Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش متوسط قیمت خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به دوم شهریور را اعلام کرد که طی آن قیمت ۸ گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش و دو گروه کاهش یافت.

در هفته منتهی به دوم شهریور ماه نرخ لبنیات ۰.۴ درصد، حبوب ۰.۳ درصد، میوه‌های تازه ۶.۸ درصد، سبزی‌های تازه ۰.۶ درصد، گوشت مرغ ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد، قند و شکر ۰.۵ درصد، چای ۰.۹ درصد و روغن نباتی ۰.۲ درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش و قیمت تخم مرغ ۶.۳ درصد و گوشت قرمز ۰.۵ درصد کاهش یافت. نرخ برنج نیز نسبت به هفته ماقبل تغییری نکرد.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات نسبت به هفته قبل قیمت ماست غیرپاستوریزه معادل ۲.۱ درصد، ماست پاستوریزه ۰.۹ درصد و پنیر غیرپاستوریزه ۰.۱ درصد افزایش داشت و بهای سایر اقلام ثابت بود. قیمت تخم مرغ معادل ۶.۳ درصد کاهش یافت و شانه‌ای ۱۲۶ هزار تا ۲۱۰ هزار ریال فروش می‌رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل ۰.۶ درصد و برنج داخله درجه دو یک درصد کاهش ولی قیمت برنج داخله درجه یک ۰.۱ درصد افزایش داشت. در گروه حبوب بهای لوبیاچیتی معادل ۰.۹ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۰.۳ درصد تا ۲ درصد افزایش یافت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری موز عرضه نمی‌شد. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد.

میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردنـد که در گروه میوه‌های تازه بهای سیب گلاب معادل ۵.۸ درصد، گلابی ۰.۴ درصد، خربزه ۲.۱ درصد و هندوانه ۱.۹ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۰.۴ درصد تا ۲۹.۴ درصد افزایش داشت. در گروه سبزی‌های تازه بهای خیار معادل ۰.۴ درصد، کدو سبز ۵.۸ درصد، پیاز ۱.۵ درصد و لوبیا سبز ۲.۲ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۰.۴ درصد تا ۴.۹ درصد افزایش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت تازه گاو و گوساله معادل ۰.۲ درصد و گوشت مرغ ۵.۶ درصد افزایش ولی قیمت گوشت گوسفند ۰.۷ درصد کاهش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند معادل ۱.۵ درصد، چای خارجی ۰.۹ درصد، روغن نباتی جامد ۰.۵ درصد و روغن نباتی مایع ۰.۱ درصد افزایش ولی قیمت شکر ۰.۶ درصد کاهش یافت.

تغییرات یکساله

طبق اعلام بانک مرکزی، قیمت خُرده‌فروشی لبنیات در هفته منتهی به دوم شهریورماه نسبت به هفته مشابه سال قبل ۳۷.۸ درصد، تخم مرغ ۴۶.۴ درصد، برنج ۱۰.۵ درصد، حبوب ۲.۶ درصد، میوه‌های تازه ۸۳ درصد، سبزی‌های تازه ۲۹.۱ درصد، گوشت قرمز ۳۳.۶ درصد، گوشت مرغ ۳۲.۵ درصد، قند و شکر ۲۱.۹ درصد، چای ۲۲.۴ درصد و روغن نباتی ۱۱.۱ درصد رشد داشت. /بانک مرکزی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زنان شلی پوست صورتشان را بدون جراحی سفت کنند!

غوغای مرگ تلخ دختر 14 ساله در بیمارستان معروف یزد! + عکس

مردان سردمزاج با خوردن این غذا قوی می شوند! + جزییات

سخنان نوید محمدزاده جنجال به پا کرد!

قاضی "محمود سعادت" و "مجید شکاری" منحرف و رشوه گیر بودند

فوری / سقوط مرگبار هواپیمای ایرانی در دزفول

خدمه نفتکش سانچی هنوز به خانه هایشان زنگ می زنند! / راز 21 تماس چیست؟! + عکس

این قصاب تهرانی زنش را در خیابان سلاخی کرد!

«مجید دختر» و «حسین دوقلو» را می شناسد؟! / آنها در جنوب تهران چه کردند!

حبس ابد برای فوتبالیست مشهور ایرانی + گفتگو و عکس

زنم را با مجید داخل یک سمند دیدم ! / قصاب زنش را در پاسداران تهران سلاخی کرد + عکس

سرنوشت راننده لندکروز یک میلیاردی که پلیس راهور را کتک زد + فیلم

فیلم گفتگو با 3 جوان چاقوکش در سعادت آباد + فیلم لحظه زورگیری وحشیانه

پایان جولان 2 پسر با موتور شیطانی در تهران + فیلم صحنه سرقت

این دختر دانشجو اعتراف شومی کرد / 2 هم دانشگاهی مرا به سرویس بهداشتی بردند ! + عکس

دستگیری سید محمد حسینی مجری ری استارت تایید شد / او ترور شیمیایی کرده است + عکس

آوار مرگ/ فاجعه غمبار در مشهد + تصاویر

پسرم را دستگیر کنید! / درخواست عجیب یک مادر

پایان پرسه زنی های تبهکار پژو سوار در تهران + فیلم دوربین مداربسته

ازدواج دختر ایرانی با طالبان! / سوسن خواب بود که ناپدری بی حیا سراغش رفت!

آخرین خبر از وضعیت نازنین زهرا دختر مرندی + گفتگو با مادر دختر بچه و فیلم

مرد بی رحم سر این زن زیبا را برید + تصاویر

اسفندیار رحیم مشایی لباس خود را در دادگاه از تن در آورد ! + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه چای بانک مرکزی مواد کاهش فیلم افزایش عکس فیلم ایران دختر دستگیر شد تهران حوادث تهران اخبار تهران فوتبالیست قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، افزایش مستمر قیمت کالاها و خدمات در اقتصاد را تورم می‌گویند که وجود تورم بالا، بی‌ثبات و ماندگار در هر اقتصادی مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند، از جمله آن می‌توان به کاهش قدرت خرید و رفاه خانوارها، کاهش ارزش پول ملی، افزایش نااطمینانی به آینده و کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد. تورم در ایران دلایل مختلفی دارد از نوسانات ارزی تا نقدینگی اما یکی از عوامل کمتر مورد توجه مسئله انتظارات تورمی است.
 
 انتظارات تورمی یعنی پیش‌بینی از میزان تورم در آینده که منجر به تصمیم گیری در حوزه های مثل قیمت گذاری، ‌ خرید و فروش و ... می‌شود. انتظارات تورمی تحت تاثیر اخبار و رویدادها تغییر می کند، خوش بینی به آینده میتواند منجر به کاهش تورم شود و بدبینی نسبت به آینده بر آتش انتظارات تورمی می‌دمد. بنابراین برای هر سیاست گذاری شناخت این انتظارات تورمی و عوامل موثر بر آن اهمیت دارد.
 
عوامل موثر بر قیمت ارز از نظر مردم

در این راستا اخیرا مرکز افکار سنجی سرمایه گزارشی از نتایج نظرسنجی از مردم در زمینه انتظارات تورمی منتشر کرده است. این مرکز نظرسنجی با جامعه نمونه ۱۰۵۹ نفر از شهروندان سراسر کشور در فروردین ۱۴۰۳ انجام داده است. طبق این گزارش ۲۳/۸ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که جنگ با اسرائیل بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت ارز در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۲۱ درصد عنوان کردند که انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا بر افزایش قیمت ارز اثرگذار است. همچنین ۱۹/۲ درصد درگیری سیاسی قوا را موثر دانسته، ۱۸/۴ درصد گفته‌اند افزایش قیمت بنزین و سوخت، ۱۶/۱ درصد حذف ارز ترجیحی و ۱/۵ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت ارز موثر ندانسته‌اند.

عوامل موثر بر قیمت مسکن

در بخش دیگری از این گزارش به پاسخ و نتیجه پرسش دیگری از مردم مبنی بر اینکه کدام یک از عوامل بیشترین تأثیر را بر افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ می‌گذارند، پرداخته شده است.
 
طبق بررسی‌های انجام شده ۲۱/۳ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که افزایش قیمت بنزین و سوخت بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۱۹/۹ درصد عنوان کردند که حذف ارز ترجیحی بر افزایش قیمت مسکن اثرگذار است، ۱۹/۴ درصد درگیری سیاسی قوا را موثر دانسته، ۱۸/۵ درصد گفته‌اند جنگ با اسرائیل، ۱۷/۹ درصد انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا و ۳ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت مسکن موثر ندانسته‌اند.

عوامل موثر بر افزایش طلا و سکه

۲۴/۱ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که جنگ با اسرائیل بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت طلا و سکه در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۲۱/۵ درصد عنوان کردند که انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا بر افزایش قیمت طلا و سکه اثرگذار است. همچنین آنها ۱۸/۶ درصد حذف ارز ترجیحی را موثر دانسته و ۱۷/۲ درصد گفته‌اند افزایش قیمت بنزین و سوخت، ۱۶/۶ درصد درگیری سیاسی قوا و ۲ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت طلا و سکه موثر ندانسته‌اند.

عوامل موثر بر قیمت خودرو

علاوه موارد گفته شده موضوع خودرو و پیش بینی از عواملی که می‌تواند در سال جاری بر افزایش قیمت آن تأثیر بیشتری داشته باشد هم در این گزارش اشاره شده است که طبق نظرسنجی انجام شده ۲۲/۱ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که افزایش قیمت بنزین و سوخت بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۲۰/۸ درصد عنوان کردند که حذف ارز ترجیحی بر افزایش قیمت خودرو اثرگذار است، ۱۸/۴ درصد انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا را موثر دانسته، ۱۸/۳ درصد گفته‌اند جنگ با اسرائیل، ۱۷/۸ درصد درگیری سیاسی قوا و ۲/۶ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت خودرو موثر ندانسته‌اند.

دیگر خبرها

  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو