Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@12:00:57 GMT

راهنمای دودی کردن شیشه خودرو

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۰۲۷۸

راهنمای دودی کردن شیشه خودرو

درصد شیشه دودی، در واقع مقداری از نور است که می تواند از شیشه عبور کند، مثلا شیشه دودی 35 درصد، فقط اجازه عبور 35 درصد از نور را از خود می دهد.درصد شیشه دودی، در واقع مقداری از نور است که می تواند از شیشه عبور کند، مثلا شیشه دودی 35 درصد، فقط اجازه عبور 35 درصد از نور را از خود می دهد.ب
قانون راهنمایی و رانندگی در خصوص شیشه دودی

مطابق قوانین راهنمایی و رانندگی، شیشه خودرو باید به نحوی باشد که رویت سرنشینان داخل خودرو مقدور باشد و لذا درصد مجاز شیشه دودی، بین ۴۰ تا ۳۵ % مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پلیس راهنمایی و رانندگی و حتی نیروی انتظامی، در صورت مشاهده تخلف، مجاز به جریمه (۵۰ هزار تومان) و حتی توقیف خودرو می‌باشد.


درصد شیشه دودی، در واقع مقداری از نور است که می‌تواند از شیشه عبور کند، مثلا شیشه دودی ۳۵ درصد، فقط اجازه عبور ۳۵ درصد از نور را از خود می‌دهد. درصد شیشه دودی، در واقع مقداری از نور است که می‌تواند از شیشه عبور کند، مثلا شیشه دودی ۳۵ درصد، فقط اجازه عبور ۳۵ درصد از نور را از خود می‌دهد.
معمولا افرادی که در داخل خودرو باشند (از داخل خودرو به بیرون نگاه می‌کنند)، نسبت به افرادی که از بیرون به داخل خودرو نگاه می‌کنند، دید بهتر و واضح تری دارند.

قوانین معاینه فنی و شیشه دودی

طبق قوانین موجود در مراکز معاینه فنی، وجود برچسب شیشه دودی (حتی کمرنگ ۴۰ درصد) برای شیشه عقب خودرو غیر مجاز است و در صورت وجود، برگه معاینه فنی صادر نمی‌شود. اما اگر شیشه عقب خودرو بصورت فابریک دودی باشد نه برچسب (مثل پورش، لکسوس و …) مانعی برای صدور برگه معاینه وجود ندارد. قابل ذکر است که شیشه دودی (برچسب و یا شیشه دودی فابریک کارخانه) برای پنجره‌های جلو و عقب، در صورتیکه سرنشینان خودرو قابل دیدن باشند، مانعی برای صدور معاینه فنی نیست.


دودی کردن شیشه‌های خودرو از طریق چسباندن لایه‌ای مخصوص به آن‌ها صورت می‌گیرد.

عوامل تعیین کننده در قیمت شیشه دودی خودرو عبارتند از:
۱. نوع خودرو، تعداد و نوع شیشه‌های آن (نصب برچسب دودی برای شیشه‌های خمیده، مانند شیشه عقب ۲۰۶ سختتر است).
۲. کیفیت و جنس برچسب دودی (رنگ، قابلیت یو وی UV).
برچسب‌های دودی بی کیفیت، نصب سختتری دارند و حباب‌های داخل آن‌ها بطور کامل از بین نمی‌رود، بعلاوه در اثر زمان تغییر رنگ می‌دهند و لبه‌های آن‌ها باز می‌شود.
معروفترین برند‌های برچسب دودی عبارتند از: سولارگارد (Solar Gard)، سان تک (SunTech) و لیومار (Llumar) که در صورت نصب روی شیشه، معمولا طول عمری بیشتر از خودرو دارند.

نکات مهم در نصب شیشه دودی

۱. نصب شیشه دودی ابزار‌های پیچیده‌ای ندارد و بصورت سیار نیز قابل انجام است، اما از چیزی که بنظر می‌رسد سختتر است، و بدون تجربه و دقت امکان پذیر نیست.
۲. برچسب‌های یو وی (UV) مانع از عبور نور مضر خورشید می‌شوند و گرانترند.
۳. برچسب شیشه دودی را در لایه داخلی شیشه می‌چسبانند و برای شیشه‌های دارای تقعر (مثل شیشه عقب پژو ۲۰۶ یا تندر و سندرو) زمان و هزینه بیشتری برای نصب لازم است.
۴. معمولا برای زیبایی بیشتر، شیشه‌های عقب و جلو را به یک اندازه دودی می‌کنند.
۵. اگر خودرو شما لوکس و گران است و داخل زیبایی دارد، بهتر است از برچسب‌های کم رنگتر استفاده کنید.
۶. در صورت نصب صحیح و بی نقص شیشه دودی، گوشه و لبه شیشه‌ها تمیز بریده می‌شوند و حباب، گرد و غبار و اثر انگشتی روی شیشه باقی نمی‌ماند. برخی حباب‌های ریز، بعد از یک روز برطرف می‌شوند.
۷. برچسب‌های قدیمی شیشه دودی از پایه فلز ساخته می‌شدند و عملکرد GPS را مختل می‌کردند، اما فیلم‌های جدید این مشکل را ندارند. منبع: دنده 6

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خودرو شیشه دودی دودی کردن شیشه خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد

محقق ایرانی برای پایش تازگی غذاهای دریایی با فناوری نانو و مواد گیاهی، جوهر هوشمند سبز ساخت.

به گزارش ایسنا، اسماء وردیان، محقق مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبرهای کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت ۶ ماه در دماهای مختلف همچنان پایدار بود.

به نقل از ستاد نانو، غذاهای دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند. این غذاها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است. برچسب‌های هوشمند با قرارگیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‌کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران
  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • (ویدئو) تلاش ناموفق دختر آمریکایی برای عبور از آب‌گرفتگی با خودرو