Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون اروپایی به ایتالیا درباره تهدیدات علیه اتحادیه اروپا در مناقشات بر سر مسئله پناهندگان هشدار داد. ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، ایتالیا در مناقشات بر سر مسئله پناهندگان اتحادیه اروپا را تهدید کرده است که پرداخت های خود را متوقف می کند اگر این اتحادیه درباره تقسیم پناهندگانی که به ایتالیا می آیند به توافقی دست نیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از حملات مکرر سیاستمداران دولتی ایتالیا به اتحادیه اروپا در مناقشات بر سر مسئله پناهندگان ،" دیمیتریس آوراموپولوس"، کمیسر امور مهاجرت اتحادیه اروپا علیه این انتقادها از اتحادیه اروپا دفاع کرده و در مصاحبه ای با روزنامه "لرپوبلیکا" گفت: سیاستمداران ایتالیایی باید این مسئله را درک کنند که آن ها تنها نیستند و اروپا سعی می کند به آن ها کمک کند. کسی که به اتحادیه اروپا حمله می کند در اصل به زانوی خود شلیک می کند.

وزیر کشور ایتالیا در مناقشات بر سر تقسیم پناهندگان معطل مانده در عرشه کشتی گارد ساحلی ایتالیا موسوم به دیسیوتی، اتحادیه اروپا را تهدید کرد  که دیگر هیچ پولی را به این اتحادیه پرداخت نخواهد کرد اگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا روی مسئله تقسیم این پناهندگان توافق نکند.

"لوئیجی دی مایو"، معاون نخست وزیر ایتالیا هم در یک پیام ویدیوئی در فیس‌بوک تصریح کرد: اگر کمیسیون اتحادیه اروپا درباره توزیع این پناهندگان تصمیم‌گیری نکند جنبش پنج‌ستاره و من دیگر با این مسئله موافقت نخواهیم کرد که هرساله 20 میلیارد یورو را به اتحادیه اروپا پرداخت کنیم.

"جوزپه کونته"، نخست وزیر ایتالیا بعد از اینکه اعضای اتحادیه اروپا در مناقشات درباره پذیرش پناهندگان در عرشه کشتی گارد ساحلی دیسیوتی در نشستی که روز جمعه برای این منظور برگزار شد  نتوانستند به راه حلی دست یابند شرکای اروپایی خود را متهم به ریاکاری کرد.

وی با انتشار پیامی در فیس بوک نوشت: ما به جمع بندی رسیدیم. من به طور شفاف اعلام می کنم که ما در حال طراحی برخی محدودیت ها در خصوص مشارکت ایتالیا در تامین بودجه اتحادیه اروپا هستیم. تحت چنین شرایطی، ایتالیا نمی تواند پیوستن به بودجه اتحادیه اروپا را مد نظر قرار دهد.

نمایندگان 10 کشور عضو اتحادیه اروپا روز جمعه در بروکسل درباره موضوع پناهندگان با هم مشاوره کردند. بر اساس ارزیابی دیپلمات های اروپایی آن ها نتوانستند هیچ راه حلی برای تقسیم این پناهندگان سرگردان در عرشه کشتی گارد ساحلی ایتالیا بیابند چرا که آن ها بر خلاف ایتالیا این موضوع را مسئله ای فوری نمی دانستند. آن ها بیشتر می خواستند راه حل های ساختاری برای کشتی های مهاجران در دریای مدیترانه بیابند.

البته امروز پناهندگان این کشتی گارد ساحلی ایتالیا بعد از بیش از یک هفته انتظار بالاخره اجازه خروج از عرشه کشتی را یافتند.

کمیسر امور مهاجرت پناهندگان در واکنش به تهدیدهای ایتالیا تاکید کرد که کمیسیون اتحادیه اروپا هر گونه تهدید را رد می کند. از همه کشورهای عضو درخواست می شود که به تعهدات و وظایف خود که بر اثر عضویت در این اتحادیه به گردن آن ها محول شده است احترام بگذارند.

وی همچنین تصریح کرد که اتحادیه اروپا نمی تواند برای هر کشتی حامل پناهندگان راه حل سریع جدیدی را ارائه دهد.  پدیده مهاجرت به سرعت متوقف نخواهد شد و بنابراین ما باید مشترکا و به عنوان یک خانواده اروپایی متحد بر آن غلبه کنیم.

در سال‌های گذشته صدها هزار مهاجر به‌صورت غیرقانونی از طریق دریای مدیترانه به ایتالیا آمده‌اند. دولت ایتالیا بارها از شرکای اروپایی خود درخواست کرده است پناهندگان بیشتری را بپذیرند. دولت جدید ایتالیا بارها و بارها از پهلو گرفتن کشتی‌های حامل مهاجران در بنادر این کشو ممانعت کرده است.

انتهای پیام/

 

 

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود