Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@02:07:21 GMT

نظام فنی اجرایی کشور جایگزین وزارت راه می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۲۸۷۱۳

نظام فنی اجرایی کشور جایگزین وزارت راه می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در این نشست مهم‌ترین مطلبی که کمیسیون تصمیم گرفت این بود که نظام فنی اجرایی کشور جایگزین وزارت راه و شهرسازی شود.

خبرگزاری فارس: فرج الله رجبی نمیانده مردم شیراز و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت:‌ بیشتر بحث‌های امروز در نشست کمیسیون مربوط به طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موادی از این طرح بررسی شد و در واقع در این نشست مهم‌ترین مطلبی که کمیسیون تصمیم گرفت این بود که نظام فنی اجرایی کشور جایگزین وزارت راه و شهرسازی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در توضیح مصوبه مذکور عنوان کرد که در حقیقت سازمان برنامه و بودجه و مدیریت نظام فنی اجرایی سازمان برنامه جایگزین وزارت راه و شهرسازی می‌شود.

رجبی ادامه داد: در واقع طرحی را نمایندگان مجلس دو سال قبل درباره اصلاح نظام مهندسی به کمیسیون ارائه کردند که در بررسی‌های انجام شده،‌ نهایتا کمیسیون به این جمع‌بندی رسید که به منظور ایجاد یک وحدت رویه و نزدیک کردن نظام فنی اجرایی به نظام مهندسی ساختمان این جابجایی صورت گیرد.

رجبی همچنین دیگر جزئیات نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش را تشریح کرد و گفت: اعضا همچنین با مواد الحاقی وظایف شورای مرکزی را روشن تر و تلاش کردند تا تکدی گری دولت را کم کنند و آن قسمت‌ از وطایفی که بر عده شورای مرکزی است را بر به این شورا واگذار کنیم.

وی در خاتمه اعلام کرد: در جلسه آینده تعدادی از سوالات نمایندگان به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی مربوط می‌شود به ویژه عملکرد ضعیف وزارت راه در حوزه مسکن؛‌ که طی آن وزیر در این نشست حضور یافته و به سوالات پاسخ خواهد داد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون عمران مجلس نظام فنی اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

 

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد