال حمله تروریست ها در میانمار، نیروهای امنیتی این کشور دست به پاکسازی قومی هولناک زدند. آمریکا مسببان جنایت هولناک پاکسازی قومی را مسئول می داند و ارتش میانمار باید به حقوق بشر احترام بگذارد و برای موفقیت دمکراسی تلاش کند.
ارتش میانمار پس ازکودتای 1962نزدیک به 50 سال در این کشور، حکومت را به دست گرفته و از طریق قانون اساسی قدرت سیاسی خود را تثبیت کرده است.
در همین حال آنگ سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل که دولت میانمار را رهبری می کند، بیرحمی اعمال شده توسط ارتش میانمار علیه مسلمانان را رد کرده و می گوید اعمال زور توسط ارتش برای استقرار قانون و سرکوب تروریستها در راخین بوده است.
پناهندگان روهینگیا در بنگلادش روز شنبه برای یادبود سالگرد جنگ در کشورشان تظاهراتی برگزار کردند.
هزاران نفر از پناهندگان در بنگلادش راه پیمایی نموده و نماز برگزار کردند و شعارهایی برای رسیدگی به وضع شان در پناهگاههای جنوب بنگلادش سردادند. برخی از پناهندگان نوار های مشکی به علامت دوران سیاه نسل کشی در روهینگیا حمل می کردند.
قرار است روز سه شنبه گزارشی در مورد پاکسازی قومی و نسل کشی در میانمار در شورای امنیت سازمان ملل قرائت شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

AFC به صعود تیم ملی فوتسال ایران به فینال آسیا واکنش نشان داد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتسال ایران موفق شد در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا با برتری برابر ازبکستان در ضربات پنالتی راهی دیدار نهایی شود.

بیشتر بخوانید: ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا صعود کرد

به دنبال این پیروزی، کنفدراسیون فوتبال آسیا به پیروزی تیم ملی ایران واکنش نشان داد و نوشت: تیم ملی فوتسال ایران با درخشش باقر محمدی که توانست ۲ ضربه پنالتی را مهار کند راهی دیدار نهایی شد تا برای کسب سیزدهمین عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا رقابت کند.

شاگردان وحید شمسایی در دیدار نهایی باید روز یکشنبه به مصاف تایلند میزبان بروند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228511 برچسب‌ها فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • AFC به صعود تیم ملی فوتسال ایران به فینال آسیا واکنش نشان داد
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است
  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه
  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست