Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان ضمن برشمردن خدمات بسیار اصناف و بازاریان در طول تاریخ به اسلام و تشیع گفت: شرایط امروز اقتصاد ‌نتیجه بی‌توجهی مسئولان به ظرفیت‌های داخلی است. ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، سردار حسن حسن‌زاده در همایش اصناف و بازاریان شهرستان دامغان که به مناسبت هفته بسیج اصناف با حضور امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مدیران، مسئولان و کسبه و فعالان صنوف مختلف این شهرستان در محل مسجد صاحب الزمان(عج) دامغان برگزار شد، اظهار داشت: حمایت کسبه دیندار ایران اسلامی از مرجعیت، نقش درخشان آنان در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی و پس از آن دفاع مقدس برکسی پوشیده نیست؛ بازار اسلامی همواره بر محوریت مساجد بنا شده و تدین و بصیرت دینی همواره از شاخصه های اکثریت بازاریان میهن اسلامی ما بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز منشأ بسیاری از رسومات و آئین های اعتقادی ما بازار اسلامی است، افزود: در عرصه فرهنگ، سبک زندگی و انقلابی گری و سه مقوله مهم تغذیه سالم و حلال از منظر بهداشتی و معنوی، پوشاک و نوع پوشش و خدمات که تقریباً تمام شئونات زندگی مردم را شکل می دهد، بازاریان و کسبه هستند که نقش اصلی را ایفا می کنند.

فرمانده سپاه استان سمنان بیانات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب در باب نقش درخشان بازار در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را بهترین معرف جایگاه این قشر و بسیج اصناف عنوان و خاطرنشان کرد: در شرایط نابسامان اقتصادی و نظامی جنگ تحمیلی بخش اعظمی از حمایت ها مربوط به کسبه بود، البته امروز به هیچ وجه شرایط قابل مقایسه با روزهای جنگ نیست اما نباید از یاد ببریم که جنگ با مقاومت و درایت و حمایت مردم برمحور بازار و کسبه اداره شد.

حسن زاده با ذکر این مطلب که به شرط صبر و تجمل و درایت مسئولان و مردم از این دوران سخت عبور خواهیم کرد، تصریح کرد: این روزها این سوال مکرر مطرح می شود، "چه خواهد شد؟" جریانی می کوشد در اذهان عمومی جابیاندازد که وضعیت کشور خیلی خراب است، اما همه می دانیم که در چهل سال گذشته تجربیات به مراتب سخت تری را پشت سرگذاشته ایم و به لطف خدا اینبار نیز در جنگ اقتصادی پیروزی نصیب ملت غیور ما خواهد شد.

شرایط امروز اقتصاد کشور نتیجه بی توجهی مسئولان به ظرفیت های داخلی است

وی اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب سالهاست به مسئولان کشور هشدار می دهند که مراقب باشید دشمن محاسبات شما را دچار خطا نکند، اما متأسفانه شش سال بر اثر محاسبات اشتباه و عدم توجه مسئولان کشور به ظرفیت های داخلی و چشم دوختن به مؤلفه های خارجی دچار اشتباهات فراوانی شدند که امروز نتیجه آن را در اقتصاد کشور می بینیم.

فرمانده سپاه استان سمنان با اشاره به اینکه اثبات بدعهدی و دشمنی آمریکا و متحدانش و غیرقابل اعتماد بودن به نسل جوان کشور می تواند موفقیتی برای کشور و انقلاب پس از رخدادهای سالهای اخیر باشد به شرط آنکه دولتمردان ما باردیگر دچار اشتباه نشوند، افزود: تاریخ اسلام ثابت کرده است هرجا عرصه تنگ می شود و فشار بر مؤمنان افزایش می یابد اگر مقاومت کنیم پس از آن گشایشی بزرگ خواهد بود.

سردار حسن زاده تأکید کرد: بازار دلار و سکه با هزینه های گزاف و دسیسه دشمن و ضعف مدیریت داخلی دچار التهاب و ازتعادل خارج شد تا جلوه ای دیگر از دشمنی نظام سلطه را شاهد باشیم؛ در حوزه دفاعی نیز اگر امروز اقتدار داریم فقط مدیون خون شهدا و رشادت جانبازان و ایثارگران و مقاومت شما مردم بصیر هستیم.

وی با بیان اینکه شعار دور کردن سایه جنگ از کشور با مذاکره از دهان هرکس که خارج شود دروغ محض است، خاطر نشان کرد: اگر در جنگ بجای ایستادگی و مقاومت مذاکره می کردیم امروز دشمن در شهرهای ما بود، همه درک کردند که سوریه و عراق با مذاکره حفظ نشد بلکه با مقاومت و رشادت جبهه مقاومت آزاد شد.

انتهای پیام/

R41366/P1377/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید برای ایران و ایرانی به حداقل امکانات معیشتی رضایت بدهیم

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به مساله اقتصاد نفتی، تحریم‌ها و معیشت مردم پرداخته است.

این روزنامه نوشت: ایران، فقط نفت نیست. عده‌ای نجات دادن ایران از بحران اقتصادی را در گرو فروش نفت می‌دانند و می‌گویند با ایجاد تغییر در سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها می‌توانیم میزان فروش نفت را افزایش دهیم، درآمد‌های ارزی را بالا ببریم و مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

این، حرف درستی است، ولی تنها راه نجات اقتصاد کشور از بحران اقتصادی نیست. قطعاً باید برای برداشتن سدی که با تحریم‌ها بر سر راه فروش نفت و مبادلات تجاری و پولی و بانکی به وجود آمده و اقتصاد کشورمان را تحت تاثیر قرار داده، اقدام شود، ولی نباید به این مقدار اکتفا کرد. علاوه بر نفت، ثروت‌های پیدا و پنهان زیادی داریم که با رفع تحریم‌ها می‌توانیم آن‌ها را هم به خدمت بگیریم و تولید ثروت کنیم.

موقعیت جغرافیائی ایران که استعداد تبدیل شدن به مرکز رفت و آمد‌های بین‌المللی ترانزیتی در بخش‌های دریائی، زمینی و به ویژه هوائی را دارد، نیروی فوق‌العاده باهوش انسانی، ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی، امکانات بالقوه علمی در بخش‌های پزشکی، فنی و دفاعی، ثروت‌های زیرزمینی و استعداد فراوان کشاورزی بخش‌های قابل توجه ظرفیت‌هائی هستند که می‌توانند اقتصاد ایران را به یکی از قوی‌ترین اقتصاد‌های جهان تبدیل کنند.

ما نباید برای ایران و ایرانی به حداقل امکانات معیشتی رضایت بدهیم. ایران نه‌تن‌ها باید از بحران اقتصادی نجات پیدا کند بلکه باید به مرفه‌ترین کشور جهان تبدیل شود. با امکانات بالقوه‌ای که ایران دارد، رسیدن به این مرحله از رفاه کار مشکلی نیست. مهم‌تر اینکه ما بهیچوجه نباید مردم خود را از داشتن حداکثر رفاه و بالاترین امکانات معیشتی محروم نگهداریم. وضعیتی که امروز در جامعه ما از نظر معیشتی وجود دارد در خور شان ملت ایران نیست.

عدم تلاش برای بهره برداری از ظرفیت‌های موجود درآمدزائی کشور از نفت گرفته تا ظرفیت‌های علمی، فنی، پزشکی، ثروت‌های زیرزمینی، ترانزیتی و کشاورزی علاوه بر اینکه کوتاهی آشکار نسبت به فراهم ساختن رفاه در خور شان این مردم است، نوعی اهانت به آنان نیز محسوب می‌شود. مسئولان اگر قدرت رفع موانع و فراهم ساختن زمینه‌های تولید ثروت به تناسب ظرفیت‌های موجود را ندارند، باید کنار بروند و کار را به کسانی بسپارند که قدرت به فعلیت رساندن امکانات بالقوه کشور را دارند.

کشاورزی ایران می‌تواند حرف اول را در اقتصاد داخلی بزند. امکانات ترانزیتی ایران می‌تواند حرف اول را در منطقه بزند. نیروی انسانی بااستعداد ایران می‌تواند حرف اول علمی را در جهان بزند. نفت، ثروت‌های زیرزمینی و تنوع آب و هوائی ایران می‌توانند حرف اول را برای تامین رفاه عمومی مردم بزنند. ما با برخورداری از اینهمه ثروت بالقوه و اینهمه ظرفیت بی‌نظیر چرا ایران را به جائی نرسانیم که حرف اول را در تمام زمینه‌ها در منطقه و سپس در جهان بزند؟

چرا با دست خودمان زنجیر‌های محدودیت را در زمینه‌های تبادل تجاری، پولی و بانکی به پا‌های اقتصاد کشورمان بسته‌ایم و هر روز که می‌گذرد آن را محکم‌تر می‌کنیم؟ اینکه بخواهیم مستقل باشیم و زیر بار هیچ قدرتی نرویم، ایده بسیار ارزشمندی است که هر ایرانی غیرتمندی آن را دوست دارد. اینکه بخواهیم منافع ملی کشور و ملت را بدون هیچ کم و کاستی تامین کنیم، عالی‌ترین ارزش است.

اینکه بخواهیم از نظام جمهوری اسلامی حفاظت کنیم، هدف کاملاً درستی است. این خواسته‌ها فقط وقتی محقق خواهند شد که از تمام ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای تامین رفاه مردم آنگونه که در خور شانشان باشد استفاده کنیم و از کرامت انسانی مردم پاسداری نمائیم. مردم، پشتوانه کشور و نظام هستند و با راضی نگهداشتن آنهاست که می‌توان کشور و نظام را حفظ کرد. اقتصاد، زیربنا نیست، ولی ساکنان بنا را بدون اقتصاد سالم و قدرتمند نمی‌توان سرپا نگهداشت. حفاظت از پشتوانه کشور و نظام، اصلی‌ترین وظیفه حکمرانان است.

دیگر خبرها

  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست/ فرمانده صهیونیست زخمی شد
  • ۵۱ در صد از ظرفیت پروازهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته است
  • کردستان| گلایه‌های قهرمان وزنه‌برداری آسیا از بی‌توجهی مسئولان/ بعد از کسب مدال کسی سراغم را نگرفت
  • عملیات اجرایی ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در اراک کلید خورد
  • سرلشکر سلامی: نیمی از کارکنان جوان سپاه دور از خانواده زندگی می‌کنند / آماده هر اقدامی هستیم
  • سرلشکر سلامی: نیمی از کارکنان جوان سپاه دور از خانواده زندگی می‌کنند
  • چند هزار نفر از کارکنان سپاه مسکن ندارند؟
  • خبر خوش سردار سلامی برای کارکنان سپاه پاسداران
  • سرلشکر سلامی: ۱۰۰ هزار نفر در سپاه فاقد مسکن هستند
  • نباید برای ایران و ایرانی به حداقل امکانات معیشتی رضایت بدهیم