Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوال اینجاست که آیا با اعلام خروج شرکت زیمنس آلمان از ایران، طرح انتقال دانش توربین های کلاس F به ایران متوقف می شود؟ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ اقتصادی نفت و انرژی نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دو روز پیش خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت مهندسی زیمنس آلمان اعلام کرد که این شرکت به دنبال وضع تحریم های جدید دولت آمریکا علیه ایران، در حال توقف فعالیت های خود در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، این شرکت مونیخی گفته، اقدامات لازم را «برای تطبیق فعالیت های کاری خود در ایران با وضعیت در حال تغییر بین المللی» مبذول می دارد.

زیمنس گفته، همچون گذشته تلاش می کند از تبعیت خود از تمام محدودیت ها و قوانین صادراتی «از جمله تحریم های ثانویه دولت آمریکا» اطمینان حاصل کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از خروج از برجام در ماه می، در اوایل ماه جاری میلادی تحریم های جدیدی را علیه ایران به اجرا گذاشته. دور بعدی تحریم های آمریکا علیه ایران از اوایل ماه نوامبر به اجرا گذاشته خواهد شد.

سفارت آمریکا در آلمان در پیامی توئیتری از این اقدام استقبال کرده و نوشته است «زیمنس تنها شرکت آلمانی نیست که ایران را ترک می کند.»

به گزارش تسنیم، مهمترین پروژه ای که شرکت زیمنس آلمان در ایران دارد، پروژه نیروگاهی در خصوص انتقال دانش توربین های گازی کلاس F است.

اسفند ماه سال 94 در دیدار «حمید چیت‌چیان»، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و انرژی آلمان ، قرارداد همکاری بین شرکت های گروه مپنای ایران و زیمنس آلمان برای ساخت توربین های کلاس F به امضای مدیران ارشدِ این دو شرکت رسید.

با امضای این قرارداد پنج ساله ، نخستین گام برای بومی سازی توربین های کلاس F با نام تجاری SGT5-4000F برداشته شد. توربین SGT5-4000F از پیشرفته ترین و مطمئن ترین توربین های گازی کلاس F در دنیا است که در شرایط ایزو توان تولیدِ 307 مگاوات با بازدهی حرارتی 40.1 درصد را دارد. بازدهی این توربین در حالت سیکل ترکیبی به 57 درصد می رسد و میزان NOX و CO حاصل از کارکرد این توربین با سوخت گاز به ترتیب 25 و 80 PPM است که با الزامات زیست محیطی بین المللی سازگاری دارد.

برنامه ریزی و انجام اقدامات دولت یازدهم به منظور دستیابی ایران به این دانش فنی و ارتقای راندمان نیروگاههای حرارتی کشور با بومی سازی و به کارگیری توربین های کلاس F  در دولت دوازدهم ادامه دارد.

حال سوال اینجاست که آیا با اعلام خروج شرکت زیمنس آلمان، طرح انتقال دانش توربین های کلاس F به ایران متوقف می شود؟

رضا اردکانیان وزیر نیرو در پاسخ به این سوال به خبرنگار تسنیم گفت: "تعهداتی که شرکت زیمنس در این خصوص داشت در حال انجام شدن است و پروژه انتقال دانش توربین های کلاس F به ایران متوقف نشده است."

وی افزود: "در ملاقاتی که با مسئولان ارشد شرکت زیمنس داشتم، تأکید داشتند که هرآنچه تعهد و امضا کرده اند انجام می شود."

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: "بحث دستیابی به دانش کلاس F نیروگاههای گازی انجام خواهد شد و این مبحث به منظور ارتقای راندمان نیروگاههای کشور دنبال می شود."

انتهای پیام/

R32317/P1010113/S7,80/CT7 واژه های کاربردی مرتبط نیروگاه‌های حرارتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروگاه های حرارتی نیروگاه های حرارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج شرکت ستاد معاینه فنی تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت

تین نیوز

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: بنا بر پیگیری ها و اقدامات صورت پذیرفته در چند ماه اخیر در بحث ایجاد درآمدهای پایدار، استفاده از ظرفیت مراکز معاینه فنی در بحث توسعه خدمات و با تجدید ارزیابی دارایی ها ستاد معاینه فنی از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، سید محمد مهدی میرزایی قمی سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: از آنجایی که تعرفه معاینه فنی توسط دولت تعیین می شود و افزایش آن متناسب با نرخ تورم و رشد هزینه های جاری مراکز نیست در چند سال اخیر این مسئله موجب زیان انباشته شرکت و شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت گردیده است. با توجه به اینکه در مجامع سالانه به خروج این مجموعه از شمول ماده ۱۴۱ به عنوان یکی از تکالیف تاکید شد بود، لذا خوشبختانه با تلاش و پیگیری های ستاد و مجموعه اقدامات صورت پذیرفته در چندماه اخیر این شرکت از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شد.

میرزایی قمی با اشاره به اینکه ستاد معاینه فنی به عنوان یکی از شرکتهای پیشتاز در شهرداری در بحث خروج از شمول ماده ۱۴۱ است اظهار داشت: در بحث جبران زیان های انباشته و ایجاد درآمدهای جدید در چندماه اخیر اقدامات خوبی انجام شده است. افزایش مراجعات و جذب خودروهای پلاک تهران به مراکز پایتخت، استفاده از راهکارهای ایجابی برای تشویق و ترغیب خودروها به استفاده از معاینه فنی برتر تهران نظیر اعمال تخفیف عوارض تردد در محدوده های ترافیکی شهر تهران برای وسایل نقلیه دارای معاینه فنی از مراکز پایتخت، شناسایی درآمدهای پایدار در مراکز معاینه فنی در راستای ارتقاء سطح کیفی خدمت رسانی به شهروندان، افزایش واگذاری راهبری مراکز معاینه فنی به بخش خصوصی جهت بهبود عملکرد و افزایش ظرفیت پذیرش، ایجاد ظرفیت های جدید تبلیغات در مراکز، افزایش بهره وری خطوط معاینه فنی از طریق نوسازی و اورهال تجهیزات و دستگاه های مربوطه، فروش دارایی های راکد و مازاد (مستهلک) و تجدید ارزیابی دارایی ها تنها بخشی از اقداماتی بوده که در این راستا انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید به لزوم اصلاح سالانه تعرفه معاینه فنی متناسب با رشد هزینه ها و نرخ تورم تصریح کرد: راهکار اساسی جهت جلوگیری از ضرر و زیان مراکز معاینه فنی اصلاح نرخ معاینه فنی بوده و در همین راستا پیشنهاد ستاد معاینه فنی براساس برآورد هزینه های مربوطه به وزارت کشور اعلام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خروج شرکت ستاد معاینه فنی تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • فارغ‌التحصیلی بیش از یکصد هزار دانش آموخته از دانشگاه علامه 
  • واردات کالا بهانه است؛ هدف اصلی خروج ارز از کشور است
  • تلاش نفوذی ها برای خروج راه آهن از ریل توسعه و مشارکت مردمی
  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود