Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: طرح‌های هادی روستاهای دارای جمعیت بالای استان مرکزی بازنگری می‌شود. ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ استانها مرکزی نظرات

محمدرضا رضافرح در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به طرح هادی اظهار داشت: در سال گذشته در راستای طرح‌های هادی روستاها 19 میلیارد تومان اعتبار دولتی در نظر گرفته شدکه 40 درصد تخصیص پیدا کرد و 7میلیارد و 900تومان اعتبار در روستاها برای اجرای طرح هادی و مطالعه طرح‌های هادی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعتبارات ملی در سال گذشته یک میلیارد و 700 تومان بود که 100 درصد تخصیص پیدا کرد و همچنین 7میلیارد تومان قیر رایگانی که مجلس تصویب کرده بود دولت در اختیار قرار داد و در استان هزینه شد، از محل اعتبارات 40 روستا بازنگری شد و صدور سند در روستاها به 68هزار جلد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: روستاهای انجدان و وفس به عنوان بافت با ارزش و هزاوه به عنوان روستای گردشگری است که در آن‌ها فعالیت‌های اجرایی انجام می‌شود.

رضافرح خاطرنشان کرد: روستاهای بالای 20 خانوار در استان همگی دارای طرح هادی هستند، باتوجه به 10 ساله بودن طرح هادی یک بخش از روستاها که جمعیت زیادی هم دارند افق طرح آن‌ها به اتمام رسیده ، اما هنوز ظرفیت دارند که پنج سال دیگر با همان طرح خدمات دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در بعضی از روستاها به سبب  مهاجرت زیاد در آن‌ها ظرفیت‌ها در مواردی پنج ساله زود پرشده، برای نمونه روستای گاوخانه به سبب  مهاجرت و سر ریز جمعیت اراک به این روستا در مدت سه یا چهار ساله دو بار بازنگری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر روستایی که مشکل در نبود فضا توسعه‌ای داشته باشد را نداریم، همچنین در راستای کارگاه‌های صنعتی در بحث اشتغال روستاییان اعلام شده که طرح‌های جدید که تهیه یا بازنگری می‌شوند همگی منطقه صنعتی را داشته باشند، هرکجا هم که محل توسعه صنعتی ندارد اعلام کند تا در مدت یک هفته بدون هزینه و فوت وقت مکان یابی کرده و اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد

 فریبا ولیپور عالم در جلسه جوانی جمعیت لرستان بیان کرد: در شناسنامه مادرانی که فرزند سوم آنها پس از قانون جمعیت متولد شده، شناسه‌ای تعریف می‌شود که با مراجعه به هر یک از مراکز تفریحی مربوط شهرداری و میراث فرهنگی از تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: شناسه‌دار شدن مادران دارای سه فرزند از جمله مواردی است که در سال جدید روند مطلوبی به خود گرفته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به بیمه رایگان بازنشستگی زنان روستایی ادامه داد: هزینه‌های درمان ناباروری به شکل مطلوبی رو به کاهش است و خانواده‌هایی که دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال و یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند، می‌توانند از تخفیف ۵۰ و ۷۵ درصدی انشعابات آب و برق و گاز استفاده کنند.

ولی پور عالم با اشاره به افزایش سطح تسهیلات فرزندآوری عنوان کرد: پرداخت سریع‌تر این تسهیلات به متقاضیان طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امکان جذب در آزمون‌های استخدامی از دیگر شرایطی است که دولت برای افراد متاهل و دارای فرزند در حال فراهم‌سازی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان