Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ رهبر معنوی کاتولیک های جهان، پاپ فرانسیس در پایان سفر دو روزه اش به ایرلند برای همه جرم و جنایت هایی که کلیسای کاتولیک در حق مردم انجام داده عذرخواهی کرد.
 پاپ فرانسیس گفت مقام های کلیسا با مهربانی به موارد بیشمار آزار زنان و کودکان بدست کشیش های کاتولیک در طول این سال ها پاسخ ندادند و قول دادند عدالت را برقرار سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنگامی که پاپ فرانسیس در ابتدای مراسمی در پارک فینیکس دوبلین داشت متن عذرخواهی را به زبان اسپانیولی می خواند مردم سخنانش را قطع و او را تحسین کردند.
صدها کیلومتر آن سوتر، معترضان خشمگین در شر توآم راهپیمایی اعتراض آمیز برگزار و نام های تقریبا 800 کودکی را نقل کردند که در یتیم خانه های کلیسای کاتولیک جان باختند و اجسادشان را در گورهای دسته جمعی در نزدیکی فاضلاب ها دفن کردند.
فرانسیس به صدها هزار نفری که برای مراسم گردهم آمده بودند گفت روز شنبه با قربانیان هر نوع آزار و اذیت از جنسی گرفته تا کودکان کار و نوزادانی که به زور از مادران شان گرفته و به سرپرست سپرده می شدند دیدار کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


پاپ گفت: "دیروز با 8 نفر دیدار داشتم، همه ی آنان بازماندگان سوء استفاده از قدرت، هوش و آزار جنسی بودند. هر آنچه را گفتند درک کردم و از خدا می خواهم این جنایت ها را ببخشاید و آنان را نیز مورد لطف و رحمت خود قرار بدهد. ما برای هر آزار و اذیتی که در ایرلند اتفاق افتاده چه سوء استفاده از قدرت و چه آزار جنسی به دست مقام های کلیسا و کسانی که در کلیسا مسئولیتی داشته اند درخواست بخشش می کنیم. می خواهم برای آزارهایی که بدست راهبه ها و کشیش ها و دیگر اعضای کلیسا اتفاق افتاده درخواست بخشش کنم. ما را ببخشید."
در پاسخ به درخواست های آنان، پاپ به مادران پیر و فرتوت اطمینان داد که اگر برای یافتن فرزندان خود اقدام کنید گناهی مرتکب نمی شوید. چندین دهه بود که به این مادران گفته می شد اگر فرزندان خود را جستجو کنید مرتکب گناه شده اید.
هزاران کودک که هم اکنون بزرگ شده اند در ایرلند زندگی می کنند که هنگام تولد به زور از آغوش مادران شان جدا می شدند و از آنان در رخت‌شورخانه ها بیگاری می کشیدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کلیسا ايرلند جنسي کشيش کاتولیک فرانسیس اسپانيولي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ در استان بوشهر آمار ولادت کاهشی بود، گفت: در مجموع ولادت‌های ثبت شده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر، شاهد رشد ۰.۸ درصدی ولادت هستیم.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۳۶ واقعه ولادت در استان بوشهر ثبت شد و جمعیت این استان به بیش از یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، افزود: بیشترین ولادت ثبت شده در این سال مربوط به شهرستان بوشهر با ۲۶.۴ درصد و کمترین سهم در این مدت شهرستان دیلم با ۲.۷ درصد دارد.

وی تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ولادت‌های ثبت‌شده سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰۶.٩ بوده که به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده، نزدیک به ۱۰۷ پسر به دنیا آمده است.

پاسالار یادآور شد: این رقم در سال پیش از آن ۱۰۸.۹ بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: میانگین سن مادران بوشهری در تولد اولین فرزند در سال گذشته ۲۷.۱ سال بود در حالی که این میانگین در کشور ۲۷.۳ سال بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ولادت‌ها با ۳۸.۱ درصد در ۵ سال اول زندگی زوجین به وقوع پیوسته است، افزود: فاصله ۶ تا ۱۰ سال پس از زندگی مشترک زوجین ۲۹.۸ درصد و مابقی ولادت‌ها پس ۱۰ سال زندگی مشترک زوجین ثبت شده است.

پاسالار به گروه سنی مادران اشاره کرد و گفت: بیشترین ولادت‌های ثبت شده استان بوشهر مربوط به گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ سال است و گروه‌های سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و گروه سنی ۳۵ تا ۳۹ سال به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر 6097331

دیگر خبرها

  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • بحران کاریزما در پرسپولیس؟ | اتفاق آـزار دهنده در بازی با سپاهان
  • استقرار نیروهای صهیونیست در قدس همزمان با شنبه مقدس مسیحیان
  • قدردانی بسیار خاص و متفاوت از مادران در لالیگا اسپانیا | روز مادر در استادیوم | ویدئو
  • چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال
  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت
  • کناره‌گیری مارک کلاتنبرگ از شغل جنجالی در ناتینگهام فارست
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • مناظره مدیران پرسپولیس و سپاهان درباره اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی