Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، آیت الله سیدجعفر سیدان شامگاه یکشنبه در نشست خبری یازدهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر در مشهد اظهارکرد: با رشد عقلی و فکری و بهبود بررسی منصفانه توسط افراد دانشمند و ماهر در حوزه مربوطه، بیش از گذشته به این موضوع می‌توان پی برد که تنها مکتب پاسخگوی تمامی نیازهای جامعه، مکتب وحی و اهل بیت(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مکتب حفاظتش بستگی به جریان ها و افرادی دارد که بر آن احاطه دارند و در مرحله بعد موضوع غدیر و انتخاب امیرالمومنین (ع) در مقام جانشین پیامبر اکرم (ص) بسیار مهم است.

این استاد برجسته حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: پس از واقعه غدیر دین و مکتب کامل شد و اگر مردم پس از این واقعه به موفقیت دست نیافتند تقصیر خودشان است زیرا تعالیم دینی هیچ کمبودی ندارد.

وی گفت: حضرت علی(ع) محور دین هستند و عظمت ایشان به اندازه ای است که در قله های علم و فضیلت قرار دارند و هیچ فردی توانایی رسیدن به این مرتبه را ندارد.

سیدان خاطرنشان کرد: شبهاتی که در گذشته و حال در خصوص غدیر به وجود آمده همواره پاسخ داده شده و برنامه های مختلفی از جمله اجلاس غدیر در راستای روشنگری بوده و اصل جریان غدیر اثبات می شود.

وی تصریح کرد: با نتیجه گیری موضوعات ذکر شده، می‌توان فهمید که در صورت بروز خطاهایی به دنبال این موضوع، اشتباهات صورت گرفته از سوی مردم رخ داده است؛ حقایق اسلامی در گرو شخصیت سالمی است که محور دین را به درستی به دست گیرد و امید است افراد صلاحیت دار و توانا بتوانند وسیله‌ای برای حفظ مکتب اهل بیت(ع) باشند.

همچنین دبیر اجلاس بزرگداشت غدیر در این نشست گفت: یازدهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر از پنجم تا نهم شهریور با حضور اساتید برجسته خارجی و داخلی این حوزه  در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

دکتر هادی وکیلی اظهار کرد:رویکرد اصلی این اجلاس ضمن توجه به مسائل فرهنگی،رویکرد علمی است؛ لذا برجسته ترین اساتید و فرهیختگان حوزه غدیر به ویژه غدیر پژوهان و غدیر شناسان در این اجلاس حضور به عمل خواهند آورد.

وی در خصوص محور های این اجلاس افزود: محور اصلی اجلاس در حوزه غدیر است و بحث هایی مانند ضرورت طرح موضوع غدیر با رویکرد فرا ملی، شگفتی های غدیر و رفع شبهات مطرح و بررسی خواهد شد.

این برنامه در ۵ شب از دوشنبه تا جمعه نهم شهریور از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲:۳۰ در محل کانون فرهنگی قلم در خیابان آخوند خراسانی برگزار خواهد شد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اهل بیت حوزه علمیه دین مشهد مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ به مناسبت هفته مرام پهلوانی و همزمان با گرامیداشت ویژه برنامه‌های تأسیس شهر «سنندج»، هیأت ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان و شهرداری سنندج طی مراسمی آئین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج را برگزار کرد.

در این مراسم که در پارک «روجیار» شهر سنندج ورزشکاران و پیشکسوتان هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

همچنین تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آئین بود.

گفتنی است؛ «فرزاد خاکی» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان به همراه «فردین ورمقانی» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع این اداره کل، شهردار سنندج و جمعی از کهن کسوتان و پیشکسوتان رشته زورخانه‌ای در مراسم نکوداشت هفته مرام پهلوانی حضور داشتند.

کد خبر 6089488

دیگر خبرها

  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد